Gå til innhold

Spørsmål til kaffedrikkere.

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor mange kopper drikker dere om dagen?

Blir dere mer våkne av kaffe? 

Hvor lenge har dere drukket kaffe?

Når kan dere senest på dagen drikke kaffe uten at det påvirker søvnen?

Anonymkode: 91357...398

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Drikker alt for mye kaffe og det har ingen påvirkning på meg i det hele tatt. Drikker lett to liter i løpet av en dag, om ikke mer. Burde sett kutte ned, hvorfor spør du?

Anonymkode: a3498...dfe

Skrevet

Drikker 4-5 kopper om dagen på jobb, ingenting i de periodene jeg ikke jobber. Merker ingen forskjell på tretthet, drikker det bare fordi jeg synes det er godt. Lar likevel vær å drikke kaffe de siste 4-5 timene før jeg legger meg, da jeg merker at jeg oftere våkner på natten de gangene jeg har drukket kaffe sent. 

AnonymBruker
Skrevet

Varierer. Som regel 1-3 kopper om morgenen. Det må jeg ha for å våkne, spesielt om jeg står tidlig opp.

Noen ganger tar jeg en kopp om ettermiddagen og/eller kvelden, men det er sjelden og kommer an på hva jeg gjør. 

Anonymkode: b4c8e...d8b

Skrevet

Etter at jeg sluttet i jobben på kontor drikker jeg kun kaffe på morgenen. 2-3 kopper i løpet av 1-2 timer. Ellers tar jeg gjerne imot en kopp i selskap o.l

Tror ikke jeg har noen magisk tidspunkt jeg må gi meg innen, men pleier ikke takke ja til kaffe etter 17 - isj med mindre jeg vet at jeg skal være sent oppe uansett (fest, konsert eller liknende) 

Skrevet

Hvor mange kopper drikker dere om dagen?  Vet ikke. Muligens 7-8 på arbeidsdagene og 2-3 i helgene. Har nesten alltid kaffekruset ved siden når jeg jobber ved PC'n. 

Blir dere mer våkne av kaffe? Nei

Hvor lenge har dere drukket kaffe?  I sånn ca. 45 år, men selvsagt mindre enn i dag så lenge jeg var barn. Dagens forbruk kom da jeg begynte å studere som 19 åring. 

Når kan dere senest på dagen drikke kaffe uten at det påvirker søvnen? Vet ikke. Drikker sjelden kaffe på ettermiddagen, men om jeg gjør det, har jeg ikke merket noen innvirkning på søvnen. 

AnonymBruker
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Drikker alt for mye kaffe og det har ingen påvirkning på meg i det hele tatt. Drikker lett to liter i løpet av en dag, om ikke mer. Burde sett kutte ned, hvorfor spør du?

Anonymkode: a3498...dfe

Oi, to liter var veldig mye! Hva med å drikke noe grønn te istedenfor? Det er rensende, og har mindre koffein. 

Anonymkode: e2cd4...6c4

Skrevet

Hvor mange kopper drikker dere om dagen?

Som regel 2 kopper. Kanskje en kopp til om jeg f.eks er på besøk hos noen eller en tur på cafe.

Blir dere mer våkne av kaffe? 

Nei, ikke noe å skrive hjem om. Men får vondt i hodet om jeg ikke drikker minst en kopp i døgnet.

Hvor lenge har dere drukket kaffe?

Tok vel min første kopp når jeg var en 15år gammel. Har drukket kaffe daglig siden jeg var noen og tyve. Så en 8-10 år tenker jeg.

Når kan dere senest på dagen drikke kaffe uten at det påvirker søvnen?

Jeg prøver å ikke drikke senere enn 18-19.

Skrevet

Drikker ca to kopper. Føler jeg blir mer våken, eller jeg klarer ikke sove igjen etter å ha drukket det. Jeg har drukket det i 15-20 år. Prøver å ikke drikke etter seks, syv tiden om jeg legger meg til normal tid som er rundt elleve, tolv. Drikker jeg det for sent så legger jeg merke til at det blir vanskeligere å falle i søvn samt at jeg sover mye lettere og kan våkne av lyder, drømmer osv.

AnonymBruker
Skrevet

5-10. 

Hjelper ikke på hvor våken jeg er. Men smaker godt. 

Kan ta en kopp rett før sengetid. 

Anonymkode: 9183d...c46

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...