Gå til innhold

Regler, førerkortbeslag


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Kjører ikke sånn til vanlig da vet du.

Jeg testkjørte en Teslas akselasjon i forhold til BMW M5 2017 for kunde. Ingen - ingen trafikk, og slett rett vei. 

Kontroll var i høyden. De stod oppå en bru som krysser motorveien. 

Anonymkode: 12b72...0f6

Men det er nettopp det man ikke kan vite sikkert. Om dette er jobben din, så bør dere kanskje leie bane for slike formål? 

Endret av penny_
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Foresten det tingretten behandler er det midlertidige beslaget. Ikke hele straffeutmålingen. Samtykker man ikke til beslag og tingretten gir politiet medhold havner straffesaken fremdeles langt ned i bunken. Ofte på trass fra politiet sin side.

og er du uten førerkort i 6md enten det er midlertidig beslag eller mistet med dom er det ny oppkjøring ink teoriprøve.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Slarti skrev:

Foresten det tingretten behandler er det midlertidige beslaget. Ikke hele straffeutmålingen. Samtykker man ikke til beslag og tingretten gir politiet medhold havner straffesaken fremdeles langt ned i bunken. Ofte på trass fra politiet sin side.

og er du uten førerkort i 6md enten det er midlertidig beslag eller mistet med dom er det ny oppkjøring ink teoriprøve.

Tusen takk for svar :-) 

Da får jeg vente i spenning.

Anonymkode: 12b72...0f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Slarti skrev:

Man kan fint miste førerkortet for alltid.

du kan søke om å få kjøre opp på nytt men du kan få avslag.

du var foresten ikke kun en fare for degselv. Du var også en fare for familien din. Tenk på hvordan det er for dem å miste en av sine kjære.

saken skal startes behandling 15 virkedager etter beslaget ikke inkludert dagen du mistet det.

du må også huske at postgang for brevet å komme til deg ikke er inkludert i tiden.

Ja, klar over at man må ta praktisk førerprøve og teori på nytt. 

Enig i det med familie også. 

 

Anonymkode: 12b72...0f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjører ikke sånn til vanlig da vet du.

Jeg testkjørte en Teslas akselasjon i forhold til BMW M5 2017 for kunde. Ingen - ingen trafikk, og slett rett vei. 

Kontroll var i høyden. De stod oppå en bru som krysser motorveien. 

Anonymkode: 12b72...0f6

Men det kunne ikke du vite. Det kunne endt skikkelig galt. Men politiet ville vel ikke ta risikoen, de heller, da de nok har opplevd slik villmannskjøring før.
Jeg håper du får sparken. Slik villmannskjøring hører ikke hjemme noe sted, ei heller i ei bilforretning eller lignende.

Anonymkode: ca657...f51

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Men det kunne ikke du vite. Det kunne endt skikkelig galt. Men politiet ville vel ikke ta risikoen, de heller, da de nok har opplevd slik villmannskjøring før.
Jeg håper du får sparken. Slik villmannskjøring hører ikke hjemme noe sted, ei heller i ei bilforretning eller lignende.

Anonymkode: ca657...f51

Sparken?

Eier av bedriften jeg jobber i som ordnet med advokat for meg 😘 Hater å måtte skuffe deg igjen. Jeg omsetter alene for flere millioner pr år for de, de har nok ikke råd til å sparke meg😙

Anonymkode: 12b72...0f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja, klar over at man må ta praktisk førerprøve og teori på nytt. 

Enig i det med familie også. 

 

Anonymkode: 12b72...0f6

Og i forbindelse med ny oppkjøring må du søke om å få lov til dette.

søskenbarnet til en kompiss av meg mistet førerkortet for 2 år pga fyllekjøring.

etter 2 år søkte han om å få kjøre opp på nytt. Fikk avslag. Så er ikke automatikk at man får kjøre opp.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Slarti skrev:

Og i forbindelse med ny oppkjøring må du søke om å få lov til dette.

søskenbarnet til en kompiss av meg mistet førerkortet for 2 år pga fyllekjøring.

etter 2 år søkte han om å få kjøre opp på nytt. Fikk avslag. Så er ikke automatikk at man får kjøre opp.

Ok, det er veldig greit å vite. Blir en spennende tid i vente. Heldigvis ikke avhengig av førerkortet for øyeblikket, selv om jeg jobber med bil. 

Anonymkode: 12b72...0f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, penny_ skrev:

Men det er nettopp det man ikke kan vite sikkert. Om dette er jobben din, så bør dere kanskje leie bane for slike formål? 

Absolutt, og det gjør vi. Men sjefen ville gjerne selge og ba meg "vise hva den er god for". Så ja, ble salg da.. Bare veldig dyr lærepenge for meg selv :-) 

Anonymkode: 12b72...0f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sparken?

Eier av bedriften jeg jobber i som ordnet med advokat for meg 😘 Hater å måtte skuffe deg igjen. Jeg omsetter alene for flere millioner pr år for de, de har nok ikke råd til å sparke meg😙

Anonymkode: 12b72...0f6

Skuffet, nei, dette her er bare trist. Er det sånn seriøse bedrifter opererer, er jeg ikke interessert i å sponse dem, kjenner jeg. 

Håper fremdeles du aldri får lappen tilbake. Skjer ikke det, da blir jeg skuffet.

Anonymkode: ca657...f51

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Absolutt, og det gjør vi. Men sjefen ville gjerne selge og ba meg "vise hva den er god for". Så ja, ble salg da.. Bare veldig dyr lærepenge for meg selv :-) 

Anonymkode: 12b72...0f6

Det jeg har spurt meg selv når jeg har vurdert å kjøre over fartsgrensen er om jeg vil betale flere tusen kroner for det eller om jeg vil miste lappen. Hvis svaret er nei, så er valget enkelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, penny_ skrev:

Det jeg har spurt meg selv når jeg har vurdert å kjøre over fartsgrensen er om jeg vil betale flere tusen kroner for det eller om jeg vil miste lappen. Hvis svaret er nei, så er valget enkelt.

Godt du gikk inn på tråden! Jeg er den som tipsa om denne i moped-tråden din. Her ser du et eksempel på en ureflektert, umoden og korttenkt sjåfør som kun tenker på seg og sitt. Og enda han er blitt fratatt lappen, så tenker han fremdeles bare seg og sitt.

Anonymkode: ca657...f51

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skuffet, nei, dette her er bare trist. Er det sånn seriøse bedrifter opererer, er jeg ikke interessert i å sponse dem, kjenner jeg. 

Håper fremdeles du aldri får lappen tilbake. Skjer ikke det, da blir jeg skuffet.

Anonymkode: ca657...f51

Skal oppdatere tråden når jeg vet mer. 

Sponse oss trenger du nok ikke... Mest sannsynlig er du en middelmådig deprimert sint kvinne som uansett ikke har råd til slike biler - med mindre du velger å bli gjeldsslave resten av livet. 

Anonymkode: 12b72...0f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Måten du svarer på, så arrogant og ikke-tenkende skremmer meg. Det at du også jobber for en bilforhandler og selger for flere milioner i året (er det så rart da? Du selger jo tross alt biler i en høyere prisklasse) men skal testkjøre en tesla i 164km/t? Det er en så grov overtredelse at du mest sannsynligvis vil få avslag på søknaden din om et nytt førerkort. Det er nå en stor sjanse for at du får fengelstid og en saftig bot, og mistet førerkortet for livstid. 

Skulle du dog få kjøre opp på nytt, så skal du være klar over at du vil få avslag dersom du har øynene ett feil sted, eller om du ligger såvidt over fartsgrensen på oppkjøringen. 

Og du, den siste kommentaren om "middeldådig deprimert sint kvinne" kunne du ha spart deg for, du er verken i posisjonen til å leke arrogant, men du må vel veie opp for mindre ting. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skal oppdatere tråden når jeg vet mer. 

Sponse oss trenger du nok ikke... Mest sannsynlig er du en middelmådig deprimert sint kvinne som uansett ikke har råd til slike biler - med mindre du velger å bli gjeldsslave resten av livet. 

Anonymkode: 12b72...0f6

Jeg fortjente nok den, ettersom jeg har kalt deg en komplett idiot. Du sier jeg tar feil, men du har bevist det annerledes opptil flere ganger. Jeg har ikke tenkt å verken bevise eller motbevise ordene dine. 

Jeg elsket for øvrig @dillyduzit sitt svar til deg. Nydelig, midt i blinken.

Anonymkode: ca657...f51

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Haha, men du skriver jo jeg er en fare for andre og bla bla. Du kjenner ikke til situasjonen en gang. Ikke kom her å lek eplekjekk, du kunne spurt - så hadde jeg fortalt! 

Anonymkode: 12b72...0f6

Slike som deg burde ALDRI, fått noen som helst mulighet for å kjøre noe som helst igjen. Du har selv satt deg i en situasjon som du må ta straffen for! Jaggu meg godt at politiet var der akkurat da! :) 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kjører ikke sånn til vanlig da vet du.

Jeg testkjørte en Teslas akselasjon i forhold til BMW M5 2017 for kunde. Ingen - ingen trafikk, og slett rett vei. 

Kontroll var i høyden. De stod oppå en bru som krysser motorveien. 

Anonymkode: 12b72...0f6

la oss lage et kjent scenario fra et visst sted i Norge, la oss si Oslo for moro skyld.

-Her finnes det mange muslimske ungdommer som ikke bryr seg om regler.

-Dette er bortskjemte pappagutter som låner f.eks. en Tesla og kjører på E6 forbi Furuset/Alna/Helsfyr. Alle disse har 3 felt å drepe andre bilister på.

-Dette er drittungdommer som raser av seg galskapen ved å true andre bilister ut av veifeltene sine.

Da er det godt å vite at vi har et lovverk som kan straffe slike gale mennesker før de dreper andre:mynona:

Anonymkode: a7b9f...9f7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du virker så uspiselig og ufordragelig at du aldri burde fått sertifikatet i utgangspunktet. Kunnskaper og kjøreferdigheter i trafikken kan faktisk ikke måle seg med hvilke holdninger føreren har.

161 i 80 sone og du håper på å få klage deg tilbake på veien? Jeg hadde gjemt meg under en stein i lang tid og aldri vist meg i en bil igjen om det var meg.

Anonymkode: f8a52...42c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Absolutt, og det gjør vi. Men sjefen ville gjerne selge og ba meg "vise hva den er god for". Så ja, ble salg da.. Bare veldig dyr lærepenge for meg selv :-) 

Anonymkode: 12b72...0f6

hvis han jobber som assistent/læring for en bruktbilselger så mister han nok jobben hver gang han mister lappen. Hva annet kan en umoden tenåring klare i en bruktbilbutikk uten å ha lappen; vaske gulvet? Det er vel for lavt for en som liker å kjøre i det dobbelte av skilthastighet?

Anonymkode: a7b9f...9f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...