Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ts: hvorfor støtter du Trump? 

Er du blandt de som selv mottar trygd, men forakter andre som går på trygd?

Det er litt spesielt å digge Trump, når han ikke hadde støttet folk som  deg i din situasjon... The strongest survive er alt som gjelder for han. 

Anonymkode: 71440...af9

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det første jeg tenkte var: hvordan skal du få oppholdstillatelse/statsborgerskap?

Anonymkode: 9c863...cad

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det første jeg tenkte var: hvordan skal du få oppholdstillatelse/statsborgerskap?

Anonymkode: 9c863...cad

Nettopp. Tror dette må være ren fabulering fra Ts side 

Anonymkode: 30084...1a2

AnonymBruker
Skrevet

Å for en fantastisk tråd! TS, som er ufør og ikke gidder å bidra i det norske samfunnet der alt er tilrettelagt, mener altså han skal gjøre det bra i et mye tøffere amerikansk arbeidsliv der det er lite vern mot å bli sparket eller utnyttet :fnise: Vel ts, du kommer hverken til å å oppholdstillatelse eller arbeidstillatelse, så den drømmen kan du bare legge vekke. Hvis du mener deg i stand til å jobb så slutt å snylte uføretrygd og pell deg til helvete ut i jobb her hjemme!

Anonymkode: 3c9b5...ec4

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan jeg som ung ufør søke visum og flytte til USA og beholde uføretrygen min, slik som nå? Hvordan er det dette vil fungere ettersom USA har litt strenge regler med dette hvor du må ha fått tilbud om jobb der? Håper på raskt svar. 😅

Anonymkode: 6a0a6...78a

https://www.nav.no/en/Home/Benefits+and+services/Relatert+informasjon/retirement-pension-and-living-abroad#chapter-2

https://www.ssa.gov/international/Agreement_Pamphlets/norway.html

og ellers:

http://www.visaamerica.com/our_services_overview/

Anonymkode: 32aef...199

AnonymBruker
Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du elsker USA, og spesielt nå etter at Trump ble president, men er ung ufør? Hvordan kan du søtte Trump da? Med hans politikk hadde nok ikke din uføre trygd blitt innvilget...

Anonymkode: 71440...af9

Herregud, nå må du ikke blande fakta og fornuft inn i dette her da.

Anonymkode: 3eade...b51

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Trump er jo kjent for å gå av veien for å finne de personene med minst mulig kvalifikasjonene som stemmer dårligst i jobbene de ansettes i. Jeg vet ikke om de har arbeidsminister i USA, men kanskje du kan søke på den? Eller hva med stillingen som FBI-direktør? 

Sjekk samtidig om du kan få vandelsattest fra den russiske ambassaden også, så har du større sjanse i å få jobben😉

Anonymkode: fb7ce...824

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Enda et innlegg av typen man ikke kan kalle for det det er, for da blir man slettet.

Anonymkode: 93194...3b7

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Herregud!! Jeg skrev jeg ikke viste 100% men alt jeg skriver stemmer! Ung ufør vil ts miste. Men han kan betale for og foresatt være del av norsk helsevesen,  evt om han flytter tilbake.  Ingen med vettwti behold vil frasi seg norsk pass.

NEI! om han gifter seg så kan han få dekning mht Amerikansk forsikring men det er dyrt uansett. Han vil  IKKE betale full pris nei,  du tar feil.

Anonymkode: 30084...1a2

Det er en vesentlig forskjell på å frasi seg Norsk pass, og å miste sitt medlemskap i Norsk Folketrygd. Dette er nemlig to ting som ikke har noe som helst med hverandre å gjøre. Kom med dokumentasjon eller link på at ts mister sitt ung uførtillegg når du er så bastant og arrogant. 

Anonymkode: 3769f...979

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er en vesentlig forskjell på å frasi seg Norsk pass, og å miste sitt medlemskap i Norsk Folketrygd. Dette er nemlig to ting som ikke har noe som helst med hverandre å gjøre. Kom med dokumentasjon eller link på at ts mister sitt ung uførtillegg når du er så bastant og arrogant. 

Man kan ikke ta med ung uføre tillegget om man flytter utenlands. Men dette er kun tillegget, ikke selve uføretrygden.

Dette kan du lett sjekke om du googler, det klarer du lett selv.

Anonymkode: a263a...5e5

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det jeg lurer mest på er hvordan TS har tenkt til å komme seg inn i USA for å bo der. De er særdeles strenge på oppholdstillatelse og statsborgerskap, uavhengig av hvilket land du kommer fra. Og Trump gjorde dette bare enda vanskeligere. Så spørsmålet om man får beholde uføretrygd eller ikke er egentlig irrelevant når TS nest sannsynlig aldri vil få opphold i landet uansett.

Anonymkode: eec16...963

• Liker 3
Skrevet

Har man ikke skaffa seg en jobb innen 3mnd i USA, er det rett ut.

Om TS her mener dette seriøst er noe jeg betviler

• Liker 1
Skrevet

Du vil få en stor utfordring med å skaffe deg oppholdstillatelse utover 3mnd turistvisum. Har du tenkt å arbeide, selv om du er ufør? Arbeidsmarkedet der er mye tøffere enn her. Lengre uke, lavere lønn for dem uten utdannelse, dårlig vern mot oppsigelse og utnytting. Trump er iferd med å fjerne noe av det vernet arbeidstakerne har.

Det finnes noe som heter Green Card Lottery. Det tror jeg er din eneste sjanse. 

Hvis du oppholder deg utenfor Norge i lengre tid, mister du medlemsskapet i trygdekassen, altså rett til betalt helsehjelp i Norge. Dumt for en med dårlig helse. Da må du over på privat helseforsikring, og i USA er det vanlig at de ikke dekker "preexisting conditions". Den lista driver Trump å utvider kraftig forøvrig. Det betyr at den sykdommen du allerede har, som har gjort deg ufør, mest sannsynlig ikke vil dekkes av helseforsikring - eller at ingen vil dekke deg. Alle helseutgifter til din sykdom må betales ut av din lomme. 

Jeg vet ikke noe om hvorvidt NAV lar deg eksportere trygd. 

• Liker 4
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

https://www.nav.no/en/Home/Benefits+and+services/Relatert+informasjon/retirement-pension-and-living-abroad#chapter-2

At man mister ung ufør tillegget trodde jeg var noe alle visste

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Svært så negative folk er da!

Til ts: det er ditt liv og ditt valg! kan godt forstå at du vil flytte fra kalde Norge, det er mye fordommer her, alle skal være a4 ( hvis ikke får du høre det   ) det er mye dårlig vær og  generelt mye krangling. 

Lykke til i usa, håpets land der janteloven er blåååst bort!

Anonymkode: 5f6c9...5db

AnonymBruker
Skrevet

Mange negative her ja. Hvem vet, kanskje å flytte til USA er det ts trenger for å få et spark bak. USA er et herlig land der du har alle muligheter. Og hvor jantelov ikke eksisterer. Du må bare jobbe veldig veldig hardt for å lykkes med drømmene dine. Mange nordmenn rynker på nesa over USA. At det er så mye fattigdom der, at lønningene er så lave, at du må betale for helseforsikringer etc. Er stort sett late, trygda og folk som ikke vil noe større her i Norge som disser USA. 

For å starte din egen business så er USA et paradis. Ikke så mange lover og reguleringer som i Norge, og du kan enklere vokse deg større fordi det er billigere å ansette flere. USA er kontrastenes land hvor du alltid vil finne et sted som passer deg. Enten om det er i en storby, en mindre by, en landsby eller ødemarken. Og du finner alltid et klima som du liker best. Og tro det eller ei så er folk der hyggelige. Spesielt for en ny er det lettere å skaffe nye venner og kontakter fordi folk der er mer åpne.

Anonymkode: 31c2a...d48

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Tenk et land der jantelov ikke eksisterer! så befriende det må være!

Anonymkode: 5f6c9...5db

Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mange negative her ja. Hvem vet, kanskje å flytte til USA er det ts trenger for å få et spark bak. USA er et herlig land der du har alle muligheter. Og hvor jantelov ikke eksisterer. Du må bare jobbe veldig veldig hardt for å lykkes med drømmene dine. Mange nordmenn rynker på nesa over USA. At det er så mye fattigdom der, at lønningene er så lave, at du må betale for helseforsikringer etc. Er stort sett late, trygda og folk som ikke vil noe større her i Norge som disser USA. 

For å starte din egen business så er USA et paradis. Ikke så mange lover og reguleringer som i Norge, og du kan enklere vokse deg større fordi det er billigere å ansette flere. USA er kontrastenes land hvor du alltid vil finne et sted som passer deg. Enten om det er i en storby, en mindre by, en landsby eller ødemarken. Og du finner alltid et klima som du liker best. Og tro det eller ei så er folk der hyggelige. Spesielt for en ny er det lettere å skaffe nye venner og kontakter fordi folk der er mer åpne.

Anonymkode: 31c2a...d48

Jeg er personlig veldig glad i USA og folket der. Jeg prøvde å si fra om det han må ha en plan for før avreise. Å være der er jo topp.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

IMmigration-Law-Comic-Terry-Colon-Reason

Om du først får en jobb i usa må du regne med å jobbe 50-70 timer i uka de første årene uten en eneste feriedag om du ønsker å klatre, du kan bli sparket på dagen av den minste ting. Du kan også bli holdt personlig ansvarlig for uhell i arbeidet. Du må også regne med å betale mer i forsikringer enn det vi betaler i toppskatt her i norge for å ha samme sikkerhet som vi har her i norge.

har vært på arbeidsreiser 3 ganger i usa og kan ikke utrykke hvor takknemmelig jeg er for å komme fra norge og ha det privilegiet av å ha en fast jobb i dette fantastisk trygge landet der vi bryr oss om hvordan vår nabo har det. Her vi tar for gitt at jeg eller mine nærmeste vil få hjelp om noe går galt, men likevel er helt i fistel over bompenger.

Når du har havnet under vingen til nav her i norge TS vil du nok slite med å omstille deg til et evt liv i amerika. De som lever fett der borte har enten jobbet helsa av seg i mange mange år eller arvet penger.

Anonymkode: 56d81...42c

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...