AnonymBruker Skrevet 9. mai 2017 #1 Skrevet 9. mai 2017 Jeg skal pusse opp, og jeg lurer på om noen har noen tips til farge. Det er en liten gang som ikke får noe særlig naturlig lysinnslipp. Det er inngangspartiet mitt. Noen som har noen tips til en nøytral, fin farge som ikke er hvit? Gjerne en fin gråtone eller brunfarge som ikke er alt for mørk. Jeg sitter helt fast og trenger gode råd for hvordan fargen i gangen kan bli litt mer moderne (gangen er GUL nå *grøss*). Helst en litt varm farge, men den må som sagt passe i et lite rom som ikke er så lyst i utgangspunktet. Tar gjerne imot råd til hvordan jeg kan pynte/ hva jeg kan pynte den med. Den er ca 5kvm stor Er åpen for alle forslag! Anonymkode: 91991...f9b
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2017 #2 Skrevet 9. mai 2017 Fargen Vanilje, eller Kaffe Latte som den også heter på noen fargekart. Anonymkode: 6086c...659
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2017 #3 Skrevet 9. mai 2017 Du bør tenke over om du virkelig ønsker at entreen skal bli mørkere enn den allerede er. Hvis du ikke ønsker hvit, velg i det minste en gråfarge som er nesten hvit, da mørke rom fort ser enda mørkere ut med mørke farger. Og hvertfall dersom du har et garderobeskap der siden du vil trenge lys for å se innholdet godt nok uten ekstra belysning. Anonymkode: ebbd3...9b4 1
Frøken Mitzi Skrevet 9. mai 2017 #4 Skrevet 9. mai 2017 Vi valgte minty breeze i gangen, og det blei mykje kjekkare enn kvitt.
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2017 #5 Skrevet 9. mai 2017 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du bør tenke over om du virkelig ønsker at entreen skal bli mørkere enn den allerede er. Hvis du ikke ønsker hvit, velg i det minste en gråfarge som er nesten hvit, da mørke rom fort ser enda mørkere ut med mørke farger. Og hvertfall dersom du har et garderobeskap der siden du vil trenge lys for å se innholdet godt nok uten ekstra belysning. Anonymkode: ebbd3...9b4 Har ikke garderobeskap i gangen. Har et eget "garderoberom" på 2kvm ved siden av gangen, men man må inn en egen dør, så trenger ikke lys sånn sett. Men takk for råd. Bør vel kanskje ikke gå for en mørk farge, men syntes hvitt er så forferdelig kjedelig. Vil at gangen skal se moderne og innbydende ut og ikke steril og kjedelig. Er forferdelig dårlig på slike ting selv, så derfor jeg spør her Hva av bilder/innredning som kan henge på vegger ser bra ut i en liten gang og hvilke farger? TS Anonymkode: 91991...f9b
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2017 #6 Skrevet 9. mai 2017 37 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har ikke garderobeskap i gangen. Har et eget "garderoberom" på 2kvm ved siden av gangen, men man må inn en egen dør, så trenger ikke lys sånn sett. Men takk for råd. Bør vel kanskje ikke gå for en mørk farge, men syntes hvitt er så forferdelig kjedelig. Vil at gangen skal se moderne og innbydende ut og ikke steril og kjedelig. Er forferdelig dårlig på slike ting selv, så derfor jeg spør her Hva av bilder/innredning som kan henge på vegger ser bra ut i en liten gang og hvilke farger? TS Anonymkode: 91991...f9b Det spørs hva du liker. Våg å være personlig, ha motiv som gir deg den ekstra gnisten. Ville faktisk anbefalt deg å bruke veldig god tid på å plukke ut bilder. Se gjerne på instagram eller pinterest for inspo. Lag deg en mappe på mobilen med screenshots av bilder du liker, også foto av entreer du liker. Anonymkode: ebbd3...9b4
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2017 #7 Skrevet 10. mai 2017 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Fargen Vanilje, eller Kaffe Latte som den også heter på noen fargekart. Anonymkode: 6086c...659 Verdens mest umoderne farge. Fabrikk er en fin, lys gråfarge om du liker det. Anonymkode: 5e76f...81c
Grønt blad Skrevet 10. mai 2017 #8 Skrevet 10. mai 2017 IJeg synes du skal gå for en lys farge som ikke er grå, hvit eller nesten helt hvit. Minty breeze ble nevnt, og er et godt forslag. Den er rolig og lys og passer også til lister i faegen egghvit/bomull . Er du litt tøff, kan du gå for en lys rosafarge, f.eks. Deco pink. Den vil også gi varme til gangen. En lys grønnfarge kan også bøi veldig bra. Lyse blåfarger er ofte litt kalde, så jeg ville styrt unna i første omgang. Det kan være lurt å gå i en skikkelig fargehandel og få råd der fra en som jobber kun med farge. Det pleier vi å gjøre, og vi har fine farger på veggene i stedet for hvitt eller grått.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå