AnonymBruker Skrevet 10. mai 2017 #1 Skrevet 10. mai 2017 Vet det er dumt av meg å ikke glede meg til reisen.. Men samboer har bestilt og betalt tur til oss, og er litt skuffet over at jeg ikke gleder meg som jeg vanligvis gjør når vi skal ut på tur Skulle ønske jeg ikke var så redd for terror. Andre som ville vært redde for å dra til Berlin, eller er det tryggere enn andre storbyer? Anonymkode: 8b035...d1c
Gjest Catalina Culès Skrevet 10. mai 2017 #2 Skrevet 10. mai 2017 Du må rett å slett overvinne frykten din, å faktisk så er det større sjanse å dø i en trafikkulykke enn at du skal oppleve terror.
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2017 #3 Skrevet 10. mai 2017 Er du redd får du holde deg hjemme da. Anonymkode: e3b49...12a
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2017 #4 Skrevet 10. mai 2017 Som nevnt her, sannsynligheten for terror er utrolig liten. Og hvis du ikke klarer å ha det hyggelig i Berlin pga redsel for terror, vinner terroristene. Jeg tenkte tanken før jeg dro til London sist, men du kan ikke la det påvirke deg. Kos deg og ikke tenk på det. Anonymkode: 2b659...8e9
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2017 #5 Skrevet 10. mai 2017 Jeg har dødsangst så sikkert derfor jeg er så redd for terror.. Men drar til London og slike plasser også, men blir veldig redd på flyet, suben og i store folkemengder. Gjerne på kvelden når jeg ikke får sove på hotellrommet også. Redd noen skal kapre hotellet. Kjenner veldig på redselen, men klarer heldigvis å skjule det. Skulle ønske det ikke måtte ødelegge ferieopplevelsene mine. For et par år siden kunne jeg slappe av på ferie.. Men ikke nå lenger. Anonymkode: 8b035...d1c
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2017 #7 Skrevet 10. mai 2017 Selv om det skulle skje et terrorangrep i Berlin, så er det lite sannsynlig at det skjer akkurat når dere er der. Hvis det likevel skulle skje, så er det lite sannsynlig at dere på akkurat det stedet som blir rammet. Hvis dere likevel skulle være på det stedet som blir rammet i det aktuelle tidsrommet, så er det likevel liten sannsynlighet for at nettopp du blir skadet. Anonymkode: dfff6...5bd 2
GlitterGlitter Skrevet 10. mai 2017 #8 Skrevet 10. mai 2017 Jeg var i Berlin 1 uke etter terrorangrepet sist, bodde i samme område også. Følte meg veldig trygg over alt, og det virker som de tar trusselen på alvor. Berlin er en veldig trygg by!
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2017 #9 Skrevet 10. mai 2017 Hei TS! Jeg hadde det likt da jeg dro på sydenferie i fjor sommer. Redd for terror. På flyplassen skulte jeg på alle som hadde langt skjegg og bar skumle, sorte kofferter. Det er så slitsomt å være redd for sånt når man skal ut og reise. Husk at sjansen for at noe skjer er utrolig liten. At du er på vakt er bare bra. Men husk å ikke overdrive. De har streng sikkerhet på flyplasser, og i gatene er mye skjerpet etter det som har hendt tidligere. Anonymkode: 2e2f3...609
Gjest Linaria Skrevet 10. mai 2017 #10 Skrevet 10. mai 2017 Var der for ikke så lenge siden og tenkte ikke på det en gang. Det er så minimal sjanse for at noe sånt skal skje deg, du må bare overvinne frykten.
Minlillesky Skrevet 10. mai 2017 #11 Skrevet 10. mai 2017 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Vet det er dumt av meg å ikke glede meg til reisen.. Men samboer har bestilt og betalt tur til oss, og er litt skuffet over at jeg ikke gleder meg som jeg vanligvis gjør når vi skal ut på tur Skulle ønske jeg ikke var så redd for terror. Andre som ville vært redde for å dra til Berlin, eller er det tryggere enn andre storbyer? Anonymkode: 8b035...d1c Hvis du skal gå rundt sånn og frykte terror og alt annet som KAN skje når som helst, hvor som helst, da får du aldri gjort noe! Legg fra deg tanken, gled deg til reisen og kos dere!
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2017 #12 Skrevet 11. mai 2017 13 timer siden, Linaria skrev: Var der for ikke så lenge siden og tenkte ikke på det en gang. Det er så minimal sjanse for at noe sånt skal skje deg, du må bare overvinne frykten. Takk for oppløftende ord fra mange her :-) Anonymkode: 8b035...d1c
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2017 #13 Skrevet 11. mai 2017 jeg har bare opplevd terror en gang når jeg var på ferie. da ble kontoret knust av en bombe i oslo var glad jeg var i utlandet da man vet aldri hvor neste bombe smeller altså Anonymkode: 30c67...b88
Irja Skrevet 11. mai 2017 #14 Skrevet 11. mai 2017 Man vet aldri hvor terroren rammer neste gang. Det kan være i ditt nabolag - eller i Berlin. Vil an ikke slutte å leve
Aule Skrevet 11. mai 2017 #15 Skrevet 11. mai 2017 Tyskland og Frankrike (München/Berlin/Paris) er høyrisiko, så det er fornuftig å ha dette i bakhodet tross alt. Jeg var i en større by i syd-Tyskland i Påsken, og tok meg selv i å sjekke omgivelsene konstant etter lastebiler, spesielt ved gågatene.
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2017 #16 Skrevet 12. mai 2017 Jeg skal til London i helga, kommer til å unngå t-bane som mye som mulig, og heller ta buss, men ellers feriere som normalt. Gruer meg mer til 17. mai her hjemme.... :-( Anonymkode: ba201...ba5
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2017 #17 Skrevet 13. mai 2017 Vi blir omgitt av farer hver dag. Man kan bli truffet av lynnedslag, huset kan ta fyr, man kan snuble ned trappa og slå hodet, man kan bli påkjørt, man kan krasje, man kan bli syk, men vi kan ikke gå rundt å tenke sånn. Frykten for terror er litt som med flyulykker (derfor mange er redd for å fly) det får så enormt stor mediedekning og det rammer så mange på en gang. Så det blir automatisk noe man frykter og tenker på. Men om man dør i en bilulykke på vei til jobb eller i et terrorangrep er like ille, men i en bilulykke dør dette personer, enn i et terrorangrep. Men i løpet av en måned dør det 99% flere mennesker i trafikken enn i et terrorangrep på verdensbasis. Kos deg med tur til Berlin 😊 Anonymkode: fc5f4...8e5
Gjest Aragorn II Elessar Skrevet 13. mai 2017 #18 Skrevet 13. mai 2017 Du burde heller frykte at du blir knust av et møbel i Berlin. Siden det er større sjansen for at det skal skje en at du skal bli offer for et terrorangrep.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå