Gå til innhold

Twin Peaks

Fremhevede innlegg

Gjest tralalol
Skrevet

Jeg er liiiiitt skuffet foreløpig. Jeg er ikke så glad i space-elementene, Coopers dobbeltgjengere osv. Men håper det går seg til og blir litt mer som det gamle... Jeg har absolutt troa altså :nori:

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
20 timer siden, tralalol skrev:

Jeg er liiiiitt skuffet foreløpig. Jeg er ikke så glad i space-elementene, Coopers dobbeltgjengere osv. Men håper det går seg til og blir litt mer som det gamle... Jeg har absolutt troa altså :nori:

Jeg tviler litt. Dette kommer sannsynligvis til å forbli mer Lynch enn Twin Peaks, hvis du skjønner. Men det blir garantert masse gjensyn med de gamle karakterene etter hvert, og byen Twin Peaks blir helt sentral for handlingen, lover Lynch. :) 

Anonymkode: b7152...a55

AnonymBruker
Skrevet
På 1.6.2017 den 12.37, Ms.Sommerfugl skrev:

Jeg har nettopp sett de to første sesongene. Personlig syns jeg det var mest spennende å se på karakterene i serien, og hvordan de utviklet seg. Det var rike egenskaper hos nesten alle karakterene som gjorde det til en fryd å se på. Dessuten er musikken helt fantastisk!

Til de som lurer på om de bør se de to første sesongene før sesong 3... Ville du smurt dusjsåpe på tørr hud? Selvfølgelig går det an, men det vil ikke gi mening. Sesong 3 er enda merkeligere enn de to første, og jeg mistenker at Lynch (regissøren) har fått mer frihet til å følge sine egne visjoner. 

Hittil syns jeg det er både rart, og spennende. Serien har tatt en litt annen retning når det gjelder de mest bisarre tingene.

Det har du nok helt rett i! Han trakk seg ut av prosjektet på et tidspunkt da han ikke ble gitt full frihet og mulighet til å gjøre som han ville. For øvrig var Lynch så å si helt ute av prosjektet i store deler av sesong 2, så der er det strengt tatt ikke noe Lynch i det hele tatt.

Å, gud, dette er spennende, gleder meg til episode fem! :D 

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det har du nok helt rett i! Han trakk seg ut av prosjektet på et tidspunkt da han ikke ble gitt full frihet og mulighet til å gjøre som han ville. For øvrig var Lynch så å si helt ute av prosjektet i store deler av sesong 2, så der er det strengt tatt ikke noe Lynch i det hele tatt.

Å, gud, dette er spennende, gleder meg til episode fem! :D 

Syns det er fryktelig synd med den konflikten, for man merker stor forskjell på sesong 1 og sesong 2. Selv om jeg syns første del av sesong 2 var kjempe bra (og da var han med store deler), så følte jeg at de rushet sesong 2. Det gikk fra å være kjempe spennende med ekle Bob, til en handling helt utenfor poenget, midt i? Jeg forstår at Windom Earle var en stor del av Coopers fortid, men jeg syns de ga det for mye oppmerksomhet. Det ble så tydelig at Lynch manglet! 

Helt ærlig så ER Lynch Twin Peaks. Tror ingen andre enn han kunne regissert TP uten å miste integriteten til tv-programmet.

AnonymBruker
Skrevet

Når kommer det flere episoder da??

Anonymkode: f1300...987

Gjest tralalol
Skrevet
På 3.6.2017 den 19.27, AnonymBruker skrev:

Når kommer det flere episoder da??

I dag :) De hadde pause forrige uke pga memorial day

Gjest tralalol
Skrevet
På 3.6.2017 den 9.05, AnonymBruker skrev:

Jeg tviler litt. Dette kommer sannsynligvis til å forbli mer Lynch enn Twin Peaks, hvis du skjønner. Men det blir garantert masse gjensyn med de gamle karakterene etter hvert, og byen Twin Peaks blir helt sentral for handlingen, lover Lynch. :) 

Jepp, det blir spennende å se!

Skrevet

Jeg har sett sesong en og to nå, og er klar for den nye sesong 3 :):) Hadde helt glemt filmen! Husker ikke filmen, bør man se den også først? Finnes den og på HBO?

AnonymBruker
Skrevet
På 9.6.2017 den 12.24, Amber skrev:

Jeg har sett sesong en og to nå, og er klar for den nye sesong 3 :):) Hadde helt glemt filmen! Husker ikke filmen, bør man se den også først? Finnes den og på HBO?

Det er noen elementer fra filmen som er svært sentrale, så jeg vil anbefale å se den. Den ligger dessverre ikke på HBO.

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan film er det snakk om?

Anonymkode: 588bf...558

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan film er det snakk om?

Anonymkode: 588bf...558

Fire walk with me antar jeg.

Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er noen elementer fra filmen som er svært sentrale, så jeg vil anbefale å se den. Den ligger dessverre ikke på HBO.

Hmm ja nå har jeg sett de 5 nye episodene, men tenker at jeg skal se filmen uansett. Må si jeg er litt skuffet over de nye episodene... synes det drøyer ut alt for lenge dette med Cooper, og skjønner egentlig ikke hvorfor han har to dobbeltgjengere? Håper det blir mer "Twin Peaks" etterhvert altså for dette var sært...

Skrevet
14 timer siden, cloudsinger skrev:

Fire walk with me antar jeg.

Hvor kan man se filmen?

• 3 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Kjempeskuffet, så begge sesongene i forkant og gikk rett på sesong 3. Har nå sett alle episodene som er tilgjengelig der og det blir jo bare kjedeligere og treigere. Hadde ikke hørt noe om en film heller, kanskje det hadde satt ting mer på plass, men den ligger selvsagt ikke på HBO. Enormt skuffet, og det er i allefall mannen min som fulgte med på det på 90tallet..

Anonymkode: ff446...108

• Liker 1
Skrevet

Er veldig usikker på hva jeg synes. For meg som så twin peaks som barn er det et must.

Hadde ikke veldig høye forventninger til s3 egentlig, men det er ikke så ille. Men skulle ønske lynch kunne begrenset seg litt. Trenger ikke å bruke 5-6 minutter av en episode på å vise en fyr som feier gulvet. Trengte absolutt ikke å bruke 20 minutter på den svart/hvitt sekvensen forrige mandag. Uff, blir litt sært. Så er det ikke helt det samme uten Frank Silva.

• Liker 2
Skrevet
På 3.7.2017 den 22.59, Minitroll skrev:

Er veldig usikker på hva jeg synes. For meg som så twin peaks som barn er det et must.

Hadde ikke veldig høye forventninger til s3 egentlig, men det er ikke så ille. Men skulle ønske lynch kunne begrenset seg litt. Trenger ikke å bruke 5-6 minutter av en episode på å vise en fyr som feier gulvet. Trengte absolutt ikke å bruke 20 minutter på den svart/hvitt sekvensen forrige mandag. Uff, blir litt sært. Så er det ikke helt det samme uten Frank Silva.

Jeg likte den siste episoden... eller, jeg likte den ikke, heller elsket den.

Tror du ikke dette til syvende og sist kan forklare mye? Dessuten satt jeg og humret litt for meg selv med tanke på hvor "besatt" Lynch er av Kubrick.

• Liker 1
Skrevet
På ‎08‎.‎07‎.‎2017 den 21.02, Severin skrev:

Jeg likte den siste episoden... eller, jeg likte den ikke, heller elsket den.

Tror du ikke dette til syvende og sist kan forklare mye? Dessuten satt jeg og humret litt for meg selv med tanke på hvor "besatt" Lynch er av Kubrick.

Det kan sikkert forklare noe om hvordan all mystikken oppsto. Men synes likevel det ble i overkant:)

Noen som vet når neste episode kommer forresten?

• 1 måned senere...
Skrevet

Binga 15 episoder på to dager (er syk og sengeliggende), og herregud som jeg elsker sesong tre. Nå er jeg en hardbarka Lynch-fan, så jeg digger alle sære, forvirrende scener. Episode 8 var fantastisk. Nå er det bare tre episoder igjen, og jeg er spent på om det finnes svar.

Anonymkode: 5ab60...258

Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Binga 15 episoder på to dager (er syk og sengeliggende), og herregud som jeg elsker sesong tre. Nå er jeg en hardbarka Lynch-fan, så jeg digger alle sære, forvirrende scener. Episode 8 var fantastisk. Nå er det bare tre episoder igjen, og jeg er spent på om det finnes svar.

Anonymkode: 5ab60...258

Jeg er litt mer meh. This is not going anywhere. Trist med log lady da 💔 Og blir spennende å se hva som skjer med Dale etter episoden med stikkontakten 😉

• Liker 2
Skrevet

ENDELIG... der var Coop tilbake. Gleder meg til å se Cooper, Albert og Cole sammen igjen! 

Men hva var det med Audrey? Jeg skjønte at det var en drøm/hallusinasjon med dansen - men har alt vi har sett fra henne så langt også vært det? 

Og hva/eller hvem er Judy? (Genialt hvordan Lynch har flettet inn "Fire Walk with Me" slik at ALT er med). Forøvrig, den "Sunset Blvd."-referansen i episode 15 fikk meg til å le høyt. Hadde aldri tenkt på at det var derfra Gordon Cole kom, og når man legger til koblingen mellom "Sunset Blvd." og "Mulholland Dr.", så blir det jo bare enda morsommere.

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...