Gå til innhold

Er dette mye til to voksne og et barn?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg stekte opp 9 koteletter. Dette er da til to voksne og et barn.
Flere reagerte på at det var utrolig mye. Hva syns dere? Er det mye mat til 3 personer?

Anonymkode: 484df...9f7

Skrevet

Hvor gammelt er barnet? Hos oss holder det med 1 stykke kjøtt pr person, men vi har alltid masse tilbehør til. Synes også 9 koteletter høres mye ut på 3 mennesker. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg spiser 9 koteletter alene, så absolutt ikke

Anonymkode: 01a34...258

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, Simmis skrev:

Hvor gammelt er barnet? Hos oss holder det med 1 stykke kjøtt pr person, men vi har alltid masse tilbehør til. Synes også 9 koteletter høres mye ut på 3 mennesker. 

Ett stykke per person? Det er da ganske lite å beregne per person. Da er familien din bare småspist. 

Jeg spiser to stykker, og jeg er ganske småspist sammenlignet med menn og barn i ungdomssalder (særlig gutter). Jeg synes ikke 9 stykker høres voldsomt mye ut per person. Det er fint at det lages nok mat slik at alle er mette. 

Anonymkode: ae188...c64

AnonymBruker
Skrevet

Det kommer da helt an på størrelsen på kotelettene. Jeg har sett koteletter jeg måtte spist 3-4 av for å bli mett, og koteletter så store at en hadde vært alt for mye. I tillegg til vekten kommer det an på hvor mye ben det er, for det varierer også.

Anonymkode: cc82e...8d1

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kommer ann å størrelse.  Det høres mye ut. Jeg beregner 150 gram kjøtt pr pers. Det er ca 1 kotelett. Så 2 til mannen. Det blir 4 koteletter tilsammen så sper vi på med mye grønnsaker.  Høres ut som en kolestrol fest med 9 stk. 

Anonymkode: 74b54...d30

• Liker 6
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg stekte opp 9 koteletter. Dette er da til to voksne og et barn.
Flere reagerte på at det var utrolig mye. Hva syns dere? Er det mye mat til 3 personer?

En kotelett til kvinnen, en kotelett til barnet, og evt to koteletter til mannen. Sånn fordelte kotelettene seg hos oss når vi hadde det til middag. Mannen spiste alltid to, mens jeg og sønnen vår (som da var barn) spiste en hver.

Å steke hele 9 (!) koteletter til bare tre personer høres mildt sagt helt vilt ut. SÅ mye mat til bare tre personer? Dersom det fortsetter, vil dere ende opp som overvektige alle sammen.

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Hadde nok landet på 4-5 av normalt store kotelettet alt etter hvor gammelt barnet er. Foretrekker godt med tilbehør og mindre kjøtt. Bra for miljøet og bra for oss. 

Så ja, jeg synes det var mye koteletter. 

Anonymkode: 75da7...a84

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Tydelig at dere en en overvektig familie. Ja, selvfølgelig er det for mye mat!

Anonymkode: a9c03...96c

• Liker 5
Skrevet

Det kommer an på hvor store kotelettene er, hva dere har av tilbehør, hva og hvor mye dere spiser resten av dagen, hvordan dere spiser ellers, hvor høye og aktive, hvilke kjønn og hvor gamle dere er. 

Hvis dere liker det, spiser opp alt og er normalvektige, er det passe mye mat. Hvis det blir mye rester, og restene kastes, og/eller dere er overvektige, er det for mye mat. Ville heller fokusert på det enn hva tilfeldige folk "syns" og velger å reagere på.

• Liker 4
Skrevet

Er det lam er det ikke mye.

• Liker 5
Skrevet

Ja det høres sykt mye ut, vi er 3 og spiser 3-4 stykker til sammen.  Klarer et barn å spise 3 koteletter???

• Liker 1
Skrevet

Sykt mye hvis det er et måltid.

Vi er ikke akkurat småspiste her og vi spiser en eller en og en halv, max to om kotelettene er små. Vi har da også evt et par poteter, grønnsaker og saus e.l til. 

Barna spiser mye mindre.

AnonymBruker
Skrevet

Koteletter er vanlig å servere en til hver. Unntaket er om de er svært små. Da kan to til hver være greit. 

Er det svinekoteletter så er ikke det sunt å spise mye av det kjøttet. Da er tilbehøret viktig. 

Anonymkode: bdda3...6bb

• Liker 1
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ett stykke per person? Det er da ganske lite å beregne per person. Da er familien din bare småspist. 

Jeg spiser to stykker, og jeg er ganske småspist sammenlignet med menn og barn i ungdomssalder (særlig gutter). Jeg synes ikke 9 stykker høres voldsomt mye ut per person. Det er fint at det lages nok mat slik at alle er mette. 

Anonymkode: ae188...c64

Vi er kanskje småspist, men vi spiser svært lite svinekjøtt, men når vi innimellom har koteletter kjøper vi nakkekoteletter som det er litt størrelse på, også har vi alltid masse grønnsaker/poteter og saus til. Så alle er alltid mette. 

Annonse
AnonymBruker
Skrevet
På 13.5.2017 den 15.21, Mystix skrev:

Ja det høres sykt mye ut, vi er 3 og spiser 3-4 stykker til sammen.  Klarer et barn å spise 3 koteletter???

Vet ikke, jeg har ikke spurt om hvor mange koteletter han/hun spiser. :)

AnonymBruker
Skrevet
På 13.5.2017 den 14.12, AnonymBruker skrev:

Kommer ann å størrelse.  Det høres mye ut. Jeg beregner 150 gram kjøtt pr pers. Det er ca 1 kotelett. Så 2 til mannen. Det blir 4 koteletter tilsammen så sper vi på med mye grønnsaker.  Høres ut som en kolestrol fest med 9 stk. 

Anonymkode: 74b54...d30

Ja. Det er ikke til meg altså, og folk må få spise så mye mat de vil. Selv syns jeg det var mye.

Skrevet

Som andre nevner, ingen som kan si om 9 koteletter er for mye eller for lite. Man kan ikke regne mat utifra antall stykker, men gram 

Hender ofte jeg kjøper beinfrie og ganske tynne koteletter og da må jeg gjerne steke 3-4 stk til en person. Da blir det totalt max 200 gram. Store koteletter så holder det med en

Og man skal jo ikke spise bare kotelett, så det avhenger også av tilbehøret. Jeg spiser ofte blomkålsmos ved siden av og bruker både smør og kremost når jeg moser blomkålen, så dermed metter den ganske godt. 

AnonymBruker
Skrevet
36 minutter siden, Wenda skrev:

Som andre nevner, ingen som kan si om 9 koteletter er for mye eller for lite. Man kan ikke regne mat utifra antall stykker, men gram 

Hender ofte jeg kjøper beinfrie og ganske tynne koteletter og da må jeg gjerne steke 3-4 stk til en person. Da blir det totalt max 200 gram. Store koteletter så holder det med en

Og man skal jo ikke spise bare kotelett, så det avhenger også av tilbehøret. Jeg spiser ofte blomkålsmos ved siden av og bruker både smør og kremost når jeg moser blomkålen, så dermed metter den ganske godt. 

9 vanlige koteletter til 3 stk er mye syns jeg, men nå spiser ikke jeg mer enn 1-2 stk. Så hvis jeg skal ha gjester som vil ha koteletter så kunne jeg sikkert ha tatt på flere enn hva jeg ville ha spist, men allikevel...

Jeg er ikke noen "standard i kotelett-spising", men det er ganske mye mat til tre stk. :) 

AnonymBruker
Skrevet
48 minutter siden, Wenda skrev:

Kotelettene var vanlig i strl. :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...