Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det noen som har gått på NLA Oslo? Jeg har søkt økonomi og ledelse der, men kjenner jeg blir litt usikker ettersom det er en kristen skole. Jeg er langt i fra religiøs og er redd det kristne vil prege undervisningen. I tillegg ser jeg det står på hjemmesiden deres at de baserer seg på haugianske verdier, hva vil det si i praksis?

Anonymkode: 38db4...1c2

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil ikke anbefale NLA høyskolen til noen.

Anonymkode: c3300...605

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vil ikke anbefale NLA høyskolen til noen.

Fint om du har lyst til å utdype :).

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Fint om du har lyst til å utdype :).

En del lærere som mobber, mye rot, var en som mistet høyskoleplass pga trynepolitikk. Stygg sak, jeg var rystet. Søker du veiledning blir du ikke fulgt opp, nedrakking av andre høyskoleutdannelser.

AnonymBruker
Skrevet

Har selv gått på en NLA skole og undervisningen var ikke noe preg av noe religiøst. De hadde bønnemøter ved lunsjen i ett eget rom, men det var frivillig for de som ville på det. Det er en god skole synes jeg, mer personlig enn andre store høyskoler. 

Anonymkode: aa067...3b7

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har selv gått på en NLA skole og undervisningen var ikke noe preg av noe religiøst. De hadde bønnemøter ved lunsjen i ett eget rom, men det var frivillig for de som ville på det. Det er en god skole synes jeg, mer personlig enn andre store høyskoler. 

Takk for svar!

Men med tanke på at det er mer personlig, er det kanskje lettere å falle utenfor det sosiale? Jeg er ikke den mest sosiale av meg, nemlig.. :sjenert: Og er det sånn man stiller dårligere ved å ha bachelor fra NLA, enn f.eks. høgskolen eller universitetet hos fremtidige arbeidsgivere?

TS

AnonymBruker
Skrevet
På 13.5.2017 den 19.43, AnonymBruker skrev:

Takk for svar!

Men med tanke på at det er mer personlig, er det kanskje lettere å falle utenfor det sosiale? Jeg er ikke den mest sosiale av meg, nemlig.. :sjenert: Og er det sånn man stiller dårligere ved å ha bachelor fra NLA, enn f.eks. høgskolen eller universitetet hos fremtidige arbeidsgivere?

TS

Nei, det er jo lettere å bli kjent med folk når det er færre folk å ta av, uansett så er det jo greit å være med sosiale opplegg som fadderuke feks. Greit å finne noen som matcher deg, etterpå trenger man å stresse mindre på å være sosial også. Ta det som det kommer så går det seg til ☺ Hvor du har tatt utdanning er oppskrytt, er mest pwc, KPMG osv så er sære på det (evige diskusjonen mellom NHH og BI) . Ellers bryr ikke arbeidsgivere noe særlig og mange spør ikke engang etter vitnemål..Men kommer an på hva du vil jobbe med senere. 

• 1 måned senere...
AnonymBruker
Skrevet

Bump

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bump

Fortsatt ikke en god skole, bærer preg av mye uorganisert "rot".

AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fortsatt ikke en god skole, bærer preg av mye uorganisert "rot".

Forstår at det var din mening. Ønsker å høre andres erfaring også :).

Skrevet
På 12.5.2017 den 21.48, AnonymBruker skrev:

Er det noen som har gått på NLA Oslo? Jeg har søkt økonomi og ledelse der, men kjenner jeg blir litt usikker ettersom det er en kristen skole. Jeg er langt i fra religiøs og er redd det kristne vil prege undervisningen. I tillegg ser jeg det står på hjemmesiden deres at de baserer seg på haugianske verdier, hva vil det si i praksis?

Jeg tror ikke det at du ikke er kristen kommer til å gjøre en stor forskjell, med mindre du er en meget uttalt anti-kristen da vel å merke. Om du ser over emnebeskrivelsene i studie er det jo lett å finne ut hvilken profil disse har.

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Forstår at det var din mening. Ønsker å høre andres erfaring også :).

En mening som mange har,man må vel oppleve det for å tro det, en medstudent ble bare "skippet ut" av studie,vet det kom inn en advokat der.

AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

En mening som mange har,man må vel oppleve det for å tro det, en medstudent ble bare "skippet ut" av studie,vet det kom inn en advokat der.

Og som sagt, takk for at du deler din (og denne medstudentens) erfaring, nå vet jeg det!

Andre?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...