Gå til innhold

Hvorfor regnes stemorsblom som ugress?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har oppgave om på skolen hvor vi skal samle ugress, og i den forstand fant jeg ut at stemorsblom er regnet som ugress.

Hvorfor det? Det er jo en pen plante og den er ikke så stor at den hindrer andre planter i å vokse der? Det står flere plasser at åkerstemorsblomen er viktigere, men ikke hvorfor.

(bare for å ha det på det rene, jeg trenger ikke dette for oppgaven min, jeg ble bare nysgjerrig. Dette er blandt mine yndlingsblomster)

Anonymkode: 2c095...943

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Om den er det må det vel være av samme grunn som andre pene ugress, den spresr seg for fort.

Anonymkode: 53705...f04

AnonymBruker
Skrevet

Dette visste ikke jeg!  Den er jo så fin! 😯

Anonymkode: ab1f5...0ae

AnonymBruker
Skrevet

Det har jeg aldri hørt før

Anonymkode: 9d321...2a0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Høres rart ut, det er jo en populær blomst som vi kjøper på hagesentre og dekorerer i blomsterkasser på veranda, og på gravstøtter til våre kjære. 

Anonymkode: f0e8a...068

• Liker 1
AnonymBruker
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har oppgave om på skolen hvor vi skal samle ugress, og i den forstand fant jeg ut at stemorsblom er regnet som ugress.

Hvorfor det? Det er jo en pen plante og den er ikke så stor at den hindrer andre planter i å vokse der? Det står flere plasser at åkerstemorsblomen er viktigere, men ikke hvorfor.

(bare for å ha det på det rene, jeg trenger ikke dette for oppgaven min, jeg ble bare nysgjerrig. Dette er blandt mine yndlingsblomster)

Anonymkode: 2c095...943

Du må skille mellom åkerstemor, som regnes som et ugress og stemor. Stemor er ikke regnet som ugress. 

Anonymkode: 7413c...a4f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...