AnonymBruker Skrevet 28. august 2017 #61 Skrevet 28. august 2017 Fantastisk episode! "I AM the FBI." 👌 Angående scenene til Audrey så har jo disse vært veldig surrealistiske (til og med til Twin Peaks å være), og for meg virker det som at Charlie ikke eksisterer men at hun har en innvendig krangel med seg selv/er i koma eller lignende. At hun ikke klarte å komme seg over både en fysisk og metaforisk dørstokk. Da de dukket opp på roadhouse tenkte jeg først "åja, da var det virkelig likevel!", men så... Kanskje er hun på et sinnsykehus, kanskje i en "lodge", hvem vet. Temamusikken hennes spilte jo baklengs under credits'n. Anonymkode: 5ab60...258 3
Amber Skrevet 31. august 2017 #62 Skrevet 31. august 2017 Var det sesongslutt nå denne uka? Er det spilt inn ny sesong? Synes de drøyde det bra lenge med å vekke Cooper, alt for lenge... 1
AnonymBruker Skrevet 31. august 2017 #63 Skrevet 31. august 2017 1 time siden, Amber skrev: Var det sesongslutt nå denne uka? Er det spilt inn ny sesong? Synes de drøyde det bra lenge med å vekke Cooper, alt for lenge... De to siste episodene kommer på mandag, som én finale. Tror ikke det er planlagt flere sesonger? Anonymkode: 5ab60...258
FrankDrebin Skrevet 1. september 2017 #64 Skrevet 1. september 2017 På 28.8.2017 den 16.21, AnonymBruker skrev: Fantastisk episode! "I AM the FBI." 👌 Anonymkode: 5ab60...258 Fikk gåsehud da han sa det. 3
AnonymBruker Skrevet 3. september 2017 #65 Skrevet 3. september 2017 On 9/1/2017 at 4:53 PM, FrankDrebin said: Fikk gåsehud da han sa det. 😍😍😍 Anonymkode: f1300...987
Viljaa Skrevet 3. september 2017 #66 Skrevet 3. september 2017 Kjempefin episode! Endelig en episode som løste noen knuter i stedet for å lage flere. Jeg fikk tidlig inntrykk av at Coopers forsvinning kom til å være det sentrale temaet for sesongen, så jeg hadde ikke forventet at han skulle "våkne" tidligere, men likevel så er det synd at man får følelsen av at "yes, nå er det i gang" rett før finalen. Jeg skjønte for lenge siden at Richard var Evil Coopers sønn, men jeg håper at det ligger en større historie bak. Det merkelige er jo at Diane forteller at hun ble voldtatt av Evil Cooper. Hvis det samme skjedde med Audrey, hvordan kan det forklare at Diane var en tulpa, mens Audrey ikke er det? Eller i alle fall ikke en utspekulert en, i så fall. Jeg skjønte også veldig lite av Diane's dødsscene. Hvis hun er en tulpa, altså en ond kopi, hvorfor tilsto hun? Hun hadde en god mulighet til å drepe alle de tre FBI-agentene, men gjorde det ikke. Og i tillegg gjentok hun flere ganger at hun var "at the sherrif's station". Betyr dette at den øyeløse dama som bor i cellen på TP sherrif's office er den virkelige Diane som falt ned fra the black lodge? Tilbake til Audrey så har jeg lagt hennes scener i serien så langt kun har strukket seg over en og samme kveld, og at den samme situasjonen utspiller seg over flere episoder, samtidig som det tilsynelatende går flere dager for alle de andre karakterene. Kan det bety at alt som har skjedd med henne frem til nå har vært en drøm? Og at avbrytelsen i Audrey's dance forstyrret denne drømmen. So many theories!!
AnonymBruker Skrevet 4. september 2017 #67 Skrevet 4. september 2017 18 timer siden, Viljaa skrev: Jeg skjønte også veldig lite av Diane's dødsscene. Hvis hun er en tulpa, altså en ond kopi, hvorfor tilsto hun? Jeg tror ikke det ligger i tulpaers natur å være onde. Det virket som om Diane gikk litt inn og ut av sin forståelse av seg selv samt onde Coopers makt, så det kan kanskje forklare at hun tilstod samtidig som hun også fulgte hans ordre. Det er for øvrig litt uklart for meg om hun faktisk prøvde å hjelpe onde Cooper med koordinatene hun gav ham, men det virker nesten ikke slik, det virker som om hun kanskje forsøkte å hjelpe den ekte Cooper, "I hope this works". Den originale Douglas Jones var en tulpa som var laget av onde Cooper og hadde dermed flust av dårlige kvaliteter, mens den nye Douglas Jones er laget av materiale fra gode Cooper, og vil dermed ha gode kvaliteter, selv om han er en tulpa. (Det føltes litt rart å skrive dette innlegget etter hvert, for jeg begynte å se meg selv utenfra som om jeg aldri hadde sett Twin Peaks, og da ble det litt mye med tulpa meg her og tulpa meg der. :P) Anonymkode: b7152...a55
AnonymBruker Skrevet 4. september 2017 #68 Skrevet 4. september 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg tror ikke det ligger i tulpaers natur å være onde. Jeg svarer meg selv her bare for å utdype litt: Det er forskjell på tulpaer og Doppelgänger/dobbeltgjengere. Tulpaer lages av andre til et eller annet formål og kan ha ymse kvaliteter avhengig av hvordan og av hvem de er skapt, mens Doppelgänger er skyggesiden av selvet/onde dobbeltgjengere. Alle har en Doppelgänger inne i den svarte hytten, men vi har kun sett Cooper sin ute i verden. Anonymkode: b7152...a55
AnonymBruker Skrevet 5. september 2017 #69 Skrevet 5. september 2017 Finalen. Alle følelsene. For det første fikk jeg hodepine fordi jeg var så anspent hele episode 18. Anspent og utålmodig. Lange, stille sekvenser, så lite tid. Så kom følelsen av å ha hatt super sex, men bli snytt for orgasmen like før. Så forvirring, men på en annen måte enn tidligere. Det at agent Cooper mot slutten også var forvirret, svak, uten kontroll, og så "out of character", DET skremte vettet av meg! Wait, what year is it? Mørk slutt. Veldig mørk. Og ble hele handlingen i tre sesonger av Twin Peaks slettet? Eller - hæ? Tror det tar litt (mye) tid å fordøye siste episode. Jeg elsker at Lynch aldri undervurderer sitt publikum. Anonymkode: 5ab60...258
Amber Skrevet 7. september 2017 #71 Skrevet 7. september 2017 Wait, what? noen må forklare meg dette. Jeg har falt helt av lasset.. Lynch fans roser slutten opp i skyene, men skjønner de hva som foregikk? Det gjør ikke jeg. Sexen mellom Diane og Coop.. huff, kunne de ikke spart seg det? Dro de til andre siden for det, liksom..? Doogie kom hjem..? What? Please, someone.. forklar..😬
Luppa Skrevet 7. september 2017 #72 Skrevet 7. september 2017 Jeg satt også igjen som et spørsmålstegn, men slutten har vokst på meg. Og så har jeg lest masse "forklaringer" (mer teorier) på nett, så tror jeg skjønner litt mer nå. Sjekk ut denne, for eksempel: http://www.indiewire.com/2017/09/twin-peaks-ending-explained-answers-part-18-finale-david-lynch-1201872863/ Tror Coop lagde en snill tulpa - altså "Dougie" - som han sendte hjem til familien til Dougie.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå