Gå til innhold

fotball???


Gjest miau

Anbefalte innlegg

Kan noen fortelle meg hva som egentlig er så spennende med å sitte å glane på fotball? Det har jeg aldri fått noe godt svar på..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan noen fortelle meg hva som egentlig er så spennende med å sitte å glane på fotball? Det har jeg aldri fått noe godt svar på..
Svarene du har fått har sannsynligvis vært av bedre kvalitet enn ditt spørsmål. Litt vel høy fjortisfaktor på slike innlegg, men i julens gode ånd får vi vel nøye oss med å tilgodese deg med et par sarkastiske setninger, fremfor en total overhøvling av ditt tåpelige innlegg...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høy fjortisfaktor over svaret jeg fikk her hvertfall :-)

Det er alltid like spennende med "er jeg X, er du X også"-argumenter.

Person A: "Du er teit"

Person B: "Nei, det er du som er teit"

... Kreativt.

Eksempelvis har jeg lite til overs for sprangridning, makramé, rosemaling og traktorpulling. Men, det tar meg ca. 1,1084 sekunder å erkjenne at folk er forskjellige, og har ulike interesser.

Derfor mener jeg spørsmålsstillingen din er noget bak mål.

Ditt innlegg var muligens mer uskyldig enn hva mitt svar skulle tilsi. Men det er liksom ikke den type filosofering du farer med som driver verden fremover. Da er det - i mine øyne - langt mer interessant å analysere hvorfor vi lar oss engasjere over at andre har forskjellige interesser enn oss selv.

Hos en bokhandler nær deg finner du sikkert litteratur rundt emnet, som kan bidra til et økt kunnskapsnivå på området.

PS! Har du forresten en samboer som ser mye fotball på TV? Det hadde i så fall vært litt gøyalt :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde nok ikke at verden kom til å gå fremover med dette spørsmålet. Det var ikke så seriøst ment som du tar det.

Greia er den at jeg ikke klarer å skjønne at noen gidder å engasjere seg i fotball (da mener jeg ikke når man spiller selv).

Jeg kan se for meg at noen synes rosemaling er vakkert( :kvalm: ) og at sprangridning er interresangt. Men når det gjelder fotball skjønner jeg det ikke.

Noen jenter sier at de følger med fordi spillerne er så sexy. Javel, mulig det, men kroppene blir litt små for meg..

Heldigvis (for meg) er ikke samboern min interresert i fotball heller..

Men det er liksom ikke den type filosofering du farer med som driver verden fremover.

Og det gjør 0-100-0? :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fotball er kjempespennende,du må finne deg et lag som du liker spesielt godt og følge med på dem,laget fra hjemplassen din f.eks. Mitt lag er seff Bodø/Glimt :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og det gjør 0-100-0? :wink:

Er nå itte jeg som preiker om 0-100-0. Det er nok en annen kar. Eller kvinnfolk. Hva vet jeg.

Du kan sitere meg på "je ville itte når som helst, hvor som helst, å møte åkken som helst". (Vel, egentlig Blodstrupmoen da, men jeg er en liten copycat, tidvis).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan noen fortelle meg hva som egentlig er så spennende med å sitte å glane på fotball? Det har jeg aldri fått noe godt svar på..

Æ forstår godt at alle ikke skjønne at det går ann å engasjere sæ i spillet fotball, det e akkurat som æ ikke klare å engasjere mæ i spillet golf. Fotball e en lidenskap, enten du spille sjøl eller ser på. Førr oss av dæm fotball e en lidenskap, har vi det mest sansynlig fra tidlig i livet. Æ va ikke gamle pia da æ satt å så tippekampa lamme pappa lørdags ettermidag, eller sprang att og fram på sidelinja å haia på han pappa. Da æ fikk mine første parr fotballsko brukt av nabo sønn va det gjort.

Spillet e vakkert. Ikke no mer å si om det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går også an å bli lidenskapelig interessert i fotball i voksen alder. Det ble iallefall jeg. Jeg begynte å følge med LSK, og da mener jeg følge med, gå på kamper, lese mailer, artikler, sånne ting. Da handler det mer om selve spillet, man blir liksom engasjert i spillerne, laget, alt rundt også. Hvis du skjønner. Også er fotball-kamper live mye mer morsomt og spennende enn å se det på tv. Synes jeg da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Devil's Spawn

Jeg har aldri fått noe godt svar på hva som er så spennende med sprangridning, heller bryr det meg ikke. Klarer du å forklare hva som er så spennende med alt du syns er så spennende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du at fotball er et spill?

Og at dette spillet i likhet med de fleste (alle) av verdens spill er basert på taktisk tankegang?

For at en planlagt handling (som er basert på taktisk planlegging) skal settes ut i spill på en fotballbane, så kreves styrke, kondisjon, samspill, ballfølelse, gode reaksjonsevner, evne til å tenke kontruktivt HELE tiden osv osv. Så for fotballspilleren så er dette spillet en sport som krever både tanke og handling.

Og tilskueren lever seg inn i dette spillet som foregår, akkurat slik som filmseeren lever seg inn i filmverdenen. Og ofte kan det å se på fotball være en sosial happening i tillegg. Venner møtes og ser på dette spillet i sammen.

Så jeg må jo bare si at JA, jeg forstår hvorfor noen mennesker liker å se på fotball.

Jeg liker det egentlig ikke, men det er rett og slett snakk om at jeg prioriterer andre ting.

Hilsen Ella

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...