Gå til innhold

pasientreiser-psykolog

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hørte meg legen min om pasientreiser til psykolog og hun så bare dumt på meg når jeg spurte om det( som jeg skulle vite dette) og var veldig arrogant mot meg og sa at jeg måtte høre med nav istedet. Hun mente at det var bare de av medisinske grunner og som hadde problemer med å komme seg til psykolog på egenhånd som kunne få dette. Jeg vet ikke helt hva det vil si. Så leste jeg litt på nettet, men fant ikke så mye om akkurat psykiske lidelser. Noen som vet hva slags psykiske lidelser er dette isåfall?

Anonymkode: 23382...7f8

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du får dekt reise til behandling uansett om det er psykiatrisk eller somatisk sykdom du behandles for. Reglene er at det må være minst 10 km reise, og koste mer enn lokal minstesats på kollektiv. Du kan søke om refusjon av reiseutgifter på helsenorge.no.

Anonymkode: 52552...b12

• Liker 2
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

hun så bare dumt på meg

var veldig arrogant mot meg 

Dette er den dårlige selvtiliten din som snakker.

www.pasientreiser.no

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du får dekt reise til behandling uansett om det er psykiatrisk eller somatisk sykdom du behandles for. Reglene er at det må være minst 10 km reise, og koste mer enn lokal minstesats på kollektiv. Du kan søke om refusjon av reiseutgifter på helsenorge.no.

Der er ingen krav til minste km/distanse. 

Nav har heller ikke noe med pasientreiser å gjøre. Har du behov for transport til psykolog/spesialisthelsetjenesten eller til fastlegen, så skal fastlegen bestille transport fra pasientreiser. Hvordan kommer du deg til fastlegen og hjem igjen? 

Anonymkode: bb84d...54b

AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nav har heller ikke noe med pasientreiser å gjøre. Har du behov for transport til psykolog/spesialisthelsetjenesten eller til fastlegen, så skal fastlegen bestille transport fra pasientreiser. Hvordan kommer du deg til fastlegen og hjem igjen? 

Hmm tenkte å høre med de. Har ikke sjangs til å betale for reisen min om jeg skal begynne der. Jeg tar buss. Men hun viste lite forståelse når spørsmålet mitt kom opp, så jeg blir veldig i tvil. Tror ikke hun vet om dette eller aldri har hørt om det. Derfor jeg følte meg så dum når jeg fikk den reaksjon fra henne. Hun mener det bare gjelder for de som har fysiske skader/funksjonshemninger. 

AnonymBruker
Skrevet

Du har ikke krav på å få dekket transport, det er opp til legen å avgjøre. 

Anonymkode: 6c929...c00

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jo, det er krav til avstand, se linken jeg sendte. Dette gjelder selvsagt ikke om man er for syk til å bruke rutegående transport, men må ha taxi. Reise skal kun bestilles dersom man av helsemessige årsaker må bruke taxi eller skal ta fly. Dersom man reiser et stykke, men ikke har krav på å bruke egen bil/taxi kan man søke utgiftene refundert i ettertid. Man får en sum per km man må reise (i motsetning til tidligere, der man måtte sende inn regning på transport).

53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hmm tenkte å høre med de. Har ikke sjangs til å betale for reisen min om jeg skal begynne der. Jeg tar buss. Men hun viste lite forståelse når spørsmålet mitt kom opp, så jeg blir veldig i tvil. Tror ikke hun vet om dette eller aldri har hørt om det. Derfor jeg følte meg så dum når jeg fikk den reaksjon fra henne. Hun mener det bare gjelder for de som har fysiske skader/funksjonshemninger. 

Det er veldig leit at behandler ikke har oversikt over dette. Du finner all informasjonen du trenger på helsenorge.no.

39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du har ikke krav på å få dekket transport, det er opp til legen å avgjøre. 

Anonymkode: 6c929...c00

Dette gjelder kun dersom man skal ha dekt bruk av egen bil eller taxi. Ellers får man dekt utgifter til reise så lenge reisen har en viss avstand.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...