Gå til innhold

Har du operert mandlene?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Blødde du mye? 
Isåfall, hva gjorde du da?

Hva spiste du? 

Hva slags smertestillende får man, og trenger man stikkpiller? 

Og om du snuser, når begynte du igjen? 

Anonymkode: 81cd3...6f3

Videoannonse
Annonse
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Blødde du mye? Ja. Fikk blødning etter noen dager. 
Isåfall, hva gjorde du da? Ble innlagt på sykehuset til overvåkning 

Hva spiste du? Næringsdrikker fra apoteket var det eneste jeg fikk i meg 

Hva slags smertestillende får man, og trenger man stikkpiller? Paralgin Forte, paralgin major, og senere oxynorm pga. sterke smerter. Paralgin major var stikkpiller tror jeg. 

Og om du snuser, når begynte du igjen? Snuser ikke. 

Gjest Margit Spat
Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Blødde du mye?  Nei, ikke i det hele tatt

Hva spiste du? Den første uka: stort sett lunken suppe uten klumper av noe slag. Litt most banan og Lollipop-is som snacks etter et par dager. Anbefaler næringsdrikker fra apoteket! 

Hva slags smertestillende får man, og trenger man stikkpiller? Jeg tok Paracet som stikkpiller, ikke noe annet. Kunne ikke tenke meg å svelge en hel tablett rett etter mandeloperasjonen. Mulig jeg fikk Paralgin forte e.l. som første smertestillende etter operasjonen, men det husker jeg ikke. 

Og om du snuser, når begynte du igjen? Snuser ikke. 

AnonymBruker
Skrevet

Is og yoghurt :) 

Anonymkode: 4398a...77f

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Blødde du mye? Fikk blødning på dag 8. 
Isåfall, hva gjorde du da? blodoverføring og overvåkning på sykehus

Hva spiste du? mat. Brødskive uten skorpe, is, kjøttboller og potet osv. 

Hva slags smertestillende får man, og trenger man stikkpiller? paralgin forte. Stikkpiller. 

Anonymkode: 4b2bc...866

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Blødde du mye? Egentlig ikke, men jeg var så dum at jeg tok et par tunge løft etter noen dager (skulle flytte ei tung hylle) at jeg fikk blødning. 
Isåfall, hva gjorde du da? Inn på sykehuset og lå natten over på overvåkning.

Hva spiste du? Yoghurt og skive uten skorpe første dagen, så klarte jeg ikke å få i meg annet enn næringsdrikker på 2 uker. Beste slankekuren jeg har hatt, gikk ned 7 kg ;) 

Hva slags smertestillende får man, og trenger man stikkpiller? Stikkpiller- paracet og paralgin forte

Og om du snuser, når begynte du igjen? Snuser ikke

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Blødde du mye? Nei, blødde så vidt litt så man kunne se det i spyttet første natten
Isåfall, hva gjorde du da? Ingenting, lot det gå litt for å se om det gikk over og gikk å la meg gjen 

Hva spiste du? Myk mat 

Hva slags smertestillende får man, og trenger man stikkpiller? Jeg fikk smertestillende i stikkpilleform. Ble utrolig forstoppet av de 

Og om du snuser, når begynte du igjen? Snuser ikke, dette gir de beskjed om når du skal fjerne mandlene å dette må du høre på

Anonymkode: a0363...267

AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Blødde du mye? 

Hva spiste du? 

Blødde ikke

Spiste nesten som før utenom spisse ting som kunne skrapet i halsen. Så lenge du tar litt smertestillende går det helt fint. Det er når de såkalte skorpene faller av etter ca en uke det blir ordentlig vondt.

Tror det var paralgin forte og noe som demper hevelser hvis jeg husker riktig, hvert fall smertestillende i stikkpiller. 

Snuser ikke så kan ikke svare på det.

Anonymkode: 9efe2...540

Gjest kira87
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Blødde du mye? 

Hva spiste du? 

Blødde ikke

Spiste loff uten skorper, lollipop, gele, kjøttkaker og lunken rett i koppen

Fikk Voltaren og Paralgin forte, Voltaren funket best da jeg ble kvalm og kastet opp av PF.  I stikkpille form, ja. Er umulig å svelge store piller med så sår hals.

Snuste ikke, men røyket.. Fant ut at når jeg hadde klart meg noen dager uten kunne jeg like så godt slutte.

AnonymBruker
Skrevet
På 10.5.2017 den 10.15, AnonymBruker skrev:

Blødde du mye? 

Hva spiste du? 

Jeg blødde ikke. Du vil få informasjon av legen om hva du skal gjøre dersom du begynner å blø og evt. når du skal kontakte lege.

Jeg var ung og dum når jeg fjernet mandlene. Spiste det jeg hadde lyst på, selv om det var vondt. Spise bl.a. baguett to dager etter operasjonen. Dro også på fest dagen etter operasjonen, men det vil jeg ikke anbefale. Hvordan dette gikk bra aner jeg ikke! Gikk ned noen is også da.

Jeg fikk voltaren og paraglinforte. Tok kun ut voltaren da jeg følte vanlig paracet gjorde jobben godt nok.

Jeg snuser. Tror jeg tok den første snusen straks jeg kom meg ut av sykehuset. Da hadde jeg vært uten snus i ganske mange timer. Hadde egentlig håpet at den operasjonen skulle gjøre det vanskelig å snuse, men jeg fikk det dessverre helt fint til. 

Anonymkode: 934f9...bf2

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for svarene deres! Ts

AnonymBruker
Skrevet

Nei... Høres fælt ut

Anonymkode: 20975...ec9

AnonymBruker
Skrevet

Blødde du mye?     nei, ikke noe som jeg kan huske. men det gjorde sinnsykt vondt da stingene løsnet.

Hva spiste du?   supper de første dagene. så vanlig mat

Hva slags smertestillende får man, og trenger man stikkpiller?    kan ikek huske å ha brukt noe smertestillende. mulig jeg fikk noen sterke paracet

ellers var jeg aldri plaget med mandlene i hht. pust. jeg fjernet de pga slike mandelsteiner som gav konstant dårlig ånde. men du verden da de ble borte, det å puste ble noe helt annet. de ble som ei dør som bare hadde stått på gløtt som nå ble vidåpen. deilig:)

Anonymkode: ffb61...765

Skrevet

Blødde du mye? Nei, blødde ikke. 
Isåfall, hva gjorde du da? Fikk beskjed om å ringe et nummer jeg fikk med hjem operasjonsdagen om jeg begynte å blø. 

Hva spiste du? Loff med leverpostei og masse saftis. Etter noen dager var jeg så sulten at jeg begynte å spise vanlig middag. 

Hva slags smertestillende får man, og trenger man stikkpiller? Fikk med stikkpiller, men brukte de ikke. Tror jeg fikk med voltarol som jeg brukte. 

Og om du snuser, når begynte du igjen? Snuser ikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...