Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har gått i behandling for angst, depresjon og spise forstyrrelse fra jeg var 18 til 26 år. Et år uten behandling nå.

Jeg får aap og nettopp mått forlenge utover de 4 årene. Nå i et år har jeg hadd forskjellig praksis plasser for å finne arbeidsevne. Men har ikke jobbet mer en 48% og er nede i 36% nå.

Jeg føler meg såmislykket siden jeg ikke klarer å holde meg stabil og dra hver dag på jobb. At jeg kan ha fravær når jeg bare jobber 36% er veldig flaut og føler meg så dårlig som menneske.

Jeg kan ha en god uke med mye energi klare å dra på jobb være med venner. Så neste uke klarer jeg ikke å komme meg ut av senga. 

Jeg kan klare å spise regelmessig og sunt en periode til å ikke spise eller over spise dobbelt så lenge som den regelmessige perioden.

Og legen lurer på om han skal sende meg for ny utredning siden jeg ikke blir bedre. Tror han mistenker personlighet forstyrelse. Men vil dette hjelpe meg? Med en ny diagnose?

Og jeg er så redd for å bli 100% ufør. For finnes ingen jobber der man blir ansatt når man er ustabil med oppmøte. Jeg så for meg kanskje 50% ufør. Men nå når jrh ikke klarer 36 engang! 

Noen i samme båt? Hvordan er livet ditt? Har du en deltidsstilling? Forhold? 

Jeg er singel men har mange gode venner og nær familien min. 

Anonymkode: 07892...4f5

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Hvis du har personlighetsforstyrrelse så vil jo diagnosen utløse en annen type behandling og tilnærming til deg slik at du kanskje får de rette verktøyene til å fungere i hverdagen. Også på de dårlige dagene. 

Får du noe medikament for depresjonen?  Hvis du heller går til en psykiater så kan du få mer hjelp til å finne rett medikament. Jeg har selv alvorlig, behandlingsresistent depresjon med atypisk symptombilde (lang diagnose :p). Har prøvd ut litt ulik behandling (først kun Wellbutrin, så kombinasjon Wellbutrin og Cipralex, så i tillegg elektrosjokkbehandling), men er nå i utprøvingsfasen av et medikament som heter Nardil (og Lamictal da jeg svinger veldig med de skikkelige dype dalene og litt mindre dårlige perioder, men er ikke bipolar). Det er egentlig tatt av markedet i Norge, men psykiatere kan søke om å få det på registreringsfritak der annen behandling ikke har fungert. Da får du det på blåresept så det ikke blir så dyrt. Jeg er innlagt da så er i et ganske konstant behandlingsopplegg, men har både barn og fast jobb å ta meg av til vanlig, så kan ikke bidra med så mye mer. 

Håper du får rett behandling snart. 

Endret av Skadeskutt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...