AnonymBruker Skrevet 14. mai 2017 #1 Skrevet 14. mai 2017 https://test.no/beurer-bf-700 Det står at denne vekten måler BMI, fettprosent, beinmasse osv. Men er det i det hele tatt mulig? Bør jeg kjøpe en slik vekt eller en vanlig vekt som bare viser antall kg? Mener å ha lest et sted at det bare er tull at en badevekt kan måle dette. Anonymkode: 6a064...ed7
bobleplast_ Skrevet 14. mai 2017 #2 Skrevet 14. mai 2017 Med mindre du er toppidrettsutøver, forsøkskanin eller kraftig overvektig, så er ikke dette parametere du har bruk for. BMI kan du regne ut selv bare du vet vekten din. 1
Pringle Skrevet 14. mai 2017 #3 Skrevet 14. mai 2017 En vekt kan ikke måle din BMI. BMI er din vekt delt på kvadratet av din høyde. En ting er om vekta kan måle fettprosent og beinmasse riktig, en annen ting er om det er viktig for deg å vite det.
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2017 #4 Skrevet 14. mai 2017 Den måler ikke BMI. Du lager din profil på vekta med høyde, kjønn og alder og så regner den ut BMI for deg når den veier deg. For å måle kroppsammensetningen din sender den strøm fra den ene fotsålen til den andre og måler motstanden og beregner hvor mye fett, muskler, bein og vann du har. Joda, de funker, men jo billigere, jo mindre nøyaktig. Du må litt opp i pris for å få en som faktisk gir deg gode tall. Anonymkode: 41226...f07 1
Gjest supernova_87 Skrevet 14. mai 2017 #5 Skrevet 14. mai 2017 (endret) Jeg kom faktisk over en test av sånne i går. Og ble veldig "intrigued". Leste hele testen og begynte å søke på om det var nøyaktig og alt sånn. Etter litt så slo det meg: men hvor nøye er egentlig alt det der? Jeg vet med meg selv at dingser er motiverende for meg. Jeg forbrenner like mye enten jeg har på meg fitbit-en eller ikke men det motiverer meg til å bevege meg gjennom dagen og til å få opp pulsen. Og for meg ville kanskje da en sånn dingsete vekt som kunne si meg kroppsfett og muskelmasse være motiverende og spennende. Men det er fremdeles absolutt ikke nødvendig! Så ikke tenk at dette er noe du trenger, for mest sannsynlig er de mer upresise enn testene skryter av, og hvis du er som meg og skal ned i vekt så går du like mye ned enten du måler på en slik vekt, vanlig vekt eller ingen vekt. Det kan være moro, hjelpe på å regne ut daglig vedlikeholdsnivå (pga stor fettmasse forbrenner mindre enn muskelmasse) og i tillegg gi en pekepinn på om man går ned fett eller mister mye muskler på veien. Men ta det med en klype salt og ikke bli opphengt! Endret 14. mai 2017 av Rainstorm
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2017 #6 Skrevet 15. mai 2017 Slike "billige" vekter er ikke alltid veldig nøyaktige. Tallene vekten oppgir kan ikke brukes til å sammenligne med andre personer målt med annet utstyr, men dersom du veier deg til samme tid med de samme forutsetningene (etter å ha vært på toalettet, ikke spist uvanlig mye salt mat dagen før etc), kan den brukes til å vurdere en trend. Anonymkode: b3ba9...efc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå