AnonymBruker Skrevet 15. mai 2017 #1 Skrevet 15. mai 2017 Jeg har vært i psykiatrien i mange år. Nå har jeg fått ny behandler som verken er psykolog eller psykiater. Og hun vil bare snakke om problemet mitt i hver eneste time. Jeg er vant med de siste årene at de stort sett vil prate om hvordan det går med meg. At jeg får fortelle om min hverdag både det positive og det negative. Og at jeg og får mulighet til å styre samtalen til en viss grad. Jeg må legge til at jeg er i psykiatrien på tvang. (Handler ikke om fare for mitt liv eller andre. Og jeg føler at psykiatrien misbruker deres makt med tvang - men det er et annet tema). Spørsmålet er, kan jeg fortelle dette til henne? At jeg blir sliten av å konstant måtte ruske opp i det negative hver eneste gang jeg er der? Eller kan jeg ikke forvente annet som tvangspasient? Hun graver og graver. Til tross for at hun har tilgang til alt av journaler. Jeg kan ikke kureres og plutselig bli frisk som en fisk. Ting tar tid. Og gå rundt og kun tenke og snakke om sykdom hver eneste gang jeg er der hjelper absolutt ikke på humøret. Jeg blir deprimert etter hver time med henne. Skjønner at de gjør det på den måten de første årene. Men ikke nå. Håper bare at jeg i framtiden en gang kan slippe å gå dit i det hele tatt. Har aldri kunnet fordra psykiatrien. Og liker den enda dårligere når de prakker på meg en uerfaren idiot. Ps. skal kanskje bytte om noen uker/mnd. Men trenger råd for å holde ut de timene vi har igjen. Anonymkode: 117b7...070
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå