AnonymBruker Skrevet 10. mai 2017 #1 Skrevet 10. mai 2017 Jeg har en bmi på 17,5. ( jeg vet det er noen kilo under, jeg ønsker meg gode svar) Jeg er svak og målene mine er store. Ikke noe jeg får gjort noe med. Styrketrening kan jeg ikke noe om, hva ville du gjort? Hva er sunn og billige proteiner? Dette har jeg fått med meg at hjelper. Jeg vil gjerne få til en endring. Jeg slanket meg, og det har gått fint men jeg ser heller større ut nå. Noe jeg i utgangspunktet prøvde å gjøre noe med men som har blitt værte nå. Anonymkode: 06a21...bd6
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2017 #2 Skrevet 10. mai 2017 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har en bmi på 17,5. ( jeg vet det er noen kilo under, jeg ønsker meg gode svar) Jeg er svak og målene mine er store. Ikke noe jeg får gjort noe med. Styrketrening kan jeg ikke noe om, hva ville du gjort? Hva er sunn og billige proteiner? Dette har jeg fått med meg at hjelper. Jeg vil gjerne få til en endring. Jeg slanket meg, og det har gått fint men jeg ser heller større ut nå. Noe jeg i utgangspunktet prøvde å gjøre noe med men som har blitt værte nå. Anonymkode: 06a21...bd6 Kan ikke noen svare meg da Anonymkode: 06a21...bd6
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2017 #3 Skrevet 10. mai 2017 Du har så lav bmi og slanker deg?! nei vennen, du må trene... finnes masse videoer om ulike øvelser med vekter på nettet, eller få en time med en pt. be dem ta en scan av deg på treningssenteret også, da ser du om du er "tynnfeit". Altså om du har mye underhudsfett. Kroppen din vil jobbe på spreng for å holde på vekten du har nå, så du kan ikke trene mens du slanker deg og forvente å bygge muskler (bli strammere) er du overvektig så kan du trene mens du slanker deg, da har du fett som kroppen gjør om til energi. Du kan ikke ha stort med fett å ta av, så kroppen din tar av musklene i stedet for. Du blir rett og slett bare skinn og bein. Anonymkode: d7f68...d71 1
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2017 #4 Skrevet 10. mai 2017 Skjønner ikke innlegget. Du er slank men skal slanke deg? Målene dine er store? Hva mener du med det? Hvilke mål er det snakk om her? Mål du har satt deg eller fysiske, kroppslige mål (cm, kg)? Det er masse proteiner i linser, bønner og belgfrukter generelt og det er rimelig mat. Men igjen er jeg usikker på om du mener "billig" som i overført betydning og lettvint å få i seg. Videre forteller du ingenting av hva du har gjort eller årsaken til at du er "større" etter slanking. Har du trent masse og fått mer muskelmasse? Foreslår du summer deg litt og formulerer et tydeligere innlegg om du vil ha meningsfulle svar. Anonymkode: e91ba...4c4 1
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2017 #5 Skrevet 10. mai 2017 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skjønner ikke innlegget. Du er slank men skal slanke deg? Målene dine er store? Hva mener du med det? Hvilke mål er det snakk om her? Mål du har satt deg eller fysiske, kroppslige mål (cm, kg)? Det er masse proteiner i linser, bønner og belgfrukter generelt og det er rimelig mat. Men igjen er jeg usikker på om du mener "billig" som i overført betydning og lettvint å få i seg. Videre forteller du ingenting av hva du har gjort eller årsaken til at du er "større" etter slanking. Har du trent masse og fått mer muskelmasse? Foreslår du summer deg litt og formulerer et tydeligere innlegg om du vil ha meningsfulle svar. Anonymkode: e91ba...4c4 Årsaken til at jeg er større etter slanking kan være at jeg har fått i meg for lite proteiner og mat - derfor er jeg blitt tynnfeit. Med mål mener jeg at lår f. Eks er blitt større grunnet mindre muskler. Jeg har ingen målebånd. Jeg vil ned i fettprosent og få mer muskler samtidig - få tilbake det som ble borte. Jeg slanket meg nå, men jeg startet akurat for noen dager siden. Når jeg sist slanket meg gjorde jeg deg en måned , nå skal jeg gjøre det to måneder og se hvilken resultater det gir. Anonymkode: 06a21...bd6
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2017 #6 Skrevet 10. mai 2017 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du har så lav bmi og slanker deg?! nei vennen, du må trene... finnes masse videoer om ulike øvelser med vekter på nettet, eller få en time med en pt. be dem ta en scan av deg på treningssenteret også, da ser du om du er "tynnfeit". Altså om du har mye underhudsfett. Kroppen din vil jobbe på spreng for å holde på vekten du har nå, så du kan ikke trene mens du slanker deg og forvente å bygge muskler (bli strammere) er du overvektig så kan du trene mens du slanker deg, da har du fett som kroppen gjør om til energi. Du kan ikke ha stort med fett å ta av, så kroppen din tar av musklene i stedet for. Du blir rett og slett bare skinn og bein. Anonymkode: d7f68...d71 Nei, det er fullt mulig for meg å få nett fettprisent i utgangspunktet. Jeg faster noen dager og da tar kroppen bare av fettet, men på de dagene jeg spiser så klarer jeg av en eller annen grunn å ikke få i meg nok. Slik at kroppen tar av muskler på spisedagene. Hørte om periodisn faste her inne og ville prøve det selv. Har gjort 5:2 diett tidligere og da holdt jeg alltid musklene . Nå gjør jeg en annenhver dag fast , som visstnok skulle fungere like godt som 5:2. Opprettet et innlegg for lit siden men da fikk jeg meningsløse svar. Anonymkode: 06a21...bd6
Mylian Skrevet 10. mai 2017 #7 Skrevet 10. mai 2017 Hvorfor i all verden slanker du deg når du er undervektig ifølge BMI?
Pipa Skrevet 10. mai 2017 #8 Skrevet 10. mai 2017 (endret) Tror du trenger å søke hjelp av noen du faktisk gidder i høre på. Du har usunt/forvridd forhold til kosthold, kropp og trening. Er kke for å være stygg med deg, men du har virkelig ikke peil og du spør om råd, men er ikke interessert med mindre noen støttet opp under det du utsetter kroppen din for. Da jeg var på mitt tynneste hadde jeg lavere bmi enn du har nå. Det jeg gjorde var å gå i kalorioverskudd hver eneste dag. 3 proteinshaker om dagen og tung styrketrening. Nå er bmi'n min innenfor normalen og jeg ser mye bedre ut! Jeg har bedre holdning, ser slankere (strammere) ut og har mer former. Endret 10. mai 2017 av Pipa 3
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2017 #9 Skrevet 10. mai 2017 3 minutter siden, Mylian skrev: Hvorfor i all verden slanker du deg når du er undervektig ifølge BMI? Fordi jeg vil bli tynn, men tynn med muskler, ikke store men ikke dvask om du forstår. Anonymkode: 06a21...bd6
Mylian Skrevet 10. mai 2017 #10 Skrevet 10. mai 2017 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fordi jeg vil bli tynn, men tynn med muskler, ikke store men ikke dvask om du forstår. Anonymkode: 06a21...bd6 Man regnes som undervektig når man har en BMI under 18,5. Det finnes ikke sjanse i havet for at du ser tynnfeit eller dvask ut med en BMI på 17,5. Det virker som om du holder på utvikle anoreksi. 3
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2017 #11 Skrevet 10. mai 2017 Tråden er rapportert Anonymkode: 6f8fd...37e 5
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2017 #12 Skrevet 10. mai 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Tråden er rapportert Anonymkode: 6f8fd...37e Halo, les det første innlegget. Anonymkode: 06a21...bd6
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2017 #13 Skrevet 10. mai 2017 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Halo, les det første innlegget. Anonymkode: 06a21...bd6 Ja, første innlegget viser tydelig at du har problemer ift kropp. Oppsøk fastlegen din. Anonymkode: fc0ce...87c 3
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2017 #14 Skrevet 10. mai 2017 Jeg vil ha en bmi på 16 Anonymkode: 06a21...bd6
ValarMorghulis Skrevet 10. mai 2017 #15 Skrevet 10. mai 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg vil ha en bmi på 16 Anonymkode: 06a21...bd6 Oppsøk fastlegen din. Du ødelegger kroppen din slik du holder på. Du har et helt forvridd forhold til mat/kropp/trening, og er nok godt igang med å utvikle anoreksi. Seriøst. Oppsøk fastlegen din. Snarest. 2
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2017 #16 Skrevet 10. mai 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Fordi jeg vil bli tynn, men tynn med muskler, ikke store men ikke dvask om du forstår. Anonymkode: 06a21...bd6 Jeg rapporterer tråden din. Undervektige som slanker seg er ett varselsignal om spiseforstyrrelser. Anonymkode: 7a3e8...3a1 2
Kragebein Skrevet 10. mai 2017 #17 Skrevet 10. mai 2017 Kjære trådstarter, jeg må dessverre stenge tråden din. Årsaken til det er at vi moderatorer ikke kan passe tråden din konstant og luke ut svar du kan få som kan være skadelig for deg i den situasjonen du er i nå. En annen grunn er at vi ikke vet noe om hvilke kompetanse som ligger til grunn for de svarene du måtte få. Jeg vil oppfordre deg til å ta kontakt med Mental Helse, som er en telefon- og nettjeneste for alle som trenger noen å snakke eller skrive med noen om livets utfordringer. Du kan ringe til dem døgnet rundt på 116 123 eller benytte deg av nettsiden deres. Her vil du treffe mennesker som du kan prate med og få råd av, og du kan ta kontakt som anonym.Du kan også ta kontakt med Rådgivning Om Spiseforstyrrelser. De kan du kontakte på både mail og telefon. De har bred erfaring med spiserelaterte problemer, og kan være gode å snakke med når man er i en vanskelig situasjon, slik du beskriver. Snakk også gjerne med legen din eller noen du kjenner om problemene, det er vondt å sitte med slike ting alene. Hvis du synes det er vanskelig å ta opp, kan du vise dem det du har skrevet her. Håper du får hjelp til å bli frisk, ingen skal måtte ha det sånn som du har det nå. Lykke til, Kragebein, mod
Fremhevede innlegg