Gå til innhold

Kjøre til hamar


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det noen som vet når på dagen det er aller minst trafikk mellom elverum og hamar? Utenom midt på natta. Skal kjøre dit på tirsdag og er litt utrygg på bykjøring, derfor tenker jeg å finne tidspunktet med minst trafikk:) 

Anonymkode: ce304...a6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det noen som vet når på dagen det er aller minst trafikk mellom elverum og hamar? Utenom midt på natta. Skal kjøre dit på tirsdag og er litt utrygg på bykjøring, derfor tenker jeg å finne tidspunktet med minst trafikk:) 

Anonymkode: ce304...a6a

Elverum-Hamar = bykjøring??

Hvor er du fra?

Anonymkode: 0a152...979

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Elverum-Hamar = bykjøring??

Hvor er du fra?

Anonymkode: 0a152...979

Kommer egentlig fra Hamar, men bor på et lite sted litt unna. Har kjørt veldig lite i hamar.

Anonymkode: ce304...a6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Margit Spat

Unngår du tidsrommene mellom ca 07.30 og 09.00 på formiddagen og 15.00 - 17.00 på ettermiddagen, så er du temmelig trygg i Hamar. Hamar er virkelig IKKE en by med veldig mye trafikk, snarere tvert imot.

Strekningen mellom Elverum og Hamar er også mest trafikkert når folk skal til og fra jobb og skole, så det er de samme tidspunktene som gjelder der også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du vil unngå "rushtrafikk", så ville jeg unngått tidspunktene mellom 07:00 - 09:00 og 14:30 - 16:30 (som vel gjelder de fleste byer). Særlig i Vangsvegen i Hamar består da av kø, men om du er engstelig for å kjøre bil, kan det muligens være til din fordel da det da ikke går spesielt fort da :) Veldig lite skummelt å kjøre både i Elverum og Hamar...

Anonymkode: 2bc07...2a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Dersom du vil unngå "rushtrafikk", så ville jeg unngått tidspunktene mellom 07:00 - 09:00 og 14:30 - 16:30 (som vel gjelder de fleste byer). Særlig i Vangsvegen i Hamar består da av kø, men om du er engstelig for å kjøre bil, kan det muligens være til din fordel da det da ikke går spesielt fort da :) Veldig lite skummelt å kjøre både i Elverum og Hamar...

Anonymkode: 2bc07...2a4

Jeg er ikke engstelig for å kjøre bil, men mer på lyskryss og rundkjøringer. Eller det jeg er redd for er å kvele motoren ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Margit Spat

Timing slik at du får grønt lys hele vegen fra Vangskirka og inn kan vi selvsagt ikke hjelpe deg med :fnise:
Mitt aller beste råd til deg er at du øver mer på å kjøre bil. Alt blir bedre med mengdetrening, både å kjøre der det er mye trafikk, kjøring i rundkjøringer og å starte opp uten å kvele motoren. Men altså: som både jeg og den anonyme sier, så er det morgen og ettermiddag som er tidsrommene å unngå. Formiddag/midt på dagen er helt greit, og det samme er sen ettermiddag/kveld. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Margit Spat skrev:

Takk for svar :) Skal begynne å kjøre mer der, bare tenkte det er greit å starte når det er lite trafikk:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går buss hver time mellom Elverum og Hamar, bruk den så slipper du å tenke på kjøringa. Når du kommer til Hamar er det bybusser som går i alle retninger fra Skysstasjonen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...