Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest NotNaomi
Skrevet (endret)

Den skjønner jeg ingenting av. Hva er det med dette samfunnet som gir i gjennomsnitt ett år og seks måneders fengsel for overgrep mot barn? Å ødelegge et barns liv gir mindre straff enn organisert vinningsforbrytelser. Ting er altså av mer verdi å miste enn å miste barndommen. Og vold og voldtekt gir latterlige lave straffer. Hvor er logikken? Er mennesker blitt så lite verdt i Norge? Jeg skjønner at de som utfører voldshandlinger mot andre ikke er friske normale mennesker,men de blir vel ikke friskere av å ikke bli stilt til ansvar for sine handlinger? Eller? Jeg vil ikke dømme dem som som dårlige mennesker,men handlingene deres er det,og det må de jo straffes for. Skal ofre heller måtte lide i årevis fordi de ikke føler at gjerningsmenn må stå til ansvar for det andre gjør mot en ? Jeg fatter ikke dette systemet. Er det andre som gjør det? Det er som om mennesker i dette landet ikke betyr stort. Hverken offer eller kriminelle som trenger å stå til ansvar. Hva skjer?

Endret av NotNaomi
Jeg mente ikke at offer må stå til ansvar,men at de ikke blir tatt nok hensyn til,men kriminelle ikke må stå til ansvar!
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er tilnærmet umulig å bevise overgrep mot barn. 

Barn er dårlige på fortelle hva som har skjedd og deres ord er generelt lite troverdig, Forklaringene deres henger ofte ikke på greip og de endrer forklaring alt etter hvem de snakker med. Hvis de i det hele tatt husker hva som har skjedd, barn har utrolig dårlig hukommelse. 

En jury kan naturlig nok ikke tillegge barns vitnemål noe vekt. Ingen offer, ingen krim.

Anonymkode: bcd7a...fe4

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er tilnærmet umulig å bevise overgrep mot barn. 

Barn er dårlige på fortelle hva som har skjedd og deres ord er generelt lite troverdig, Forklaringene deres henger ofte ikke på greip og de endrer forklaring alt etter hvem de snakker med. Hvis de i det hele tatt husker hva som har skjedd, barn har utrolig dårlig hukommelse. 

En jury kan naturlig nok ikke tillegge barns vitnemål noe vekt. Ingen offer, ingen krim.

Anonymkode: bcd7a...fe4

Barn har langt bedre hukommelse enn voksne, men de har ikke erfaringen som trengs for å innse hva de har vært utsatt for. Barns beskrivelse i avhør av hendelsene må derfor tolkes mest mulig bokstavelig. Når barn snakker fritt som for eksempel i barnehagen, kan symbolbruk bli mer anvendt, dette ses spesielt i barnetegningene. En kvalifisert tolkning av en barnetegning som forteller om overgrep, bør  være tilstrekkelig som bevis på at overgrep har skjedd. De skyldige må aldri slippe unna!

Anonymkode: 78603...68c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...