Gå til innhold

Twin Peaks

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
På 15.5.2017 den 20.55, Winza/Jacklost skrev:

Håper den kommer på Netflix

Hva med å prøve HBO? Det er jo der de beste TV-seriene de siste 20 årene kommer fra uansett.

Anonymkode: 23cdf...6f1

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Noen som har fått sett noe av de nye episodene?? Hva synes dere??

Anonymkode: 652b7...f29

Skrevet
På 22.5.2017 den 18.25, AnonymBruker skrev:

Noen som har fått sett noe av de nye episodene?? Hva synes dere??

VG gir terningkast 6, og sier følgende: "Reisen tilbake til Twin Peaks er akkurat slik vi ikke forventet det. Heldigvis."

Aftenposten gir terningkast 3, og mener at Twin Peaks skuffer.

Dagbladet gir terningkast 5, og mener: "Er den snodige, sjarmerende småbyen med det mørke hjertet verdt et nytt besøk? Ja. Ja, som bare pokker."

AnonymBruker
Skrevet
18 minutter siden, NordicViking skrev:

VG gir terningkast 6, og sier følgende: "Reisen tilbake til Twin Peaks er akkurat slik vi ikke forventet det. Heldigvis."

Aftenposten gir terningkast 3, og mener at Twin Peaks skuffer.

Dagbladet gir terningkast 5, og mener: "Er den snodige, sjarmerende småbyen med det mørke hjertet verdt et nytt besøk? Ja. Ja, som bare pokker."

Var ikke anmeldelser fra VG og Dagbladet jeg spurte om akkurat, men om noen her inne på kg har fått sett noen av nyepisodene for å høre hva dere synes. 

Skrevet (endret)

Jeg har sett første episode og liker det helt greit. 

Noen av scenene var ren og skjær nostalgi på godt og vondt (noen karakterer begynner å bli rene parodier), mens andre scener introduserte nye storylines og karakterer. 

Jeg liker at de har tatt med litt nytt. Jeg håper at det betyr at de nye episodene også kan stå på egne bein, og ikke bare lene seg på den gamle serien. Samtidig så ble første episode veldig fragmentert - mange løsrevne scener som vi ikke kjenner sammenhengen mellom. Jeg håper at de neste episodene gir flere hint om hvordan alt henger sammen. Den originale serien startet med ett mysterium og endte opp med å bli mange, mens denne serien starter litt motsatt - mange mystiske hendelser, men ingen hint om hvordan de henger sammen. 

Alt i alt så tror jeg at jeg må se litt mer før jeg kan gi en endelig "dom" over det hele. Gleder meg til å se neste episode, så det er jo et godt tegn. 

Edit: kan jo legge til at jeg med vilje ikke har googlet for mye rundt hvilke karakterer som er med og ikke, noe som er veldig spennende. Da blir det også litt mer gøy å se de gamle igjen, siden jeg ikke har noen forventninger om hverken den ene eller den andre.

Endret av Viljaa
Skrevet

Jeg har sett de to første episodene. Jeg hadde enorme forventinger til dette og heldigvis ble de innfridd. Av hensyn til de som enda ikke har sett dem vil jeg ikke gå inn på handlingen. 

Gled dere! 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er så enormt mange små og store referanser til de første sesongene og filmen. Sjokoladekaninene, Dougies ring, armen/dvergen som har blitt et tre, maisstuing ... Wow! 

Jeg både elsker og hater episodene så langt. Jeg er helt hektet og må ha mer, samtidig blir jeg veldig frustrert av å se på. Forbanna nydelig. 

Da serien begynte, var jeg ni år gammel og egentlig altfor ung til å se på. Takk og lov for at foreldrene mine ikke hadde peiling. 

Anonymkode: b7152...a55

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Søppel. Lynch har blitt dement.

Anonymkode: c1e92...41d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kom meg aldri gjennom den første sesongen, kom kanskje halvveis. Er det da noe poeng i å se den nye?

Anonymkode: ab8b9...7f0

AnonymBruker
Skrevet

Jeg så nylig sesong 1 og 2 igjen, for å lade opp til den nye sesongen. Er veldig glad for at jeg gjorde det, for det er mange småting (og store ting) jeg ikke ville forstått ellers.

Synes det er mye bra i den nye sesongen - hele stemninga, og persongalleriet som er på plass igjen - og noe merkelig som jeg ikke forstår og som er litt frustrerende. Jeg håper at mer av handlingen blir flyttet til Twin Peaks etter hvert, men dersom det er en plan med f.eks. forstadsfamilien (uten å røpe noe) er det greit for meg. :)

Anonymkode: 1eb1e...69c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
På 28.5.2017 den 14.37, AnonymBruker skrev:

Jeg kom meg aldri gjennom den første sesongen, kom kanskje halvveis. Er det da noe poeng i å se den nye?

Anonymkode: ab8b9...7f0

xmrm0dve7b0z.jpg

• Liker 8
Gjest noe tilfeldig
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

xmrm0dve7b0z.jpg

Jeg begynte på første to episodene, men er så lenge siden jeg så de to andre sesongene at jeg merker mye "går tapt" for meg.. nesten sånn at man burde se de andre sesongene først for å få fullt utbytte av det hele. Føler det er litt waste hvis ikke.. 

AnonymBruker
Skrevet
På 30.5.2017 den 15.06, Raven.WritingDesk skrev:

Jeg begynte på første to episodene, men er så lenge siden jeg så de to andre sesongene at jeg merker mye "går tapt" for meg.. nesten sånn at man burde se de andre sesongene først for å få fullt utbytte av det hele. Føler det er litt waste hvis ikke.. 

Filmen er også veldig, veldig viktig. Jeg får endelig lønn for å ha sett en del på Twin Peaks opp igjennom årene og jevnlig lest og mimret. :P 

Skrevet

Jeg har nettopp sett de to første sesongene. Personlig syns jeg det var mest spennende å se på karakterene i serien, og hvordan de utviklet seg. Det var rike egenskaper hos nesten alle karakterene som gjorde det til en fryd å se på. Dessuten er musikken helt fantastisk!

Til de som lurer på om de bør se de to første sesongene før sesong 3... Ville du smurt dusjsåpe på tørr hud? Selvfølgelig går det an, men det vil ikke gi mening. Sesong 3 er enda merkeligere enn de to første, og jeg mistenker at Lynch (regissøren) har fått mer frihet til å følge sine egne visjoner. 

Hittil syns jeg det er både rart, og spennende. Serien har tatt en litt annen retning når det gjelder de mest bisarre tingene.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Har lyst til å skaffe meg HBO nesten bare for denne serien. Men tror jeg må friske opp de første sesongene først..

Anonymkode: e4f19...c37

AnonymBruker
Skrevet
På 30.5.2017 den 15.06, Raven.WritingDesk skrev:

Det jeg tenker også. Vet du om noe annet sted enn HBO de to første sesongene går?

Litt oppfrisking:

http://www.quizer.no/quiz/twin-peaks/

https://www.msn.com/nb-no/video/se/twin-peaks-oppsummering/vi-BBASTic

Skrevet

Elsker Twin Peaks. Men hvor sendes den nye sesongen?

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, Hemmingroad skrev:

Elsker Twin Peaks. Men hvor sendes den nye sesongen?

HBO Nordic.

Skrevet

Har sett tre episoder av sesong 3 og hittil må jeg si at jeg er skuffet. Eller er det bare for at jeg ikke er like skvetten som jeg var som 13 åring? :vetikke: 

• Liker 1
Skrevet

Samboer og jeg så gjennom begge sesongene og filmene nå før S3. Synes de første episodene var akkurat som jeg håpet - sprø, rare, creepy, uforståelige og morsomme. Også med noen dråper nostalgi. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...