Gjest Anonymous Skrevet 28. desember 2004 #21 Skrevet 28. desember 2004 Jeg har skrevet innlegg om NRKs bruk av prester i studio og de mangelfulle kommuniksjons-evnene til UD og andre offentlige representanter i forb. med katastrofen. De som sletter noe sånt må være fryktelig engstelige for hva andre måtte mene! Hjelp....snakk om kommunistisk regime. Snakk om demokrati. Snakk om å være overbærende med andres meninger og kritikk når den ikke går ut over eller skader andre. Kritikk er ikke farlig.
Mette Skrevet 28. desember 2004 #22 Skrevet 28. desember 2004 Du kan ikke poste innlegg som inneholder: Personangrep/persondebatter Det er ikke tillatt å skrive på krenkende, nedsettende eller injurierende vis, om noe individ, kjent eller ukjent. Det er heller ikke tillatt å spre rykter gjennom vårt forum, eller spekulere rundt årsaks-sammenhenger man ikke kjenner. Remyline Moderator
Gjest Jente 33 Skrevet 28. desember 2004 #23 Skrevet 28. desember 2004 Så med andre ord: jeg kan ikke starte en diskusjon om: - Den Thailandske regjerings evne til å takle katastrofer? - En diskusjon om de menneskelige egenskapene til folk som gjennomgåpende ansettes i UD? - Den norske kongefamilien? - Den norske skolen- med Utdanningsforbundet, utdanningsministeren og rektorene ved skolene og kommunene? - Hvor dyktige sentrale personer er i sitt embede- hvordan de faktisk oppfattes utad av oss, folket? Hvis alt dette er forbudt (som du jo henviser til i reglene) så vil jeg si til dere: God dag mann, økseskaft. Så vil jeg fortsette å lese Jens Bjørneboe og reflektere over nordmennes engstelige og naive tankegang.
Malou Skrevet 28. desember 2004 #24 Skrevet 28. desember 2004 Jeg har støttet Røde Kors i dag. Beløpet er ikke betydelig, men hvis alle gir litt.. Men allikevel føler jeg at jeg burde gitt mer av min "rikdom."
Leviin Skrevet 29. desember 2004 #25 Skrevet 29. desember 2004 Så med andre ord: jeg kan ikke starte en diskusjon om: (...) Du kan jo starte egen tråd, og ikke spore av tema her, kanskje. Så lenge du er saklig, kan du sikkert diskutere mange av emnene du ramset opp. Har ikke sett hvilke innlegg som ble ryddet vekk her, så jeg tar ikke stilling til hva du evt har skrevet tidligere. Poenget er at denne tråden handler om / er en oppfordring til å støtte hjelpearbeidet som nå er satt i gang, så kan vi vel holde oss til det i denne tråden. Jeg har forresten brukt telefonen og dermed gitt 100 kr hver til Norsk Folkehjelp og til Redd Barna. Både disse og Røde Kors har givertelefoner der man gir 100 kr via telefonregningen ved å ringe.
Nigella Skrevet 29. desember 2004 #29 Skrevet 29. desember 2004 Har støttet Røde kors og Leger uten grenser. Kommer til å droppe fyrverkeri i år.
Gjest StoreSky Skrevet 29. desember 2004 #30 Skrevet 29. desember 2004 Prøvde å ringe Røde Kors (der man støtter med 100,-) men fikk bare svar om at telefonnummer ikke er i bruk...?? Kanskje for stor pågang? Men det virker jo litt merkelig.
Gjest Anneli Skrevet 29. desember 2004 #31 Skrevet 29. desember 2004 Jeg har også støttet Røde Kors. Ikke det største beløpet (200kr), men mye i forhold til det jeg har. Det kommer imidlertid til å trenges midler i lang tid framover så jeg planlegger å bidra med mer så snart studielånet kommer... Håper flere vil bidra i tiden framover også!
jasså Skrevet 29. desember 2004 #32 Skrevet 29. desember 2004 vi på jobben ga 10.000 kroner fra personalekassen vår..
Gjest Gjesta Skrevet 29. desember 2004 #33 Skrevet 29. desember 2004 Jeg har gitt penger til Norsk Folkehjelp, men skal gi mer.
Malou Skrevet 30. desember 2004 #35 Skrevet 30. desember 2004 Jeg støttet Røde Kors tidligere denne uken, men har hatt dårlig smak i munnen siden pga beløpets størrelse. Så i dag har vært inne og støttet Leger uten grenser også. Skulle bare mangle at jeg ikke kunne gi litt mer av min overflod..
Gjest gjest1 Skrevet 30. desember 2004 #36 Skrevet 30. desember 2004 Vi har gitt. Har lyst til og gi mer også..
Gjest Anonymous Skrevet 30. desember 2004 #37 Skrevet 30. desember 2004 Har støttet Røde Kors. Samme her. Alle monner drar, er det ikke det de sier?
Gjest Anonymous Skrevet 30. desember 2004 #38 Skrevet 30. desember 2004 Så med andre ord: jeg kan ikke starte en diskusjon om: - Den Thailandske regjerings evne til å takle katastrofer? - En diskusjon om de menneskelige egenskapene til folk som gjennomgåpende ansettes i UD? - Den norske kongefamilien? - Den norske skolen- med Utdanningsforbundet, utdanningsministeren og rektorene ved skolene og kommunene? - Hvor dyktige sentrale personer er i sitt embede- hvordan de faktisk oppfattes utad av oss, folket? Hvis alt dette er forbudt (som du jo henviser til i reglene) så vil jeg si til dere: God dag mann, økseskaft. Så vil jeg fortsette å lese Jens Bjørneboe og reflektere over nordmennes engstelige og naive tankegang. Men for all del, det er mange å skylde på her, mange å være forbannet på, men kan vi ikke vente med å henge folk her til etterpå? Når også mer informasjon om hva som gikk galt er tilgjengelig?? Vi får tid nok til å kritisere myndigheter, presse, systemet osv etterpå. Akkurat nå er det ikke der fokuset bør ligge.
Shoegal Skrevet 30. desember 2004 #39 Skrevet 30. desember 2004 jeg har støttet røde kors. har gitt en del. men vurderer å gi mer... føler at jeg ikke får gitt nok uansett....
Gjest gjest 0 Skrevet 30. desember 2004 #40 Skrevet 30. desember 2004 Jeg har støttet røde kors, men kommer til å gi mer når studielånet kommer. :-) Pam
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå