AnonymBruker Skrevet 15. mai 2017 #1 Skrevet 15. mai 2017 Hva tenker dere om brukere som hele tiden skal pirke borti andre brukere? Selv synes jeg det burde være strengere regler for slikt og at mod bør fokusere mer på trivsel. Mange som sletter seg på KG fordi de ikke kan skrive innlegg uten å bli plaget. Anonymkode: 70711...338 6
Gjest Winza Skrevet 15. mai 2017 #2 Skrevet 15. mai 2017 Helt enig, den ene tingen jeg liker fra diskusjon.no er de strenge reglene. Plager man andre der blir man fort utestengt, slikt burde det være her. Diskusjon.no har ikke anonymbrukerfunksjonen tilgjengelig på de fleste forum deler så det er kanskje noe med det men som vi vet så har ikke ledelsen lyst å endre på det..
Gjest Kim Skrevet 15. mai 2017 #3 Skrevet 15. mai 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hva tenker dere om brukere som hele tiden skal pirke borti andre brukere? Selv synes jeg det burde være strengere regler for slikt og at mod bør fokusere mer på trivsel. Mange som sletter seg på KG fordi de ikke kan skrive innlegg uten å bli plaget. Anonymkode: 70711...338 Kom med noen konkrete eksempler da. Veldig lett å være AB og bare mene ting. Jeg synes ofte at moderatorene går alt for langt som det er.
Gjest noe tilfeldig Skrevet 15. mai 2017 #4 Skrevet 15. mai 2017 (endret) Utdyp hva du mener med "pirker borti"..? Brukere som konstant kommer med idiotiske lavpanna utsagn sier jeg glatt imot, i Tråd etter tråd. Har også opplevd at de bruker AB knappen, men de tåpelige kommentarene de kommer med reagerer jeg jo på (da uvitende om at det er en bruker jeg har diskutert med før) så hyler de "stalker" og at de føler seg "pirket på", når det blir tydelig at dette er en bruker jeg har diskutert med før. Nei, dette er ikke en verna bedrift, spyr du ut det ene hodeløse utsagnet etter det andre må du tåle at utsagnene dine blir "pirket på", og takler du ikke at utsagnene dine møter kritikk har du lite å gjøre på et diskusjonsforum. Endret 15. mai 2017 av noe tilfeldig
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2017 #5 Skrevet 15. mai 2017 Det som er mest plagsomt er de som tar med seg "Jeg er mer viktig og populær enn deg, så selv om du sier akkurat det samme som jeg vil fram tid i mine lange og velformulerte (og seriøse diskusjoner ) innlegg er du en ikke person, en person som betyr nada, du er ingen. Og derfor kan jeg bruke hersketeknikker til du forsvinner fra tråden OG kg. Fordi jeg betyr mer enn deg." holdninger inn på kg, som de aldri har lært seg å venne seg av med. Slike er bare patetiske. Anonymkode: 46da1...fde 4
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2017 #6 Skrevet 15. mai 2017 3 minutter siden, Raven.WritingDesk skrev: Utdyp hva du mener med "pirker borti"..? Brukere som konstant kommer med idiotiske lavpanna utsagn sier jeg glatt imot, i Tråd etter tråd. Har også opplevd at de bruker AB knappen, men de tåpelige kommentarene de kommer med reagerer jeg jo på (da uvitende om at det er en bruker jeg har diskutert med før) så hyler de "stalker" og at de føler seg "pirket på", når det blir tydelig at dette er en bruker jeg har diskutert med før. Nei, dette er ikke en verna bedrift, spyr du ut det ene hodeløse utsagnet etter det andre må du tåle at utsagnene dine blir "pirket på", og takler du ikke at utsagnene dine møter kritikk har du lite å gjøre på et diskusjonsforum. Du må huske på at noen brukere blir faktisk stalka. Jeg skjønner at de blir lei av det. Anonymkode: 46da1...fde 2
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2017 #7 Skrevet 15. mai 2017 Har aldri pirket borti noen her. Anonymkode: 86e27...669 1
Gjest noe tilfeldig Skrevet 15. mai 2017 #8 Skrevet 15. mai 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Du må huske på at noen brukere blir faktisk stalka. Jeg skjønner at de blir lei av det. Anonymkode: 46da1...fde Det kan være men isåfall bør de ta vare på loggen og rapportere det. Ikke lage en stor scene i ulike tråder. Jeg har sett folk rope "stalker" her for den minste lille ting, ofte når de er iferd med å tape en debatt og har ingen argumenter igjen. For mange slenger også ut "Stalker" begrepet som en hersketeknikk for å trykke den andre ned, og dermed forsøke å sørge for at deres mening skal stå uimotsagt. Sånn har det værtfall vært hos meg, ofte er diskusjon om ett tema til å starte med, også får jeg beskjed om at "nå slutter du" ( som om vedkommende har noe autoritet til å bestemme hva jeg skal skrive eller ikke, og hva jeg skal "få lov" til å svare på) også om dette maktmiddelet ikke fungerer kommer da siste desperate forsøk; "du stalker meg". At folk svarer deg i en eller flere tråder er altså ikke "stalking" og om du ikke takler at noen sier imot deg får du blokkere dem. Men man kan ikke diktere hvilke tråder andre skal få lov til å delta i eller ikke, gjennom å rope "ulv ulv" eller "stalker stalker" hver gang man faktisk får sine utsagn motsagt og utfordret.
herzeleid Skrevet 15. mai 2017 #9 Skrevet 15. mai 2017 (endret) Begynner å bli veldig mange "sutretråder" her inne der man uffer og akker seg om hvor mye fælt man opplever her på forumet uten å komme med et eneste konkret eksempel. Det tror jeg ikke er særlig konstruktivt, da det ender med at "alle" klager over at Noen Andrè gjør så mye fælt, selv om det i realiteten kan handle om ren uenighet, eller egne oppfatningers tilkortkommenheter. For all del, det er nok av søppelposting og hets her inne, men jeg tror ikke det kommer noe godt ut av å lesse ned forumet med vage og diffuse klager. Endret 15. mai 2017 av herzeleid 3
Gjest noe tilfeldig Skrevet 15. mai 2017 #10 Skrevet 15. mai 2017 35 minutter siden, herzeleid skrev: Begynner å bli veldig mange "sutretråder" her inne der man uffer og akker seg om hvor mye fælt man opplever her på forumet uten å komme med et eneste konkret eksempel. Det tror jeg ikke er særlig konstruktivt, da det ender med at "alle" klager over at Noen Andrè er gjør så mye fælt, selv om det i realiteten kan handle om ren uenighet, eller egne oppfatningers tilkortkommenheter. For all del, det er nok av søppelposting og hets her inne, men jeg tror ikke det kommer noe godt ut av å lesse ned forumet med vage og diffuse klager. Amen!
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2017 #11 Skrevet 15. mai 2017 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Det som er mest plagsomt er de som tar med seg "Jeg er mer viktig og populær enn deg, så selv om du sier akkurat det samme som jeg vil fram tid i mine lange og velformulerte (og seriøse diskusjoner ) innlegg er du en ikke person, en person som betyr nada, du er ingen. Og derfor kan jeg bruke hersketeknikker til du forsvinner fra tråden OG kg. Fordi jeg betyr mer enn deg." holdninger inn på kg, som de aldri har lært seg å venne seg av med. Slike er bare patetiske. Anonymkode: 46da1...fde Hahahah! "Og jeg har en større gjeng enn deg som har plusset innlegget mitt innen fem sekunder. Bare se! 6 plusser på bare fem sekunder på en helt intetsigende kommentar! Det må bety at jeg er smartere enn deg og har mer rett!" Og man oppdager uti diskusjonen at alle ab-ene vet hvem hverandre er. Ser for meg at de sitter sammen og er på KG for å plage han eller hun de ikke liker Anonymkode: 44481...265 2
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2017 #12 Skrevet 15. mai 2017 4 timer siden, herzeleid skrev: Begynner å bli veldig mange "sutretråder" her inne der man uffer og akker seg om hvor mye fælt man opplever her på forumet uten å komme med et eneste konkret eksempel. Det tror jeg ikke er særlig konstruktivt, da det ender med at "alle" klager over at Noen Andrè gjør så mye fælt, selv om det i realiteten kan handle om ren uenighet, eller egne oppfatningers tilkortkommenheter. For all del, det er nok av søppelposting og hets her inne, men jeg tror ikke det kommer noe godt ut av å lesse ned forumet med vage og diffuse klager. Noen Andrè Det er bare det at vi liker badboys! Anonymkode: 44481...265 2
herzeleid Skrevet 15. mai 2017 #13 Skrevet 15. mai 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Noen Andrè Det er bare det at vi liker badboys! Anonymkode: 44481...265 Han er egentlig en veldig snill gutt, bare du kommer gjennom det harde skallet. 3
ninuska_ Skrevet 17. mai 2017 #14 Skrevet 17. mai 2017 (endret) Tråden er ryddet for brukerdebatt og spekulasjoner ninuska_, adm Endret 17. mai 2017 av ninuska_
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2017 #15 Skrevet 17. mai 2017 På 16.5.2017 den 0.20, AnonymBruker skrev: Hahahah! "Og jeg har en større gjeng enn deg som har plusset innlegget mitt innen fem sekunder. Bare se! 6 plusser på bare fem sekunder på en helt intetsigende kommentar! Det må bety at jeg er smartere enn deg og har mer rett!" Og man oppdager uti diskusjonen at alle ab-ene vet hvem hverandre er. Ser for meg at de sitter sammen og er på KG for å plage han eller hun de ikke liker Anonymkode: 44481...265 Problemet er at på feks IPad hvis du legger opp flere faner i nettleseren din så kan du logge inn med flere brukere. Hvis du da har 10-20 brukere så kan man i teorien logge inn på alle sammen i hver sin fane og herje løs i en tråd. Ikke rart det er mange som kjenner hverandre da... Anonymkode: fb64c...0b5 1
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2017 #16 Skrevet 17. mai 2017 Det hender at jeg titter innom farvel-tråder her inne for å lese hva de som oppretter slike tråder begrunner det med. Da kommer stalker og hetsing opp som tema, men når flere spør etter eksempler er trådstarter tyst som graven. Selv ble jeg rapportert for å ha hetset trådstarter i en annen tråd, men har hele tiden holdt meg saklig. Det eneste som var å pirke på var at vi var uenige. Jeg ble heller ikke moderert bort. De gangene jeg har sendt noen en personlig melding var for å gi personlig råd og å tilby en stakkar økonomisk hjelp i en akutt krise. Ellers ønsker jeg alle en fin 17.mai😊 Anonymkode: 4438c...12d
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2017 #17 Skrevet 17. mai 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Problemet er at på feks IPad hvis du legger opp flere faner i nettleseren din så kan du logge inn med flere brukere. Hvis du da har 10-20 brukere så kan man i teorien logge inn på alle sammen i hver sin fane og herje løs i en tråd. Ikke rart det er mange som kjenner hverandre da... Anonymkode: fb64c...0b5 Hahaha! Det forklarer saken! Jeg skrev en gang at det var rart at den ene fikk plusser på innlegget rett etter, dette var et helt meningsløst innlegg og ikke noe å være enig i heller, og da svarte en annen at de var enig med "henne". Ingen grunn til å anta at det var en kvinne. Så det man kan anta er at når noen er enig her inne, så er det de selv som er enig? Anonymkode: 44481...265 1
Eiliv Skrevet 17. mai 2017 #18 Skrevet 17. mai 2017 (endret) Jeg og en AB krangla i en tråd en gang. Da var AB veldig slitsom å ha med å gjøre. Han/hun leste mine svar på helt feil måte og kom med svar som: "Det du mener er at...". Jeg mente ikke den tingen som AB skrev at jeg mente og jeg kan ikke skjønne hvordan noen kan tro det. I en annen tråd begynte jeg å krangle med en AB igjen og det tok ikke lang tid før jeg forsto at det var den samme personen jeg hadde krangla med i en annne tråd. Den brukte akkurat samme teknikk for å vri om meninga i en annen sitt svar. Det er alltid irriterende når noen gir en annen mening i noe jeg har skrevet til sin egen fordel. Jeg vet dette ikke har noe å gjøre med å pirke på andre. Jeg bare følte for å fortelle det. Endret 17. mai 2017 av Eiliv 2
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2017 #19 Skrevet 17. mai 2017 4 minutter siden, Eiliv skrev: Jeg og en AB krangla i en tråd en gang. Da var AB veldig slitsom å ha med å gjøre. Han/hun leste mine svar på helt feil måte og kom med svar som: "Det du mener er at...". Jeg mente ikke den tingen som AB skrev at jeg mente og jeg kan ikke skjønne hvordan noen kan tro det. I en annen tråd begynte jeg å krangle med en AB igjen og det tok ikke lang tid før jeg forsto at det var den samme personen jeg hadde krangla med i en annne tråd. Den brukte akkurat samme teknikk for å vri om meninga i en annen sitt svar. Det er alltid irriterende når noen gir en annen mening i noe jeg har skrevet til sin egen fordel. Jeg vet dette ikke har noe å gjøre med å pirke på andre. Jeg bare følte for å fortelle det. Joda, det er det samme vi andre opplever også og som antageligvis er poenget med tråden. Mennesker som får et oppheng på et eller to eller flere andre som de er helt overbevist om at er dumme og tar feil. Så følger de etter vedkommende fra tråd til tråd og tror at de selv bare gjør en god gjerning ved å påpeke feil og belære og oppdra, og ser ikke at andre opplever dette som forfølgelse. De er selvrettferdige, egosentriske og uten selvinnsikt, - og selvfølgelig er de plagsomme! Har opplevd det selv og ser at andre opplever det også. Anonymkode: 44481...265 2
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2017 #20 Skrevet 17. mai 2017 På 15. mai 2017 den 18.12, AnonymBruker skrev: Du må huske på at noen brukere blir faktisk stalka. Jeg skjønner at de blir lei av det. Anonymkode: 46da1...fde Nettopp. Det er dette med å klare å se ting fra den andres side også, og ikke bare være opphengt i "sin egen sannhet". Om jeg mener at du tar grunnleggende feil om nesten alt her i verden, så kan jeg si fra om det, det er ok. Men om jeg dilter etter deg for å påpeke at jeg har rett og du tar feil, gjentatte ganger, så står jeg faktisk i fare for å være en mobber. Dette er sosiale skills, og mange her inne har ikke det. Så at det er en vernet bedrift? Tja. Jeg har mange ganger tenkt at det er lukket avdeling Anonymkode: 44481...265 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå