AnonymBruker Skrevet 12. mai 2017 #1 Skrevet 12. mai 2017 Har du blitt feildiagnostisert noen gang? Eventuelt hva slags diagnose fikk du og hvilken diagnose skulle du egentlig hatt? Ingen tvang å fortelle det, men om du vil så gjerne det. Anonymkode: e2455...a43
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2017 #2 Skrevet 12. mai 2017 Jeg ble diagnostisert med depresjon. Jeg var ikke deprimert, hadde visst ustabil pf og kraftige følelser av hvor lite verdt jeg var og kronisk suicidalitet som følge av det. De så på det som depresjon, men det var jeg altså ikke. Det er vel ikke akkurat en fæl feildiagnostisering, men jeg liker ikke å slenge rundt "depresjon og angst" og jeg kunne hatt det så mye bedre nå om de så at jeg hadde ustabil pf. Anonymkode: 39e11...feb
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2017 #3 Skrevet 12. mai 2017 Unnvikende pf, hadde egentlig asperger. Anonymkode: 507cc...ac2
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2017 #4 Skrevet 12. mai 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg ble diagnostisert med depresjon. Jeg var ikke deprimert, hadde visst ustabil pf og kraftige følelser av hvor lite verdt jeg var og kronisk suicidalitet som følge av det. De så på det som depresjon, men det var jeg altså ikke. Det er vel ikke akkurat en fæl feildiagnostisering, men jeg liker ikke å slenge rundt "depresjon og angst" og jeg kunne hatt det så mye bedre nå om de så at jeg hadde ustabil pf. Anonymkode: 39e11...feb Tja, jeg vil da si at ustabil emosjonell personlighetsforstyrrelse er en mye mer stigmatiserende diagnose. Selv i helsevesenet. Jeg har depresjon og var "mistenkt" for å ha PF en god stund, men som etter nøye utredning viste seg at ikke var tilfellet. Er glad jeg ikke fikk den diagnosen. Det hadde utløst en helt annen måte å bli møtt på som ikke hadde fungert for meg i det hele tatt. Altså, det er jo bare bra du har fått rett diagnose så du får rett hjelp, men jeg skjønner ikke helt den med at du synes PF er en bedre diagnose å ha enn depresjon. Anonymkode: a9136...1bf 3
Gjest førstedamen Skrevet 12. mai 2017 #5 Skrevet 12. mai 2017 Fikk medisiner for bipolar lidelse i 1 år. Ble kjempesyk. Viste seg at jeg bare hadde mild ptsd.
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2017 #6 Skrevet 12. mai 2017 Psykosomatisk lidelse, hadde potensielt livstruende komplikasjon. Anonymkode: f13b9...db4
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2017 #7 Skrevet 12. mai 2017 Schizofreni, hadde allergi. Anonymkode: ccb06...ff5 1
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2017 #8 Skrevet 12. mai 2017 Depresjon. Viste seg å være lungebetennelse. Depresjon. Viste seg å være reumatisme. Angst. Viste seg å være epilepsi. Depresjon. Viste seg å være en sjelden nevrologisk lidelse. Depresjon. Viste seg å være kreft. Uspesifisert spiseforstyrrelse. Viste seg også å være lungebetennelse. Hypokondri. Viste seg å være alvorlig endometriose. Angst. Viste seg å være diabetes. Nå er jeg nok en gang deprimert, sier de. Vi får se. Anonymkode: c93cf...9be 1
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2017 #9 Skrevet 12. mai 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Tja, jeg vil da si at ustabil emosjonell personlighetsforstyrrelse er en mye mer stigmatiserende diagnose. Selv i helsevesenet. Jeg har depresjon og var "mistenkt" for å ha PF en god stund, men som etter nøye utredning viste seg at ikke var tilfellet. Er glad jeg ikke fikk den diagnosen. Det hadde utløst en helt annen måte å bli møtt på som ikke hadde fungert for meg i det hele tatt. Altså, det er jo bare bra du har fått rett diagnose så du får rett hjelp, men jeg skjønner ikke helt den med at du synes PF er en bedre diagnose å ha enn depresjon. Anonymkode: a9136...1bf Den er stigmatiserende ja, men ikke så ille som folk skal ha det til. Klarer du å snakke for deg og stå opp for deg selv er den ikke så ille å ha. Det var dårlig formulert, jeg mente at jeg ikke vil ha depresjon som diagnose når jeg faktisk ikke har depresjoner og at det ikke er så ille å være diagnostisert med depresjon. Behandling for en depresjon som ikke eksisterer kastet bort noen år av livet mitt. Anonymkode: 39e11...feb
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2017 #10 Skrevet 12. mai 2017 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: Den er stigmatiserende ja, men ikke så ille som folk skal ha det til. Klarer du å snakke for deg og stå opp for deg selv er den ikke så ille å ha. Det var dårlig formulert, jeg mente at jeg ikke vil ha depresjon som diagnose når jeg faktisk ikke har depresjoner og at det ikke er så ille å være diagnostisert med depresjon. Behandling for en depresjon som ikke eksisterer kastet bort noen år av livet mitt. Anonymkode: 39e11...feb Behandling for en emosjonelt ustabil personlighetsforstyrrelse som man ikke har kaster bort veldig mange år av livet, da man som oftest blir traumatisert av "behandlingen". Anonymkode: 4a3db...423 1
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2017 #11 Skrevet 12. mai 2017 35 minutter siden, AnonymBruker skrev: Behandling for en emosjonelt ustabil personlighetsforstyrrelse som man ikke har kaster bort veldig mange år av livet, da man som oftest blir traumatisert av "behandlingen". Anonymkode: 4a3db...423 Hva mener du med traumatisert av "behandlingen"? Anonymkode: 39e11...feb
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2017 #12 Skrevet 12. mai 2017 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva mener du med traumatisert av "behandlingen"? Anonymkode: 39e11...feb Jeg vet ikke hva AB mente, men jeg vet at de med emosjonell ustabil personlighetsforstyrrelse blant annet blir behandlet ganske "hardt". Altså det er fryktelig høyt fokus på ansvarliggjøring da de ofte har en ganske destruktiv atferd. Mange har en atferd som utløses av behovet for å bli sett (få oppmerksomhet), og mye av behandlingen går ut på å ta ansvar og slutte med den oppmerksomhetssøkende atferd som stort sett er til skade for en selv, men også pårørende rundt seg. Imens en person som kanskje lider av alvorlig depresjon, som midlertidig har destruktiv atferd fordi følelsene er så vonde å håndtere at en ikke holder ut, vil ikke respondere på samme type behandling. For eksempel: I psykiatrien er selvskading utskrivelsesgrunn da veldig mange med personlighetsforstyrrelse skader seg selv for å oppnå omsorg. Likevel tas det individuelle vurderinger. Jeg har skadet meg noen ganger, men aldri inne i avdelingen. Det har alltid vært når jeg har vært alene på permisjon. Det har kommet av voldsomme angstanfall. Det har absolutt ikke ført til utskrivelse, men heller folks på hvordan avlede seg selv, hvordan stå i følelsene og holde de ut. Det er slik jeg trenger å bli møtt. Ikke med en ansvarliggjøring og utskrivelse. Hadde jeg blitt skrevet ut så vet jeg faktisk ikke om her hadde vært her i dag, for jeg hadde det så vondt at jeg visste rett og slett ikke hvor jeg skulle gjøre av meg. Følte meg helt, helt rotløs og håpet det så jeg ikke. Jeg trengte hjelp til å finne håpet. Anonymkode: a9136...1bf 1
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2017 #13 Skrevet 12. mai 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg vet ikke hva AB mente, men jeg vet at de med emosjonell ustabil personlighetsforstyrrelse blant annet blir behandlet ganske "hardt". Altså det er fryktelig høyt fokus på ansvarliggjøring da de ofte har en ganske destruktiv atferd. Mange har en atferd som utløses av behovet for å bli sett (få oppmerksomhet), og mye av behandlingen går ut på å ta ansvar og slutte med den oppmerksomhetssøkende atferd som stort sett er til skade for en selv, men også pårørende rundt seg. Imens en person som kanskje lider av alvorlig depresjon, som midlertidig har destruktiv atferd fordi følelsene er så vonde å håndtere at en ikke holder ut, vil ikke respondere på samme type behandling. For eksempel: I psykiatrien er selvskading utskrivelsesgrunn da veldig mange med personlighetsforstyrrelse skader seg selv for å oppnå omsorg. Likevel tas det individuelle vurderinger. Jeg har skadet meg noen ganger, men aldri inne i avdelingen. Det har alltid vært når jeg har vært alene på permisjon. Det har kommet av voldsomme angstanfall. Det har absolutt ikke ført til utskrivelse, men heller folks på hvordan avlede seg selv, hvordan stå i følelsene og holde de ut. Det er slik jeg trenger å bli møtt. Ikke med en ansvarliggjøring og utskrivelse. Hadde jeg blitt skrevet ut så vet jeg faktisk ikke om her hadde vært her i dag, for jeg hadde det så vondt at jeg visste rett og slett ikke hvor jeg skulle gjøre av meg. Følte meg helt, helt rotløs og håpet det så jeg ikke. Jeg trengte hjelp til å finne håpet. Anonymkode: a9136...1bf Jeg kan ikke kjenne meg igjen i beskrivelsen din bortsett fra dette med ansvarliggjøring og utskrivelse, men så er vi alle forskjellige. Går det bedre med deg i dag om jeg får spørre? Anonymkode: 39e11...feb
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2017 #14 Skrevet 13. mai 2017 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg kan ikke kjenne meg igjen i beskrivelsen din bortsett fra dette med ansvarliggjøring og utskrivelse, men så er vi alle forskjellige. Går det bedre med deg i dag om jeg får spørre? Anonymkode: 39e11...feb Jeg er fortsatt innlagt og det går veldig opp og ned, men jeg er nok hakket bedre enn jeg var og håpet mitt er å bli skrevet ut i løpet av juni. Har fortsatt alvorlig depresjon og en lang vei å gå, men håper videre behandling kan foregå poliklinisk og at jeg klarer å fungere i hverdagen igjen i det minste. Langtidsinnleggelse er ikke helt bra det heller, selv om det av og til kan være nødvendig. Håper du har klart å finne en balanse i livet ditt du da. Det er ofte det fet handler om framfor å forvente å bli ordentlig frisk. Anonymkode: a9136...1bf 1
Skay Skrevet 13. mai 2017 #15 Skrevet 13. mai 2017 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Depresjon. Viste seg å være lungebetennelse. Depresjon. Viste seg å være reumatisme. Angst. Viste seg å være epilepsi. Depresjon. Viste seg å være en sjelden nevrologisk lidelse. Depresjon. Viste seg å være kreft. Uspesifisert spiseforstyrrelse. Viste seg også å være lungebetennelse. Hypokondri. Viste seg å være alvorlig endometriose. Angst. Viste seg å være diabetes. Nå er jeg nok en gang deprimert, sier de. Vi får se. Anonymkode: c93cf...9be Kjente jeg ble litt nervøs av å lese det der.... hehe. 1 1
Spiteful Skrevet 13. mai 2017 #16 Skrevet 13. mai 2017 Ikke jeg, men pappa. Han hadde problemer og smerter knyttet til albuen, så han ble operert for det. Uten å bli bedre. 3 år senere fikk han påvist proplaps og legene sa at det var prolapsen som var grunnen til problemene og smertene knyttet til albuen. Fastlegen innrømte selv at pappa var blitt feiloperert.
Forundret.. Skrevet 13. mai 2017 #17 Skrevet 13. mai 2017 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Depresjon. Viste seg å være lungebetennelse. Depresjon. Viste seg å være reumatisme. Angst. Viste seg å være epilepsi. Depresjon. Viste seg å være en sjelden nevrologisk lidelse. Depresjon. Viste seg å være kreft. Uspesifisert spiseforstyrrelse. Viste seg også å være lungebetennelse. Hypokondri. Viste seg å være alvorlig endometriose. Angst. Viste seg å være diabetes. Nå er jeg nok en gang deprimert, sier de. Vi får se. Anonymkode: c93cf...9be Du har vel bytta lege? 2 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2017 #18 Skrevet 13. mai 2017 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er fortsatt innlagt og det går veldig opp og ned, men jeg er nok hakket bedre enn jeg var og håpet mitt er å bli skrevet ut i løpet av juni. Har fortsatt alvorlig depresjon og en lang vei å gå, men håper videre behandling kan foregå poliklinisk og at jeg klarer å fungere i hverdagen igjen i det minste. Langtidsinnleggelse er ikke helt bra det heller, selv om det av og til kan være nødvendig. Håper du har klart å finne en balanse i livet ditt du da. Det er ofte det fet handler om framfor å forvente å bli ordentlig frisk. Anonymkode: a9136...1bf Godt å høre at det går litt bedre og at du håper på å bli skrevet ut Der sa du noe jeg aldri har tenkt på. Balanse, det hørtes mye bedre og mer oppnåelig ut enn "frisk". Anonymkode: 39e11...feb
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2017 #19 Skrevet 13. mai 2017 Jeg synes det er ganske skremmende at dere legger ut diagnoser på åpent nett. Anonymkode: 2ff11...12e 1
Gjest Wilma89 Skrevet 13. mai 2017 #20 Skrevet 13. mai 2017 Ble diagnostisert med brennkopper. Hadde blitt bitt av fuglelopper🙈🙊
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå