Gå til innhold

120 mill. til asyl"barna"

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hovedgrunnen til at de afghanske "guttene" ikke blir sendt rett tilbake til Afghanistan er at de angivelig ikke har noen omsorgspersoner der.

Så da får de bli til de blir 18. Men denne midlertidigheten ødelegger psyken til disse "guttene".

Nå skal det bevilges intet mindre enn 120 millioner til tiltak for å bedre hverdagen.

Vil det ikke være langt bedre å bruke 120 mill. på å bygge et gigantisk barnehjem i Kabul og ansatt hundrevis av barnehjemsarbeidere der?

Da hadde disse "guttene" sluppet den forferdelige midlertidigheten fordi de kunne blitt sendt rett tilbake til Afghanistan.

Jeg skjønner ikke hvorfor dette sporet ikke kan følges.

Men om noen har en god forklaring setter jeg pris på det.

Anonymkode: 62f2f...211

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvsagt, men folk og politikere er fastbrent i sine gamle syn som de har lært gjennom de siste tiårenes propaganda om flerkultur. Det er et bedre alternativ. De fleste av disse "flyktningebarna" blir sendt ut av sine foreldre for å finne nye jaktmarker, uavhenigig av situasjonen. De håper på opphold for så å bringe med seg resten av familien. Dette fra et land som er mer islamistisk enn noe annet.

Jeg har en annen løsning; ta vare på deres egne folk og ta ansvar for din egen ideologi og levemåte. Vi ønsker ikke dette velkommen i Norge. Bli der og utvikle dere selv. Det blir ikke noe mer hjelp fra Vesten i stammeområdene i Afghanistan. Dere får velge selv, og det er strengt tatt det som blir bedt om. Ingen vestlig innblanding. En stamme, en gruppe, et folk, en nasjon er fullstendig avhengige av sine medlemmer. Det er disse som må bestemme, ingen andre. Og da er ansvaret deres.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hovedgrunnen til at de afghanske "guttene" ikke blir sendt rett tilbake til Afghanistan er at de angivelig ikke har noen omsorgspersoner der.

Så da får de bli til de blir 18. Men denne midlertidigheten ødelegger psyken til disse "guttene".

Enda verre er det at Arbeiderpartiet og Krf vil gi de varig opphold slik at de slipper usikkerheten.

Anonymkode: 46ff8...d17

AnonymBruker
Skrevet

Ikke har noen omsorgspersoner der? Man kan vel si det hvis man hevder at familien som har solgt alle eiendeler for å betale smuglerne for at den unge mannen (ikke barnet) reiser til Norge for så å få hele slekta til Europa gjennom familiegjenforening, ikke er omsorgspersoner. Men jeg vil helst tro at familien er der på plass og kan ta dem imot, men at det er landets politikk å ikke ta imot egne borgere fordi det ikke er lønnsomt for staten.

Anonymkode: 5693b...03d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...