AnonymBruker Skrevet 10. mai 2017 #1 Skrevet 10. mai 2017 Hei! Jeg oppdaget nylig at jeg har blødd litt fra den brystvorten da jeg fant blod i den lyse BHen min. Jeg vet ikke om dette har skjedd før da jeg normalt bruker svarte BHer. Jeg er i midten av 20-årene og sluttet på prevensjon (Microgynon) for litt over en måned siden. Kan blodet ha noe med hormonforandringer å gjør? Jeg har bestilt time hos lege og tar dette veldig seriøst, men det hadde vært fint å høre om noen andre har opplevd lignende uten at det var noe alvorlig ! Takk for svar!:) Anonymkode: 94812...0fb
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2017 #2 Skrevet 10. mai 2017 Kanskje du har hatt et lite sår der? Anonymkode: 9042c...959
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2017 #3 Skrevet 10. mai 2017 Skal ikke skremme deg, men det kan være brystkreft. Anonymkode: 9650b...af6 1
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2017 #4 Skrevet 10. mai 2017 Ts her! Ja jeg har dessverre lest at det kan være kreft, men jeg orker ikke tenke så mye over det før jeg har undersøkt det klinisk. Men jeg har ikke oppdaget noen kuler eller andre uregelmessigheter. Så jeg er veldig optimistisk:) Anonymkode: 94812...0fb
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2017 #5 Skrevet 10. mai 2017 Typisk tegn på brystkreft. Anonymkode: 3b195...ff8 1
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2017 #6 Skrevet 10. mai 2017 Men det er ikke snakk om mye blod, tre små flekker i BHen. TS Anonymkode: 94812...0fb
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2017 #7 Skrevet 10. mai 2017 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Typisk tegn på brystkreft. Anonymkode: 3b195...ff8 Det er mer typisk at kuler er tegn på brystkreft, og det er en person i 20-årene du snakker til her! Hvorfor liker så mange av dere her inne å skremme? Til TS: Veldig fint at du skal få det sjekket, det må man alltid når man oppdager noe unormalt. Sannsynligheten for brystkreft høres veldig liten ut, når du både er så ung og du ikke finner noen kul. Du har ikke bare veldig tørre og såre brystvorter? Jeg har ofte tørre brystvorter selv, slik at de sprekker litt opp. Jeg har dog ikke blødd fra dem, men det vil jo variere fra person til person. Anonymkode: 02605...2ef 4
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2017 #8 Skrevet 10. mai 2017 Tenker også at du kan ha klort deg, kvise eller ligende. Flott at du tar en tur til legen uansett! Anonymkode: 18412...76f
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2017 #9 Skrevet 10. mai 2017 Takk for svar:) Jo den som blør har alltid vært litt annerledes enn den andre brystvorten. Den har mye større sprekker og kan se litt tørr ut. Men det har den vært i maaange år, og jeg kan ikke huske å noen gang ha blødd fra den. Men som sagt så har jeg stort sett brukt svarte bher. Men jeg skal likevel sjekke det ut, bare for å være på den sikre siden. Regner med at det ikke er noe farlig, det var bare litt ubehagelig å oppdage blod i BHen. Det står også noen steder på nettet at det kan være forbundet med hormonforandringer, og jeg har jo nettopp slutter på P-piller. TS Anonymkode: 94812...0fb
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2017 #10 Skrevet 11. mai 2017 Huff det kom et par dråper ut da jeg klemte rundt brystvorten i går kveld. Blodet som piplet frem var veldig mørkt brunt.. Jeg liker ikke dette. Men det står at det sjeldent er kreft, og at det som regel er betennelse i kanalen. Ingen andre som har erfart noe lignende og det ikke var kreft? TS. Anonymkode: 94812...0fb
Gjest BlandaDrops Skrevet 11. mai 2017 #11 Skrevet 11. mai 2017 (endret) Så teit å skremme med kreft når Ts sier hun tar det alvorlig. Jeg synes du fremstår som ei moden og smart jente Ts, at du tar dette på alvor er fint å se da er du forhåpentligvis påpasselig dersom det er noe alvorlig en annen gang. Når det gjelder alle krefthysterikerne her inne så er det verdt å nevne at brystkreft i din/ vår alder er veldig sjeldent. Endret 11. mai 2017 av BlandaDrops
Gjest Tamsi Skrevet 11. mai 2017 #12 Skrevet 11. mai 2017 Er det vondt noe sted, eller noe annet som ikke stemmer?
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2017 #13 Skrevet 11. mai 2017 30 minutter siden, BlandaDrops skrev: Så teit å skremme med kreft når Ts sier hun tar det alvorlig. Jeg synes du fremstår som ei moden og smart jente Ts, at du tar dette på alvor er fint å se da er du forhåpentligvis påpasselig dersom det er noe alvorlig en annen gang. Når det gjelder alle krefthysterikerne her inne så er det verdt å nevne at brystkreft i din/ vår alder er veldig sjeldent. Tusen takk for et hyggelig svar. Ja jeg prøver å huske på at det er sjeldent i vår alder. Men jeg merker at det går litt til hodet på meg. Men jeg kan ikke gjøre så mye før jeg får sjekket det ut. Anonymkode: 94812...0fb
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2017 #14 Skrevet 11. mai 2017 28 minutter siden, Tamsi skrev: Er det vondt noe sted, eller noe annet som ikke stemmer? Nei, jeg har prøvd å kjenne etter. Men etter at jeg oppdaget blodet har det liksom "kilt" litt rundt nippelen, inni liksom, men jeg tror det bare er noe jeg innbiller meg fordi jeg er ekstra obs på det. Anonymkode: 94812...0fb
Gjest BlandaDrops Skrevet 11. mai 2017 #15 Skrevet 11. mai 2017 (endret) 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tusen takk for et hyggelig svar. Ja jeg prøver å huske på at det er sjeldent i vår alder. Men jeg merker at det går litt til hodet på meg. Men jeg kan ikke gjøre så mye før jeg får sjekket det ut. Anonymkode: 94812...0fb Hyggelige svar er jo mangelvare her inne vet du så da får jeg forsøke å veie opp litt fra tid til annen Når har du fått time Ts? Endret 11. mai 2017 av BlandaDrops
Gjest Tamsi Skrevet 11. mai 2017 #16 Skrevet 11. mai 2017 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, jeg har prøvd å kjenne etter. Men etter at jeg oppdaget blodet har det liksom "kilt" litt rundt nippelen, inni liksom, men jeg tror det bare er noe jeg innbiller meg fordi jeg er ekstra obs på det. Anonymkode: 94812...0fb Det er også andre ting enn kuler man kan se etter, om du er bekymret for kreft. Hudforandringer, forandringer på brystvorte etc. Du har sikkert lest litt allerede, men her er det iallefall flere ting du kan se etter, om det kan være til hjelp. https://kreftforeningen.no/om-kreft/kreftformer/brystkreft/ Her står det også litt om hva årsaken til ditt tilfelle kan være, og om du ikke har noen av de andre symptomene håper jeg du klarer å ta det med ro frem til du har legetime.
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2017 #17 Skrevet 11. mai 2017 40 minutter siden, BlandaDrops skrev: Hyggelige svar er jo mangelvare her inne vet du så da får jeg forsøke å veie opp litt fra tid til annen Når har du fått time Ts? Hehe jeg liker innstillingen din Jeg har fått time til mandag. Jeg hadde fått time tidligere om jeg hadde vært hjemme (er bortreist), da hun på legekontoret tok det veldig seriøst. Og det er jo fint at de tar meg på alvor:) Anonymkode: 94812...0fb
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2017 #18 Skrevet 11. mai 2017 37 minutter siden, Tamsi skrev: Det er også andre ting enn kuler man kan se etter, om du er bekymret for kreft. Hudforandringer, forandringer på brystvorte etc. Du har sikkert lest litt allerede, men her er det iallefall flere ting du kan se etter, om det kan være til hjelp. https://kreftforeningen.no/om-kreft/kreftformer/brystkreft/ Her står det også litt om hva årsaken til ditt tilfelle kan være, og om du ikke har noen av de andre symptomene håper jeg du klarer å ta det med ro frem til du har legetime. Takk for svar, jeg har lest litt om det ja:) Men jeg har ingen forandringer og jeg sjekker meg ofte etter uregelmessigheter. Har sjekket grundig nå, og kan ikke se eller kjenne noe som helst som er unormalt. Så jeg prøver å la være å tenke for mye på det. Men det er litt vanskelig, det skal jeg innrømme. Anonymkode: 94812...0fb
Gjest Tamsi Skrevet 11. mai 2017 #19 Skrevet 11. mai 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar, jeg har lest litt om det ja:) Men jeg har ingen forandringer og jeg sjekker meg ofte etter uregelmessigheter. Har sjekket grundig nå, og kan ikke se eller kjenne noe som helst som er unormalt. Så jeg prøver å la være å tenke for mye på det. Men det er litt vanskelig, det skal jeg innrømme. Anonymkode: 94812...0fb Det er veldig vanskelig å tenke på andre ting når man først har sånne kjente symptomer, har hatt samme skrekken selv. Jeg fant en kul i armhulen for noen år siden, og de sier jo ikke så mye hyggelig om kuler i armhuler. Så fant jeg flere kuler på begge sider og har vært til flere leger som ikke fant ut av hva det var. De fant aldri noe skummelt, så jeg går nå rundt med kuler i armhulen som ikke har blitt noe større på mange år Men jeg var rimelig sikker på at jeg var dødsdømt en stund, og det er utrolig ekkelt.
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2017 #20 Skrevet 11. mai 2017 2 timer siden, Tamsi skrev: Det er veldig vanskelig å tenke på andre ting når man først har sånne kjente symptomer, har hatt samme skrekken selv. Jeg fant en kul i armhulen for noen år siden, og de sier jo ikke så mye hyggelig om kuler i armhuler. Så fant jeg flere kuler på begge sider og har vært til flere leger som ikke fant ut av hva det var. De fant aldri noe skummelt, så jeg går nå rundt med kuler i armhulen som ikke har blitt noe større på mange år Men jeg var rimelig sikker på at jeg var dødsdømt en stund, og det er utrolig ekkelt. Oi skjønner at du var redd da, aldri gøy å oppdage noe som ikke er som normalt. Men så bra at legene ikke fant noe skummelt da ! Jeg tror jeg har slått meg til ro med at det mest sannsynlig er noe som heter duct papilloma. Det er ikke farlig, men skal likevel få undersøkt det grunidg. Er det forresten noen som vet hvor lang ventetid det er ca for å få undersøkt det med ultralyd/mammografi? TS Anonymkode: 94812...0fb
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå