AnonymBruker Skrevet 12. mai 2017 #21 Skrevet 12. mai 2017 Jeg ville også satt pris på et sånt kakebord, med en del å velge i. Skal sies at jeg liker nesten alt på det kakebordet, men jeg er egentlig litt kresen på kake. Da settes det pris på at det er valgmuligheter, slik at jeg også kan forsyne meg av kakebordet. Og så er det jo deilig å få smake på mange ulike kaker Anonymkode: d5778...6a5
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2017 #22 Skrevet 12. mai 2017 Mengden høres ut som rikelig, men jeg ville savnet en sjokoladekake (ostekake med sjokolade er ikke noe godt synes jeg, og kvalifiserer ikke som sjokoladekake). Jeg ville byttet ut fruktterten med en saftig sjokoladekake. Jeg kommer fra en slekt beryktet for å være storspisere på kakefronten. Så mengden kaker høres ikke voldsom ut for meg, men om man har en slekt hvor alle bare tar et pittelite stykke og så gir seg, blir det veldig mye. Da er det greit om det er kaker man kan fryse ned, så slipper man å kaste restene. Anonymkode: 3923e...f59
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2017 #23 Skrevet 12. mai 2017 7 timer siden, Lill3My skrev: Jeg ville kanskje valgt bort 1-2 kaker og heller servert skillingsboller, hveteboller eller vafler (rett og slett for å gi dem som ikke elsker kaker noe ... ja, vi særinger finnes!). Eventuelt satt frem noe is + bær (som alle liker, og som for din del heller ikke krever særlig mtp forberedelse og rydding) =) Hvor mye kake det er "behov" for avhenger for så vidt veldig av hvor lenge dere regner med å ha besøk, klokkeslett, og ikke minst hvor mye mat som spises i forkant. Koldtbord kan bety alt fra noen brødskiver til en buffet som metter som en stor middag Jeg er veldig uenig. Om det er i klasse med "noen brødskiver" kan det ikke kalles koldtbord. Når serveringen kalles koldtbord forventes det at alle skal ha mulighet til å bli like mette som etter en stor middag, og kunne forsyne seg flere ganger (med bare et minimum av brød/loff til). Anonymkode: 3542a...564 3
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2017 #24 Skrevet 12. mai 2017 Jeg kommer fra Sunnmøre, og syns dette høres lite ut til så mange gjester. Sunnmørske kakebord har noen kanskje hørt om, vi er kjent for å ha masse masse kaker på kakebordet, det være seg en vanlig bursdag - eller konfirmasjon Ja, vi dobler jo gjerne til konfirmasjon, dåp og bryllup da... Grunnen til at vi har så mye kaker, er fordi dugnadsånden og spleiselaget er på topp på Sunnmøre, og alle vil jo vise hvor gode husmødre de er, så her disker gjestene opp med den ene kaka vakrere og mer velsmakende enn den andre. Vi pleier ofte å ha "Verdens beste", Suksessterte, sjokoladekake(r), muffins eller cupcakes (spesielt hvis det er barn blant gjestene) - og da gjerne også brownies, Marsipankake - gjerne en stor en som vi har bestilt fra bakeren med bilde av bursdagsbarnet/dåpsbarnet/brudeparet/konfirmanten alt ettersom), kransekake (dåp/konfirmajson/bryllup), ostekake er et must!, snickerskake (veldig populært), hjemmelaget karamellpudding, ja og gjerne enda flere sorter Og rester i mange dager til ende. Ikke rart gjennomsnittsvekta er høyere på Sunnmøre enn på Østlandet Anonymkode: 98585...e7a 5
Zzyzx Skrevet 12. mai 2017 #25 Skrevet 12. mai 2017 Jeg er sørlending, og jeg tror at der jeg kommer fra er vi litt sunnmørske i kakebordtankegangen. 15 mennesker og fire kaker? Tja, litt lite å velge i, kanskje? 15 mennesker og 10 kaker? Da gjør det ikke så mye om en av dem er mislykket og ikke havner på bordet.
Kamelia83 Skrevet 12. mai 2017 #26 Skrevet 12. mai 2017 Jeg er fra østlandet, men syns egentlig det var litt lite kaker jeg også. Ville hvertfall hatt en ordentlig sjokoladekake i tillegg. Og kanskje jordbær med vaniljesaus/is som noen skrev. Og kanskje tatt vanlig ostekake i stedet for med sjokolade. 1
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2017 #27 Skrevet 12. mai 2017 Ble bare enda mer vanskelig dette her.😂😂 Har noen en link til en saftig sjokoladekake da? Og bare litt info om meg: å bake kaker som må stekes og bli fine og flotte er ikke jeg god på. Det er kaker som ostekake, iskake osv som jeg får best til, så den bør være enkel og. Og (nå er jeg vanskelig) saftig og ikke for søt smørkrem.😉 Og så koselig at dere bidrar, gøy å lese folks preferanser! Ts. Anonymkode: 40ebe...b1a
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2017 #28 Skrevet 13. mai 2017 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Ble bare enda mer vanskelig dette her.😂😂 Har noen en link til en saftig sjokoladekake da? Og bare litt info om meg: å bake kaker som må stekes og bli fine og flotte er ikke jeg god på. Det er kaker som ostekake, iskake osv som jeg får best til, så den bør være enkel og. Og (nå er jeg vanskelig) saftig og ikke for søt smørkrem.😉 Og så koselig at dere bidrar, gøy å lese folks preferanser! Ts. Anonymkode: 40ebe...b1a Jeg er ikke vrien på vanlig sjokoladekake - Toro langpanne i springform (24 cm) er helt ypperlig for meg. Kapp av toppen (som buler) for å gjøre den flat, og smør på en sjokoladesmørkrem. Kremen kan være være litt frisk, med f.eks litt appelsinjuice evnt appelsinfilet som pynt (appelsinbåter uten "skinn"). Siden du nevnte "ikke for søt smørkrem". Du kan også, i tillegg til å fjerne toppen så den blir avrettet, dele den i to på midten (det er enkelt fordi den er så tykk, jeg brukte en vanlig brødkniv), og ta smørkrem inni også. Jeg har bare prøvd med ett lag smørkrem inni før, og det gikk så enkelt at jeg neste gang vil forsøke to lag. Og ja, jeg lager Toro! Vi har endel cøliakere og melkeallergikere i familien og den er både glutenfri og melkefri, så jeg ville uansett kjøpt Toro for best og enklest resultat her (glutenfritt kan være vanskelig å få bra og godt!). Men vi alle synes den attpåtil er god. Jeg får alltid spørsmål om oppskrift... Og jeg innrømmer at det da er litt pinlig å si at det er Toro Anonymkode: eb52d...8b1 2
Gjest ....... Skrevet 13. mai 2017 #29 Skrevet 13. mai 2017 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Ble bare enda mer vanskelig dette her.😂😂 Har noen en link til en saftig sjokoladekake da? Og bare litt info om meg: å bake kaker som må stekes og bli fine og flotte er ikke jeg god på. Det er kaker som ostekake, iskake osv som jeg får best til, så den bør være enkel og. Og (nå er jeg vanskelig) saftig og ikke for søt smørkrem.😉 Og så koselig at dere bidrar, gøy å lese folks preferanser! Ts. Anonymkode: 40ebe...b1a Denne sjokoladekaka = Himmelsk god!!
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2017 #30 Skrevet 14. mai 2017 På Saturday, May 13, 2017 den 10.32, AnonymBruker skrev: Jeg er ikke vrien på vanlig sjokoladekake - Toro langpanne i springform (24 cm) er helt ypperlig for meg. Kapp av toppen (som buler) for å gjøre den flat, og smør på en sjokoladesmørkrem. Kremen kan være være litt frisk, med f.eks litt appelsinjuice evnt appelsinfilet som pynt (appelsinbåter uten "skinn"). Siden du nevnte "ikke for søt smørkrem". Du kan også, i tillegg til å fjerne toppen så den blir avrettet, dele den i to på midten (det er enkelt fordi den er så tykk, jeg brukte en vanlig brødkniv), og ta smørkrem inni også. Jeg har bare prøvd med ett lag smørkrem inni før, og det gikk så enkelt at jeg neste gang vil forsøke to lag. Og ja, jeg lager Toro! Vi har endel cøliakere og melkeallergikere i familien og den er både glutenfri og melkefri, så jeg ville uansett kjøpt Toro for best og enklest resultat her (glutenfritt kan være vanskelig å få bra og godt!). Men vi alle synes den attpåtil er god. Jeg får alltid spørsmål om oppskrift... Og jeg innrømmer at det da er litt pinlig å si at det er Toro Anonymkode: eb52d...8b1 Jeg foretrekker å lage kake fra bunnen. Toro med smørkrem synes jeg er helt jævlig desverre.. En saftig sjokoladekake liker jeg godt. Anonymkode: 40ebe...b1a
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2017 #31 Skrevet 14. mai 2017 23 timer siden, ....... skrev: Denne sjokoladekaka = Himmelsk god!! Så saftig og god ut 😊 Anonymkode: 40ebe...b1a
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2017 #32 Skrevet 14. mai 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg foretrekker å lage kake fra bunnen. Toro med smørkrem synes jeg er helt jævlig desverre.. En saftig sjokoladekake liker jeg godt. Anonymkode: 40ebe...b1a Og det er flott. Jeg ville også gjort det om det ikke var for allergiene i familien. Det er jo så enkelt å bare mekke sammen en... Toro er forresten fullt mulig å få saftig, bare for å ha det sagt Anonymkode: eb52d...8b1 2
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2017 #33 Skrevet 14. mai 2017 På 13.5.2017 den 10.32, AnonymBruker skrev: Jeg er ikke vrien på vanlig sjokoladekake - Toro langpanne i springform (24 cm) er helt ypperlig for meg. Kapp av toppen (som buler) for å gjøre den flat, og smør på en sjokoladesmørkrem. Kremen kan være være litt frisk, med f.eks litt appelsinjuice evnt appelsinfilet som pynt (appelsinbåter uten "skinn"). Siden du nevnte "ikke for søt smørkrem". Du kan også, i tillegg til å fjerne toppen så den blir avrettet, dele den i to på midten (det er enkelt fordi den er så tykk, jeg brukte en vanlig brødkniv), og ta smørkrem inni også. Jeg har bare prøvd med ett lag smørkrem inni før, og det gikk så enkelt at jeg neste gang vil forsøke to lag. Og ja, jeg lager Toro! Vi har endel cøliakere og melkeallergikere i familien og den er både glutenfri og melkefri, så jeg ville uansett kjøpt Toro for best og enklest resultat her (glutenfritt kan være vanskelig å få bra og godt!). Men vi alle synes den attpåtil er god. Jeg får alltid spørsmål om oppskrift... Og jeg innrømmer at det da er litt pinlig å si at det er Toro Anonymkode: eb52d...8b1 Min sjokoladekake var visst rå inni, men ble berget, da gjestene trodde det var smørkrem inni - og ikke røre hehehehe Anonymkode: 98585...e7a 1
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2017 #34 Skrevet 14. mai 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Min sjokoladekake var visst rå inni, men ble berget, da gjestene trodde det var smørkrem inni - og ikke røre hehehehe Anonymkode: 98585...e7a Anonymkode: eb52d...8b1
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2017 #35 Skrevet 14. mai 2017 Som kake elsker er det fint å ha litt å velge i. Blir det noe til overs er det bare å fryse ned 😊 Bedre med for mye enn for lite, sånn tenker alltid jeg. Anonymkode: 6e4ce...4ae
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2017 #36 Skrevet 14. mai 2017 Jeg ville slengt med en Snickerskake! Den er himmelsk god og jeg kjenner ikke ett menneske som ikke liker den. Anonymkode: 6e4ce...4ae
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå