AnonymBruker Skrevet 12. mai 2017 #1 Skrevet 12. mai 2017 Tenkte ta med meg sønnen min på biltur til Vestlandet i sommer. Han er 3 år. Jeg har utrolig lyst til å se Geiranger, men er det noe å gjøre der for oss? Voldsomme fjellturer blir jo uaktuelt, men går det an å ta en båt ut på fjorden? Og er det trygt å dra dit mtp rasfare? Dere som gar vært i Geirangerfjorden kom gjerne med noen tips til ting å se og gjøre som også passer ett barn på 3 år. Anonymkode: 800e7...0c2
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2017 #2 Skrevet 12. mai 2017 Ta båt inn til Knivsflå, gå opp til gården og ned igjen. Raset kan komme når som helst. Flodbølgen vil bli 40-50 m høy i Geiranger, så ikke noe særlig sjans å overleve den.. Anonymkode: dada0...97e
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2017 #3 Skrevet 12. mai 2017 Ja, det er trygt å reise til Geiranger. Fjellpartiet er overvåket og raset vil bli varslet i god tid. Geiranger handler mye om utsikt, så en tur til de ulike utkikkspunktene hører jo med. Dalsnibba, Ørnesvingene, Flydalsjuvet. Bor man på Union hotell har man tilgang til fint badeanlegg. http://www.visitmr.com/turist-i-geiranger-dette-boer-du-faa-med-deg http://www.geirangerfjord.no/opplev-geirangerfjord Anonymkode: b55f3...355
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2017 #4 Skrevet 12. mai 2017 Der kan leie tråbåter og komme dere ut på sjøen, nydelig fergetur fra Hellesylt til Geiranger. Dessuten er Vesterås gård fin å besøke, der får du nærkontakt med dyrene. Anonymkode: 97685...643
Aviale Skrevet 12. mai 2017 #5 Skrevet 12. mai 2017 Dere kan fint ta en båttur ut på fjorden, det er båtturer som går med jevne mellomrom. Hvis dere vil kan dere også gå opp til Skageflå (ca 45 min tror jeg det tar), da tar man også båt ut for å komme til der stien starter. Det er kanskje i overkant bratt for en 3-åring, da. Helt trygt å reise dit, det er det mest overvåkede fjellpartiet i Europa, og raset kan like gjerne skje om 100 år som nå. Hvis dere først har med bil på Sunnmøre bør dere også besøke Trollveggen, Trollstigen og over til Valldal På veien over der er det et utsiktpunkt til, husker ikke hva det heter. Norges beste jordbær! I Valldal har de også klatrepark med forskjellige løyper, også for barn. Tar dere turen innom Ålesund bør dere helt klart dra til Atlanterhavsparken, den er utrolig fin for barn. Det er eget barnerom der de kan ta på fisk/krabber, de har bla.a. pingviner og seler der. Et par dager i Geiranger kan fint kombineres med tur til Ålesund. For eksempel kan man starte i Ålesund, en dag der, og så kjøre rundturen Trollstigen-Valldal-Geiranger.
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2017 #6 Skrevet 12. mai 2017 Kan forresten også tipse om Herdalsseter. Der er fint for barn. Ligger en times kjøretur fra Geiranger. Anonymkode: b55f3...355
Gjest Overrasket Skrevet 12. mai 2017 #7 Skrevet 12. mai 2017 (endret) Hva er navnet på den raske båten som er relativt kjent igjen. Den som går på fjorder og slikt. Raskevinduet? Endret 12. mai 2017 av Overrasket
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2017 #8 Skrevet 12. mai 2017 2 timer siden, Overrasket skrev: Hva er navnet på den raske båten som er relativt kjent igjen. Den som går på fjorder og slikt. Raskevinduet? Hurtigruten? Anonymkode: 800e7...0c2
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2017 #9 Skrevet 12. mai 2017 Tusen takk for alle tips! 😊 Anonymkode: 800e7...0c2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå