Gå til innhold

Vil du ha Trygve Vedum som statsminister?

Statsminister   

22 stemmer

1. 1. Vil du ha Trygve Vedum som statsminister?

• Ja
      8
    • Nei
      14

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

?

Anonymkode: 268f1...d9b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei, han vil gi vekk landet til utlendingene, sentralisere i rekordfart og underkaste oss Eu totalt slik han gjorde sist bare for noen kroner i landbrukstøtte til sine donorer i bondestanden. Skrekk og gru om han blir statsminister, da vil Norge gå under.

Anonymkode: 9bb6f...7ef

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
På 11.5.2017 den 16.27, AnonymBruker skrev:

Nei, han vil gi vekk landet til utlendingene, sentralisere i rekordfart og underkaste oss Eu totalt slik han gjorde sist bare for noen kroner i landbrukstøtte til sine donorer i bondestanden. Skrekk og gru om han blir statsminister, da vil Norge gå under.

Har du noen gang lest partiprogrammet til Senterpartiet? De er en av partiene som er mot sentralisering, det er et bondeparti så de ønsker å ha det bra i distriktene. Senterpartiet kommer til å gjøre et brakvalg i år pga kommunereformen.

Anonymkode: 6dad4...ec9

• Liker 2
Skrevet

Gladgutten Vedum er i mot EU og EØS

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har du noen gang lest partiprogrammet til Senterpartiet? De er en av partiene som er mot sentralisering, det er et bondeparti så de ønsker å ha det bra i distriktene. Senterpartiet kommer til å gjøre et brakvalg i år pga kommunereformen.

Det er hva de hevder de vil ja, men er lurt å se på hva politikken deres fører til i praksis. Da de satt i regjering fra 2005-2013 ble det sentralisert i rekordfart, statsbyråkratiet este ut, storbyene vokste på bekostning av distriktene etc.

Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Anonymkode: 6dad4...ec9

De sier en ting og gjør en annen.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Fru Uperfekt skrev:

De sier en ting og gjør en annen.

Bare de får mer penger til sine donorer i bondestanden er de godt fornøyde med mer sentralisering, rekordinntak av utlendinger og rekordinnføring av EU-lover og direktiver;)

AnonymBruker
Skrevet

Trygve er livsfarlig. For Frp og Høyre. Han valset over Frps parlamentariske leder i Debatten på tv i kveld. Trygve var iskald, fokusert, svært godt forberedt og hadde et tydelig budskap. Og styrte debatten elegant inn på alle temaene han selv ville snakke om. Sp blir virkelig noe å se opp for i valget, ja. 

Anonymkode: 2b77f...428

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sp blir virkelig noe å se opp for i valget, ja. 

Fall på 5 av 6 målinger denne måneden, skikkelig skumle SP gitt. 

Gjest Newroz
Skrevet

Nei. Jeg vil ikke at vi skal melde oss ut av EØS. Videre mener jeg det er ikke er fornuftig å desentralisere alt heller. Ja, det er viktig med distriktspolitikk, men ikke for en hver pris. 

AnonymBruker
Skrevet
På 5/11/2017 den 15.18, AnonymBruker skrev:

?

Anonymkode: 268f1...d9b

Nei, han er en liten naiv, ung, uskyldig og sart gutt som ikke har tyngde.

Anonymkode: c7646...9c3

Skrevet
17 minutter siden, Newroz skrev:

Nei. Jeg vil ikke at vi skal melde oss ut av EØS. Videre mener jeg det er ikke er fornuftig å desentralisere alt heller. Ja, det er viktig med distriktspolitikk, men ikke for en hver pris. 

Men du vet at vi via EØS skal sentraliseres, ikke bare i Norge, men også i Europa med sentralmakten i Brussel styrt av Tyskland? Høres familiært ut? Alt for mange nordmenn forstår ikke hva EU faktisk betyr. Etter hvert har det blitt ganske opplagt hvor dette bærer. Målet er en felles europeisk regjering og til syvende og sist en verdensregjering. Ingen hemmelighet. Så er spørsmålet om vi da kan stole på den massive makten disse folkene får og allerede har. Jeg har mine sterke tvil, for å si det mildt. Dette prosjektet er for tidlig ute og kan koste oss absolutt alt. Det er en enorm rulettsatsing der vårt folk, vår levemåte, vår velferdsstat og alt som har blitt ofret og kjempet for opp gjennom tiden står på spill.

Gjest Newroz
Skrevet
1 minutt siden, Z.Z skrev:

Men du vet at vi via EØS skal sentraliseres, ikke bare i Norge, men også i Europa med sentralmakten i Brussel styrt av Tyskland? Høres familiært ut? Alt for mange nordmenn forstår ikke hva EU faktisk betyr. Etter hvert har det blitt ganske opplagt hvor dette bærer. Målet er en felles europeisk regjering og til syvende og sist en verdensregjering. Ingen hemmelighet. Så er spørsmålet om vi da kan stole på den massive makten disse folkene får og allerede har. Jeg har mine sterke tvil, for å si det mildt. Dette prosjektet er for tidlig ute og kan koste oss absolutt alt. Det er en enorm rulettsatsing der vårt folk, vår levemåte, vår velferdsstat og alt som har blitt ofret og kjempet for opp gjennom tiden står på spill.

Ja, og jeg er fortsatt ikke i mot EØS. 

Gjest Herr Heftig
Skrevet

Nei. Senterpartiet ønsker å at folk i snetrale strø skal betale skitmasse penger på å subsidiere smådriftsulempene i distriktene, samtidig de er i mot frihandel og alle former for effektivisering. Dette er et parti som vil tilbake til 50-tallet.

Skrevet
1 minutt siden, Newroz skrev:

Ja, og jeg er fortsatt ikke i mot EØS. 

Men da motsier du deg selv, eller i beste fall har en ullen holdning og nøytral mening overfor politikken. Så du mener dette er veien å gå for oss europeere? Vi skal sammenfalles ved hjelp av massiv innvandring og da regjere verden? Håhå, dette prosjektet er helt sinnsvakt spør du meg. Det er andre nasjoner, kulturer, folkeslag og ideologier som er rede til å ta over og vi er i ferd med å drite i buksa, for å si det metaforisk.

Skrevet

Over mitt lik!

• Liker 1
Gjest Newroz
Skrevet (endret)
7 minutter siden, Z.Z skrev:

Men da motsier du deg selv, eller i beste fall har en ullen holdning og nøytral mening overfor politikken. Så du mener dette er veien å gå for oss europeere? Vi skal sammenfalles ved hjelp av massiv innvandring og da regjere verden? Håhå, dette prosjektet er helt sinnsvakt spør du meg. Det er andre nasjoner, kulturer, folkeslag og ideologier som er rede til å ta over og vi er i ferd med å drite i buksa, for å si det metaforisk.

Hvordan motsier jeg meg selv? Jeg er ikke for at vi skal melde oss ut av EØS, har ikke sagt noe særlig annet enn det.. 

Endret av Newroz
Skrevet

Grunnen til at jeg sa det var dette fra min første siterte post fra deg:

"Nei. Jeg vil ikke at vi skal melde oss ut av EØS. Videre mener jeg det er ikke er fornuftig å desentralisere alt heller. Ja, det er viktig med distriktspolitikk, men ikke for en hver pris."

Og når da ditt svar var dette:

" Ja, og jeg er fortsatt ikke i mot EØS."

Mitt svar står på bakgrunn av denne motsigelsen. Alt blir sentralisert med EØS og EU. Det var hele poenget, som du ikke virker å helt ha oppfattet. Du kan ikke i lengden få i både pose og sekk og må bestemme deg. Du er heller ikke alene om å tenke og argumentere på dette viset for å si det sånn.

Gjest Newroz
Skrevet
2 minutter siden, Z.Z skrev:

Grunnen til at jeg sa det var dette fra min første siterte post fra deg:

"Nei. Jeg vil ikke at vi skal melde oss ut av EØS. Videre mener jeg det er ikke er fornuftig å desentralisere alt heller. Ja, det er viktig med distriktspolitikk, men ikke for en hver pris."

Og når da ditt svar var dette:

" Ja, og jeg er fortsatt ikke i mot EØS."

Mitt svar står på bakgrunn av denne motsigelsen. Alt blir sentralisert med EØS og EU. Det var hele poenget, som du ikke virker å helt ha oppfattet. Du kan ikke i lengden få i både pose og sekk og må bestemme deg. Du er heller ikke alene om å tenke og argumentere på dette viset for å si det sånn.

Ja, men jeg skriver jo at jeg er i mot desentralisering av alt, og ergo mer for sentralisering, så forstår ikke hvordan du får til at jeg motsier meg selv når jeg skriver at jeg er for EØS og for sentralisering? 

Når det gjelder distriktspolitikk her hjemme i Norge, mener jeg at det er viktig, men ikke for en hver pris. Avtalen med EØS hinder etter min mening ikke en viss distrikspolitikk her hjemme. 

Skrevet
1 minutt siden, Newroz skrev:

Ja, men jeg skriver jo at jeg er i mot desentralisering av alt, og ergo mer for sentralisering, så forstår ikke hvordan du får til at jeg motsier meg selv når jeg skriver at jeg er for EØS og for sentralisering? 

Når det gjelder distriktspolitikk her hjemme i Norge, mener jeg at det er viktig, men ikke for en hver pris. Avtalen med EØS hinder etter min mening ikke en viss distrikspolitikk her hjemme. 

Wow, en større motsigelse skal man lete lenge etter, og dette skjedde altså når jeg allerede hadde påpekt motsigelsen. Du finner det altså for godt å sette den i gråstein? Mot desentarlisering, men ergo for mer sentralisering? What?????

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...