AnonymBruker Skrevet 13. mai 2017 #1 Skrevet 13. mai 2017 Hei. Jeg har begynt å tenke på å pusse opp i leiligheten min, blant annet rive og bytte ut kjøkken, legge nytt gulv mm. Ikke noe av det som skal gjøres er noe jeg har kompetanse til å gjøre selv (ikke har jeg lyst heller), og jeg har ikke familie som kan bidra, så det blir å leie inn fagfolk, men hvordan gjøres egentlig dette? Jeg vil nok ha behov for snekkere, rørleggere og elektrikere, skal jeg bare finne noen og si hvordan jeg vil ha det? Når vet jeg når det er tid for at f.eks elektrikeren gjør sitt arbeid, eller rørleggeren? Skal jeg handle inn materialene på forhånd? Anonymkode: 795e5...b71
stan Skrevet 13. mai 2017 #2 Skrevet 13. mai 2017 Legg det ut på mittanbud eller lignende. Beskriv hva du ønsker. Så får du besøk av noen, og etter noen runder vet du mye mer om hva som er mulig. Samt at du vet hva det koster.
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2017 #3 Skrevet 13. mai 2017 OK, når jeg har funnet de som skal gjøre jobben, avtaler de seg imellom når de ulike håndtverkerne skal gjøre hva, eller er det noe jeg må gjøre? Anonymkode: 795e5...b71
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2017 #4 Skrevet 13. mai 2017 Bor du i borettslag? I så fall kan det hende at du kan få spesialrabatter på håndtverkertjenester, enten gjennom boretsslaget eller gjennom medlemsskap i et boligbyggelag. Ofte er det slik at et av håndtverksfirmaene koordinerer alle håndtverksarbeidene. Anonymkode: 012d0...cc5
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2017 #5 Skrevet 13. mai 2017 Legg ut på mittanbud.no hva du skal ha gjort. Jeg har nettopp pusset opp leiligheten bortsett fra badet. Jeg har flyttet en dør, revet et kott og laget åpen kjøkkenløsning (det er i en krok, men nå uten vegg og dør). Det var vinylgulv her fra før. Først fikk jeg rørlegger til å stenge alt vann bortsett fra på badet. Så rev jeg vegger, dører og kjøkken, så kom elektriker og la klart til strøm der jeg skulle ha det. Så helsparklet jeg veggene og malte, la gulv, lister, satt opp kjøkkenskrogene før rørlegger monterte berederen og elektrikkeren monterte strøm og lys. Nå mangler jeg bare å sette på benkeplatene på kjøkkenet. Har satt opp skyvedørsgarderobe i stedet for kottet, og satt opp garderobeskap på soverommet. Anonymkode: 6eb65...7bf
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2017 #6 Skrevet 13. mai 2017 Det er også mulig å høre med kjøkkenleverandøren om å få et totaltilbud på hele jobben med kjøkkenet. Inkludert gulv, elektro- og rørleggerarbeid. Du trenger en byggeleder, og ofte er det gunstig å ha en byggeleder som jobber for den største leverandøren og som har firmaer de samarbeider med (typisk elektrikere og rørleggere) i tillegg til sine egne tjenester. Anonymkode: ea8b5...965
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2017 #7 Skrevet 13. mai 2017 Tusen takk for gode tips alle sammen. Anonymkode: 795e5...b71 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2017 #8 Skrevet 13. mai 2017 Hør med venner og bekjente hvilke firma de har brukt. Er oftest lettest å bruke en totalleverandør. Altså at alle er ansatt samme sted. Da er de vant til å jobbe sammen og vet akkurat når hvem skal gjøre hva. Anonymkode: 82cae...1b6
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå