Gå til innhold

MÅ FORTELLE(SKRYTE)

Anbefalte innlegg

Gjest Jenni
Skrevet

Hei!

Vil bare fortelle litt om hvordan bryllupet vårt skal være:

Vi gifter oss 14 desember like utenfor Oslo

Selve kirken vil være pyntet med blomster og det vil bli meget høytidlig.

Brudgommens søster (17) skal spille fiolin, noe hun er veldig flink til.. Min forlover, og bestevenninnde, skal holde tale i kirken.

Min far kommer helt fra USA for å følge meg opp kirkegulvet, og min mors nye mann vil filme i bryllupet. :)

Under selve feiringen skal brudevalsen være noe uvanlig... Vi skal nemlig bare danse "roligdans" (som vår kaller det) til "Up Where We Belong" fra yndlings filmen min "An officer and a Gentleman".

Senere skal det spilles mer moderne musikk (spes. R'n'B) men også noen gamle jazz-låter. Jeg skal selv også synge men det er før middagen.

Jeg har valgt å ikke ta inn en proffesonell fotograf men min svigerbror, , vil ta noen bilder et sted som heter Hvitsten. Dit vil vi bli kjørt (ca.25 min) og der er det en utrolig vakker natur. :P

Brudgommen har begynt på talen sin og holder det veldig hemmlig for meg hva han skriver.. Mamma skal holde tale og svigerfar, også holder tale. Svigermor skal være toastmaster og hun er veldig flink til dette ettersom hun har en fantstisk utstråling.

Vi skal ha 4 brudepiker og brudesvenner, vår eldste datter (15) skal gå med sin kjæreste (16) som er sønnen til min forlover. (13) og vår nevø (14). niesen vår (13) og vår nevø (15). og vår yngste sønn (7) og hans kusine (7).

Vi har leid et stort lokale med et flott (men dyrt) catering-firma.

Bryllupsnatten tilbringes på grand hotel i Karl Johansgt. på bryllups suiten.

Slik er forberedelsene hittil. det kan skje noen endringer men det vil være omtrent slik. Kjolen er ikke kjøpt enda (eeeek) men jeg har fått mange gode tips. Slik bryllupet ser ut til å være nå vil det koste litt over 100.000 - kjolen... :lol: (litt dyrt)

Men hva syntes du? Er det noe vi bør endre eller noe du liker? Håper på noe tilbake... Enten possitivt eller negativt.

Takk for din tid.

:ler:

Det er ikke tillatt å identifisere seg gjennom innlegg på KG. reglene finner du her: http://www.kvinneguiden.no/Forum/faq.php#0

Og innlegget er deremed endret endel ved at navnene er fjernet. Innholdet er ikke redigert.

Tusenfryd - moderator

Skrevet

Hei!

Litt dyrt (!!!!!!!!!!!!!!!!?????????????????)!

Men Lykke til!

Hilsen Vekten

Skrevet

Vil bare ønske deg lykke til med letingen etter drømmekjolen og håper dere får en fantastisk dag....................bare husk det viktigste.............dere får hverandre, alt rundt det betyr egentlig ingenting..............!

Stor klem fra Stinemor :D

Skrevet

Beklager, men denne historien tror jeg ikke på. Å legge ut alle navnene på nettet slik virker for meg oppkonstruert på samme måte som navnene i seg selv :o

Skulle jeg ta feil, beklager jeg så mye og ønsker brudeparet lykke til. Du spurte om meninger og min mening er at å kjøpe en brudekjole til kr 100.000,- er det rene vanvidd! Er det virkelig verdt det? Gift blir dere jo uansett kjole til 1000,- eller 1.000.000,- :blunke:

Bare noen tanker fra en svært tvilende

Gjest Rose, ikke innlogget
Skrevet

Jeg oppfatter det som at hele bryllupet vil koste 100 000 og at kjolen da ikke er inkludert. Og det er jo ikke så ille da, vi har i alle fall passert den grensa...

Gjest Snøfte
Skrevet

Jalla! Jalla! Jalla!!!!!!!!!!!!!

Synes det er dyrt jeg! Dessuten ikke min type bryllup, er dere kongelige eller????????????????? Dessuten nevne alles navn, til og med barna?? Hvor dust går det ann å bli? :hoho::hoho::hoho::hoho::hoho: :hoho

Dessuten er det etter min mening latterlig å bruke over 100 000,- i det hele tatt på et bryllup! Er folk spik spenna gærne??

Er enig med Astra..Tror ikke helt på dette nei...

Men etter etternavnet å dømme så har dere vel råd til det.... :roll:

Får vel pepper nå fra folk som mener jeg er misunnelig. Folkens ikke min stil! Repeterer første setning nok en gang...

Snøfte

Skrevet

Beklager, min feil.... Jeg ser i ettertid at det er bryllupet som koster 100.000... og etter det jeg forstår er ikke det helt unormalt. Vårt bryllup kommer nok på halvparten, men det er fordi vi ikke har samvittighet til å bruke særlig mer :blunke:

Det var det med alle navnene (som Moderator nå helt riktig har sletta) som gjorde at jeg reagerte. De virka svært så oppkonstruerte... Det kan godt hende at jeg tar feil her også. Selve bryllupet høres helt greit ut på meg, selv om jeg er enig med Jenni at det er litt dyrt...

Skrevet

Dette er ikke et svar på spørsmålet til hun som startet innlegget, men min erfaring.

Nå er vårt bryllup vel overstått, vi har kommet tilbake fra bryllupsreise - men ikke fått gått gjennom regnskapet enda.

Jeg har planlagt og organisert dette bryllupet til fingerspissene og føler ikke at det har blitt dyrt. Dessuten har vi ofte valgt de billigste løsningene.

Kjolen kostet 8000,-, i tillegg kom slør, sko og smykker

+sminke og hårprodukter.

Uten dette og uten blomster (som jeg ikke har fått pris på enda)

har bryllupet kostet 60 000,-

Da var vi 55 til bords (3 retters middag) og 12 ekstra til kaffen.

Åpen bar. Vi leide et selskapslokale, catering, servitører og barpersonell.

Vi fikk overnatting på hotell Plaza i gave - så det er heller ikke med i prisen.

Bryllupsreisen og selvsagt lommepengene betalte vi selv. Det kom på totalt 50 000,-

Og nå gleder jeg meg vilt til bildene fra fotografen er ferdig!!!

Det betyr at vårt bryllup med bryllupsreise og lommepenger totalt kommer på 130 000,- tror jeg. Og det er verdt det!

Gjest Anonymous
Skrevet

Snøfte, hvor mye man bruker på bryllup er vel avhengig av hvor mye man tjener også. Ha man god inntekt er ikke 100 000 så voldsomt for et bryllup, og dessuten trer jo ofte foreldrene til og betaler litt de også.

• 2 uker senere...
Skrevet

vel, vel, bryllupet hørtes veldig vakkert ut!!

er dere veeeeeldig rike?? ettersom bryllupet blir SÅ dyrt!

begrens dere, det er lurt!

LYKKE TIL!!!!

nnn :o

Gjest Anonymous
Skrevet

Syns dette hørtes kjempeflott ut jeg!

100 000 er mye penger, men jeg syns ikke det er for mye så lenge man har økonomi til det. Folk er forskjellige.

Skal man ha bryllupet i Oslo eller nærheten tror jeg alt er ganske mye dyrere enn andre steder i landet faktisk.

Ser at mange av innleggene i forumet reagerer på ting som de mener er dyrt. Bla. a. var det noen som syns et utdrikningslag til 600 kr. var FORFERDELIG dyrt. I mitt miljø er dette helt vanlig, og heller i underkant av det som er vanlig. Hvis det er snakk om en god venn/venninne kan jeg ikke skjønne at dette er så voldsomt? 600 kr for en hel dag/kveld er da ikke så mye penger.

Ser det er en litt negativ undertone i enkelte svar på dette innlegget også, og det syns jeg blir for dumt. Det skyldes antageligvis misunnelse?

Skrevet

Jeg synes ikke 100 000,- er for mye for et bryllup.

Vi fordelte det. Mamma og pappa satt pris max på 35 000,- Svigers betalte halvparten av totalt for bryllupet. Vi betalter ringer, kjolen, skjorte, sko, takkekort, brudebuketten og bryllupsreisen. Den kom på totalt 50 000,- Mens bryllupet kom på 70 000,- tror jeg.

Har ikke sett over budskjettet enda, men jeg tror ikke vi fikk noen overraskelser.

Vi jobber begge to og tjener til sammen 700 000,- pr år, men vi er ikke rike av den grunn...

Skrevet

Ser det er en litt negativ undertone i enkelte svar på dette innlegget også, og det syns jeg blir for dumt. Det skyldes antageligvis misunnelse?

Grunnen til min mistenksomhet var navnene på de involverte (som nå er fjernet). Jeg tror fortsatt at dette innlegget ikke er reelt, selvom jeg skjønner at det er flere som bruker 100.000,- på bryllupet sitt.

Jeg mener fortsatt at 100.000,- er mye for en dags fest - enten man har råd eller ikke! Jeg har ikke samvittighet til å bruke så mye, selvom vi med hjelp av familie fint hadde greid det! Misunnelse er det i alle fall ikke :wink:

Skrevet

Tycker faktiskt inte att det låter så speciellt. Verkar bli ett helt vanligt bröllop. Inget fel i det, jättetrevligt, men inte extravagant. 100 000 blir nog allt vanligare att lägga ut på bröllop (vi gjorde det inte). Måste bara säga att diskussionen går het om bröllop i miljonklassen på brollopstorget.nu så det kanske är därför jag är lite avtrubbad.

Ha fina bröllop allihopa!

Skrevet

Ser at mange av innleggene i forumet reagerer på ting som de mener er dyrt. Bla. a. var det noen som syns et utdrikningslag til 600 kr. var FORFERDELIG dyrt. I mitt miljø er dette helt vanlig, og heller i underkant av det som er vanlig. Hvis det er snakk om en god venn/venninne kan jeg ikke skjønne at dette er så voldsomt? 600 kr for en hel dag/kveld er da ikke så mye penger.  

Må bare si at dette reagerer jeg på! Synes gjest viser liten forståelse for andres livssituasjon og økonomi når du sier at det ikke er noe å bekymre seg over med et utdrikkingslag til 600 kroner. For en familie eller student med trang økonomi, kan 600,- faktisk være nokså uoverkommelig. Dessuten kjenner du vel ikke økonomien til alle som er invitert til "dine" utdrikkingslag? Synes dette innlegget virker både snobbete og tankeløst! Må nesten spørre hvilken planet du kommer fra som har så liten innsikt når det gjelder andre mennesker! Poenget med de diskusjoner som du nevner var vel egentlig at man faktisk kan gjøre et utdrikkingslag nokså rimelig, og at det også kanskje var vel så koselig for da kunne alle være med. Arbeider selv med mennesker som er i en vanskelig økonomisk situasjon, og snakker av erfaring at det som regel ikke er mye som skal til for sprenge et allerede trangt budsjett. Og da spiller det faktisk ingen rolle "hvor god venn" man er med vedkommende som skal drikkes ut! :roll: Når det gjelder dyre bryllup vil jeg opplyse om at både jeg og min samboer tjener godt og klarer oss helt fint, og skulle klart å betale et bryllup på 100 000,- dersom vi ønsket det. Imidlertid synes begge at det er andre ting i livet som vi heller da bruker disse pengene på. Dette er selvfølgelig en valgsak.

Dette ble ikke et svar på det første innlegget, men jeg akkurat her klarte jeg ikke å styre meg!

Vekt :evil:

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg er overhodet ikke snobbete, og da er jeg kanskje "unormal" i dette forumet som syns 600 kr er en overkommelig sum.

Uansett, folk er forskjellige. Jeg betaler med glede 600 kr for å feire en god venninne. Det er faktisk ikke mer enn det man ville betalt for en middels dyr bukse. Og vanligvis får man veldig mye for den summen man må betale for å delta på et utdrikningslag.

Og når det gjelder bryllup til 100 000 syns jeg ikke det er ufornuftig og umoralsk å bruke en slik sum. Jeg syns det er kjempeflott hvis folk klarer å få det til rimeligere (med 70 gjester og full middag kan det ofte være vanskelig). Det blir sikkert et akkurat like fint bryllup. Det er helt andre ting enn hvor mye penger man har brukt som er avgjørende for om et bryllup skal bli vellykket eller ikke.

Men få ikke folk til å føle seg sløsete, ufornuftige og snobbete fordi de har muligheten til å bruke mer penger på bryllupet sitt enn andre.

Gjest Anonymous
Skrevet

ENIG MED SISTNEVNTE !

Mange her inne som er så utrolig bastante på det ene og det andre, og så når andre har en mening hisser de seg opp. Det er vel ganske tåpelig er det ikke...

Skrevet

100000 er IKKE mye idag!

Vårt bryllup kom på ca 55-60000,- men da hadde vi spart på mye. Vi fikk nesten gratis lokale, ordnet med rimelige ingredienser til middagen uten at den ble dårligere av det!!!! Vi hadde brent cd er selv så vi slapp spillemenn, vi hadde venner og bekjente til å servere mot gjentjenester senere osv...I tillegg kom bryllupsreisen som nok sikkert kom opp i iallfall 25000.

Vi hadde ikke noe voldsomt bryllup men ting koster.

Syns det er dumt når noen hisser seg opp over at man bruker 100000,- på bryllupet. Kanskje har man spart opp lenge!!

Det er så mye misunnelse her inne at noen ganger blir jeg bare så irritert!!! :x

Skrevet
Det er så mye misunnelse her inne at noen ganger blir jeg bare så irritert!!!  :x

Og jeg blir irritert over at mine meninger blir avfeid som misunnelse!!! :evil: :x :evil: Vi har råd til et 100.000 kroners bryllup, men er skjønt enig i at det å blåse av 100.000 på en enkelt dag er noe vi av prinsipper ikke vil - kall det gjerne å være gjerrig, men jeg tror i likhet med viwi at det går fint an å legge inn en betydelig egeninnsats og få senka prisene!

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg skjønner at det ikke er misunnelse. Det spiller ingen rolle. Det er uansett kritikk til folk som velger å bruke mer penger på bryllupet sitt, og jeg kan virkelig ikke forståå hva som er så rart med å bruke 100 000!!

Du sier jo nettopp at det krever veldig mye egeninnsats for å få senket prisene, og det er flott hvis folk får til det. Med to travle jobber og travel øvrig famillie er det ikke alle som har muligheten til det.

Men ikke kall det og "blåse av" 100 000 på en kveld. For meg føles det som veldig godt investerte penger!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...