AnonymBruker Skrevet 12. mai 2017 #1 Skrevet 12. mai 2017 Advart: TMI-post... Jeg har fått påvist jernmangel og må ta tilskudd, men merker at det gjør meg så forstoppet! Med mørk og hard avføring. Veldig plagsomt. Finnes det tilskudd uten denne plagsomme bivirkningen? Eller noe jeg kan spise for å få gang på systemet igjen? Har et kosthold med mye grønnsaker, frukt og grovbrød, så får allerede nok fiber, og har aldri hatt disse problemene før jeg begynte med jern. Anonymkode: 38223...dfe
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2017 #2 Skrevet 12. mai 2017 Jern har den effekten ja. Mer fiber, mer vann og mer mosjon skal få gang på systemet. Anonymkode: c82ba...89a 1
Skadeskutt Skrevet 12. mai 2017 #3 Skrevet 12. mai 2017 Ja sånn er det bare. Jeg har jernanemi og fikk jern intravenøst for noen dager siden. Får også to piller jern i døgnet, husker ikke akkurat hvilken type, men den gjør definitivt systemet tregere. Lurer på om det finnes en type, mulig den begynte på f, som ikke er så hard for magen. En som er flytende. Tror jeg, er mange år siden jeg hørte om den. Jeg må i tillegg sitte i ro omtrent hele dagen (har både blodanemi, jernanemi, lavt blodtrykk og lav puls) så får ikke noe hjelp i fysisk aktivitet. Er vanligvis ganske aktiv. Har du prøvd prøvd å drikke Biola? Hvis ikke er jo Dulcolax et alternativ. Det smaker grusomt, men funker.
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2017 #4 Skrevet 12. mai 2017 interessant, jeg får lettere diare av jerntabletter Anonymkode: 496cd...0eb
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2017 #5 Skrevet 12. mai 2017 Svisker eller linfrø. Anonymkode: 154f4...c68
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2017 #6 Skrevet 13. mai 2017 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Advart: TMI-post... Jeg har fått påvist jernmangel og må ta tilskudd, men merker at det gjør meg så forstoppet! Med mørk og hard avføring. Veldig plagsomt. Finnes det tilskudd uten denne plagsomme bivirkningen? Eller noe jeg kan spise for å få gang på systemet igjen? Har et kosthold med mye grønnsaker, frukt og grovbrød, så får allerede nok fiber, og har aldri hatt disse problemene før jeg begynte med jern. Anonymkode: 38223...dfe Avføring blir mørk/svart fordi jern har den virkningen på vei gjennom tarmsystemet ditt. Når du ikke oppgir hvilket jerntilskudd du tar er det umulig å svare deg hva du kan prøve. Men Niferex er mildere mot magen enn tradisjonelle jerntilskudd. Den blir og lettere tatt opp av kroppen enn tradisjonelle jerntilskudd. Snakk med apotekete de er vant med denne typen spørsmål fra kunder. Anonymkode: c1043...c7a
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå