AnonymBruker Skrevet 13. mai 2017 #1 Skrevet 13. mai 2017 La oss si det skjer. For noen er det kanskje uten grunn, selv om jeg tviler på at man kan miste barnet uten grunn. Men la oss si slikt skjer. Noen må jo merke at dette er urettferdig? Og hvis man får et barn til senere, kommer de automatisk og tar barnet? Og en ting til. Dersom man mister barnet, er det noen man kan snakke med om hva som skal til for å ikke miste flere? Gå på kurs, ordne bosituasjon osv. Får man liste over hva som skal for å få barnet tilbake? Eller blir man sittende igjen uten å vite hva som skjedde eller hvordan man kan fikse det? Vær så snill, svar dere som kan dette her. Tusen takk. Anonymkode: 1c7cd...824
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2017 #2 Skrevet 13. mai 2017 Hvorfor enda flere likelydende tråder? Det holder nå! Anonymkode: 342a4...c09 6
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2017 #3 Skrevet 13. mai 2017 Jeg er ganske sikker på at BVT ikke tar barn uten grunn. Har involvert de i vårt liv, på eget initiativ, fordi jeg ønsker besøkshjem. Aldri møtt hyggeligere og flinkere folk noen gang jeg, også så flinke de er til å snakke med barna! Alt som skjer i saken blir dokumentert til minste detalj, det blir skrevet referat fra hvert møte, jeg får kopi i posten til gjennomsyn, og kan bestilles om endringer om jeg ikke er enig i referatet. ALT blir dokumentert, om noe er negativt burde man klare å skjønne det og endre det. Det er jo det BVT vil, hjelpe folk, og da spesielt barna! De som mister barna sine burde nok aldri hatt dem i det hele tatt, og en del av de skjønner nok ikke hvorfor barna ble tatt. Det ser man jo lett på anti-barnevernsgrupper på feks fb Anonymkode: 04f3b...576 17
ViljaH Skrevet 13. mai 2017 #4 Skrevet 13. mai 2017 Så et ekspertutvalg estimerer i avisen at 300 barn per år blir omplassert fra foreldre uten god nok grunn. Og at samfunnet aldri hadde godtatt at 300 barn ble feilbehandlet i f.eks helsevesenet hvert år. 2
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2017 #5 Skrevet 13. mai 2017 Kan noen sende en link til en slik gruppe? Vil lese hva disse menneskene skriver Anonymkode: 1c7cd...824
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2017 #6 Skrevet 13. mai 2017 Men får man en slags liste over hva som skal til for å ikke miste flere barn i fremtiden? Anonymkode: 1c7cd...824
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2017 #7 Skrevet 13. mai 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men får man en slags liste over hva som skal til for å ikke miste flere barn i fremtiden? Anonymkode: 1c7cd...824 Altså, hva snakker du om liste. Har du mistet et barn har det vært en grunn og da bør du vite grunnen og du får også vite grunnen. Vil du ikke miste flere unngår du å gjøre samme tabben med flere barn. Jeg mistenker at dette er enda en tråd for at de såkalte samme bv-motstanderne skal komme inn hvert øyeblikk nå med de samme svada og linker. Dette har skjedd så mange ganger nå. En tråd startes av noen som liksom ikke kan noe, så kommer de. Anonymkode: c3602...572 6
Violetta Skrevet 13. mai 2017 #8 Skrevet 13. mai 2017 54 minutter siden, ViljaH skrev: Så et ekspertutvalg estimerer i avisen at 300 barn per år blir omplassert fra foreldre uten god nok grunn. Og at samfunnet aldri hadde godtatt at 300 barn ble feilbehandlet i f.eks helsevesenet hvert år. Hvor har du lest dette? 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2017 #9 Skrevet 13. mai 2017 Skjønner ikke helt dette her. Så mange dårlige foreldre kan det ikke være i lille Norge ? At barnevernet går etter folk med litt vanskelig fortid. Alle kan ha det vanskelig i blant. Hvis alle sin fortid har så mye å si om du er god forelder eller ikke så er det jaggu meg ikke mange som fikk beholde ungene sine i Norge! Anonymkode: 1c7cd...824 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2017 #10 Skrevet 13. mai 2017 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skjønner ikke helt dette her. Så mange dårlige foreldre kan det ikke være i lille Norge ? At barnevernet går etter folk med litt vanskelig fortid. Alle kan ha det vanskelig i blant. Hvis alle sin fortid har så mye å si om du er god forelder eller ikke så er det jaggu meg ikke mange som fikk beholde ungene sine i Norge! Anonymkode: 1c7cd...824 Skjønner du ikke? Kommer straks en bv-motstander og forklarer. Som bestilt. Anonymkode: c3602...572 7
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2017 #11 Skrevet 13. mai 2017 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skjønner ikke helt dette her. Så mange dårlige foreldre kan det ikke være i lille Norge ? At barnevernet går etter folk med litt vanskelig fortid. Alle kan ha det vanskelig i blant. Hvis alle sin fortid har så mye å si om du er god forelder eller ikke så er det jaggu meg ikke mange som fikk beholde ungene sine i Norge! Anonymkode: 1c7cd...824 Så rart. Ingen i tråden har sagt nada om vanskelig fortid. Men noen ( ehem en bv-motstander ) kommer snart med link om vanskelig fortid og " hjelper ". Anonymkode: c3602...572 3
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2017 #12 Skrevet 13. mai 2017 Det er altfor mange dårlige foreldre i Norge dessverre. Anonymkode: 80731...687 2
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2017 #13 Skrevet 13. mai 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: La oss si det skjer. For noen er det kanskje uten grunn, selv om jeg tviler på at man kan miste barnet uten grunn. Men la oss si slikt skjer. Noen må jo merke at dette er urettferdig? Og hvis man får et barn til senere, kommer de automatisk og tar barnet? Og en ting til. Dersom man mister barnet, er det noen man kan snakke med om hva som skal til for å ikke miste flere? Gå på kurs, ordne bosituasjon osv. Får man liste over hva som skal for å få barnet tilbake? Eller blir man sittende igjen uten å vite hva som skjedde eller hvordan man kan fikse det? Vær så snill, svar dere som kan dette her. Tusen takk. Anonymkode: 1c7cd...824 Man mister ikke et barn selv om barnevernet overtar omsorgen, midlertidig eller permanent. Ingen eier et annet menneske, selv barn har man bare til låns, man eier ikke sine barn. Årsaken til at barnevernet overtar omsorgen for et eller flere barn er avgjørende for hva som skjer dersom den ene eller begge foreldrene får flere barn. Ved manglende evne til omsorg for barnet så vil sannsynligheten for at bv griper inn alt på føden ved ny graviditet være overhengende. Dersom dette er noe som angår deg selv, ts, så snakk med barnevernet, helsesøster eller fastlegen din, eller søk hjelp hos en advokat. Anonymkode: 41fcc...b57 7
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2017 #14 Skrevet 13. mai 2017 Alt jeg ville var å lese noen svar på spørsmålet mitt. Men dere henger dere opp i motstandere osv. Jeg vil bare ha et svar. Men det ser ikke ut til at jeg kan få det her. takk for meg Anonymkode: 1c7cd...824
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2017 #15 Skrevet 13. mai 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Alt jeg ville var å lese noen svar på spørsmålet mitt. Men dere henger dere opp i motstandere osv. Jeg vil bare ha et svar. Men det ser ikke ut til at jeg kan få det her. takk for meg Anonymkode: 1c7cd...824 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Man mister ikke et barn selv om barnevernet overtar omsorgen, midlertidig eller permanent. Ingen eier et annet menneske, selv barn har man bare til låns, man eier ikke sine barn. Årsaken til at barnevernet overtar omsorgen for et eller flere barn er avgjørende for hva som skjer dersom den ene eller begge foreldrene får flere barn. Ved manglende evne til omsorg for barnet så vil sannsynligheten for at bv griper inn alt på føden ved ny graviditet være overhengende. Dersom dette er noe som angår deg selv, ts, så snakk med barnevernet, helsesøster eller fastlegen din, eller søk hjelp hos en advokat. Anonymkode: 41fcc...b57 Der fikk du svar. Ellers flere lenger opp. Anonymkode: c3602...572 6
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2017 #16 Skrevet 13. mai 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Alt jeg ville var å lese noen svar på spørsmålet mitt. Men dere henger dere opp i motstandere osv. Jeg vil bare ha et svar. Men det ser ikke ut til at jeg kan få det her. takk for meg Anonymkode: 1c7cd...824 Du fikk et svar fra meg over. Barnevernet jobber ette til enhver tdis gjeldende lover og forskrifter. https://lovdata.no/dokument/NL/lov/1992-07-17-100 der er den viktigste loven bv jobber etter. Anonymkode: 41fcc...b57 2
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2017 #17 Skrevet 13. mai 2017 Man mister ikke barna sine uten grunn. Jeg tror at de foreldrene det gjelder, vet veldig godt at de bedriver omsorgssvikt. Selvfølgelig er det helt jævlig at det kjæreste du har blir "tatt" fra deg, men da bør de (foreldrene) skaffe seg litt selvinnsikt i stedet for å legge all skyld på BV. Det er ikke sånn at BV overvåker konmende mødre med en gang de blir gravide eller rett etter fødselen - for å finne feil mødre gjør. At enkelte mener det vitner om dårlig selvinnsikt. Anonymkode: 4c39e...840 5
Skadeskutt Skrevet 13. mai 2017 #18 Skrevet 13. mai 2017 Jeg har veldig god erfaring med barnevernet. Har fire bekymringsmeldinger "på" meg, men det går ut på at jeg har vært/er psykisk syk og har blitt sendt til legevakt/sykehus av enten politi eller ambulansepersonell. Som utelukkende har handlet om å gjøre ting mot meg selv når ungene har vært hos faren. Uansett, jeg har vært åpen og samarbeidsvillig, reflektert og har innsikt i egen situasjon samt tatt imot helsehjelp. Etter undersøkelser holder barnevernet nå på å trekke seg ut, noe jeg nesten synes er synd da saksbehandler har vært veldig god å ha i forbindelse med kommunikasjon med faren til barna. Men vi får nå videre hjelp fra familievernkontoret så går vel bra. Jeg tenker det skal en del til før man mister barna sine. 6
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2017 #19 Skrevet 13. mai 2017 Takk for alle svar. Grunnen til at jeg skrev her inne var pga min angst problematikk. Etter å ha lest en blogg hvor barnevernet tok datteren til et par fordi moren selv var i barnevernet. Og hadde turbulent oppvekst, fortid osv. Derfor ble jeg litt bekymret for at fortiden min blir hovedgrunnen til at jeg kan miste barnet mitt. Jeg hadde alkoholikere som mor og stefar, opplevde vold i forholdet da jeg fikk kjæreste. Og slet med depresjoner og angst. Har gått til psykolog ang angsten også. Så tenker at det kan være nok til at de vil "se nærmere" på saken hvis det blir kjent for bv at jeg slet litt i fortiden. Selv synes jeg er en god mor. Men jeg er redd å gjøre feil, noen ganger er jeg redd for å ikke være god nok. Dette skal jeg ta med min psykolog nest uke. Etter alt som har skjedd, vet jeg iallfall hvordan man IKKE skal oppdra barn, og hva man ikke skal gjøre. Det vet psykologen min. Men likevel sitter jeg her og skjelver i buksen pga min fortid kan virke ødelegge for min rolle som mor. Iallfall i andre sine øyner. Hilsen ts Anonymkode: 1c7cd...824
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2017 #20 Skrevet 13. mai 2017 Enkelte emner burde vært forbudt å diskutere på kg. Barnevern er en av dem Anonymkode: 8d408...499 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå