AnonymBruker Skrevet 9. mai 2017 #21 Del Skrevet 9. mai 2017 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Høres mer riktig ut at du da er INFJ. INTJ har vel mer et problem med å faktisk føle? Anonymkode: 92794...924 Jeg er også INTJ, det handler ikke om å ikke føle, men å tørre å være sårbar og å faktisk kjenne på følelsene sine. Mange INTJ har faktisk sterkere følelser enn andre personlighetstyper, de vet bare ikke hva de skal gjøre med dem. Jeg har alltid trodd at følelser ikke var noe for meg og jeg har stengt meg selv ute fra følelsene mine, likte heller å fokusere på logikk. Men nå har jeg endelig skjønt at jeg egentlig bare har undertrykt følelsene mine, nå føler jeg meg utrolig mye mer fri, etter jeg endelig har klart å erkjenne følelsene mine og faktisk tørre å ha disse følelsene, og enda bedre, tørre å ha disse følelsene foran andre. Følelser gjør en ikke svak, det gjør deg tvert om utrolig sterk! Anonymkode: d7fe4...5dc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest flaggermuskongen Skrevet 9. mai 2017 #22 Del Skrevet 9. mai 2017 (endret) 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er også INTJ, det handler ikke om å ikke føle, men å tørre å være sårbar og å faktisk kjenne på følelsene sine. Mange INTJ har faktisk sterkere følelser enn andre personlighetstyper, de vet bare ikke hva de skal gjøre med dem. Jeg har alltid trodd at følelser ikke var noe for meg og jeg har stengt meg selv ute fra følelsene mine, likte heller å fokusere på logikk. Men nå har jeg endelig skjønt at jeg egentlig bare har undertrykt følelsene mine, nå føler jeg meg utrolig mye mer fri, etter jeg endelig har klart å erkjenne følelsene mine og faktisk tørre å ha disse følelsene, og enda bedre, tørre å ha disse følelsene foran andre. Følelser gjør en ikke svak, det gjør deg tvert om utrolig sterk! Anonymkode: d7fe4...5dc +1 Edit: Finnes kanskje en knapp for sånt Endret 9. mai 2017 av flaggermuskongen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hocane Skrevet 9. mai 2017 #23 Del Skrevet 9. mai 2017 Menn viser ofte følelsene sine på andre måter enn kvinner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2017 #24 Del Skrevet 9. mai 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er også INTJ, det handler ikke om å ikke føle, men å tørre å være sårbar og å faktisk kjenne på følelsene sine. Mange INTJ har faktisk sterkere følelser enn andre personlighetstyper, de vet bare ikke hva de skal gjøre med dem. Jeg har alltid trodd at følelser ikke var noe for meg og jeg har stengt meg selv ute fra følelsene mine, likte heller å fokusere på logikk. Men nå har jeg endelig skjønt at jeg egentlig bare har undertrykt følelsene mine, nå føler jeg meg utrolig mye mer fri, etter jeg endelig har klart å erkjenne følelsene mine og faktisk tørre å ha disse følelsene, og enda bedre, tørre å ha disse følelsene foran andre. Følelser gjør en ikke svak, det gjør deg tvert om utrolig sterk! Anonymkode: d7fe4...5dc Har da aldri sagt at følelser gjør meg svak. Jeg har også masse følelser. Jeg agerer bare ikke på følelsene på samme måte som svært mange andre. Anonymkode: 92794...924 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2017 #25 Del Skrevet 9. mai 2017 1 minutt siden, flaggermuskongen skrev: +1 Edit: Finnes kanskje en knapp for sånt Takk takk, Chad Anonymkode: d7fe4...5dc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stiigen Skrevet 9. mai 2017 #26 Del Skrevet 9. mai 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: ...og vet jo selvfølgelig at dere er det. Men, noen ganger trenger man vel bare å få bekreftet det litt ekstra. Finnes det kanskje noen menn som vil dele noen tanker om forelskelse og følelser? Det virker som om menn ofte bruker litt lenger tid på å utvikle følelser, men når de først er blitt forelsket i en jente/dame Anonymkode: 54811...bec Jeg trodde du ikke bare mente følelser i forhold til forelskelse og slikt, men også generelt sånn følelser i hverdagen, sinne,glede,sjokk,sjalusi etc etc. Føler der ikke at jeg kan matche damene. Jeg er som regel(som mann) veldig logisk og rasjonell, men føler selv at man scorer utrolig lite poeng med damer med å ha en logisk samtale,uansett hvor intellektuell den er. Man må liksom få igang noen følelser. Så jeg har ofte endt opp med damer som er kalde, som meg. Det er noe som kan være både bra,og dårlig, mest dårlig. Blir ikke forelsket, kanskje betatt er bedre ord. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katten.2.0 Skrevet 9. mai 2017 #27 Del Skrevet 9. mai 2017 Jeg er så peise lei av å bli vurdert som et vesen med mindre følelser kun fordi jeg a) er mann eller b) ikke uttrykker følelsene overtydelig. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2017 #28 Del Skrevet 9. mai 2017 Interessant spørsmål. Jeg er dame, og har også fundert litt på om menn føler like mye/like sterkt som oss damer. Da tenker jeg på hele følelsesregisteret; ikke bare romantiske følelser. Jeg henger meg ikke opp i at min samboer fex 'aldri' gråter, vet han kan være lei seg selv om tårene ikke kommer. Ingen av oss er av den klissromantiske sorten verbalt sett, men han kan være kjempeflink å kjøpe små ting til meg som han vet jeg vil like, eller som han finner ut kan løse et problem for meg. Da snakker vi ikke smykker ol, men jeg verdsetter det at han har tenkt på meg og tolker dette som en kjærlighetserklæring uten de store ord el tydelige følelser. Tror menn bare har en annen måte å uttrykke mange følelser på. Tenker også at jeg som dame er mer svingende i humøret i løpet av dagen fordi jeg lettere blir revet med av stemninger. Samboer er mer jevn i humøret i løpet av dagen. Jeg tror jeg har myyyeee lettere enn han for å le fex, men også blir lettere stresset eller småirritert. Han er også 'jevnere' enn meg npr det gjelder følelsene oss imellom; jeg kan ha perioder der jeg føler vi ikke har det særlig bra, og perioder der jeg syns vi har det heeelt topp, mens han er mer sånn jevnt fornøyd uten hverken de helt store bunner eller topper. Usikker på om det kommer av kjønn eller personlighet da. Anonymkode: c31ef...14e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2017 #29 Del Skrevet 9. mai 2017 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er også INTJ, det handler ikke om å ikke føle, men å tørre å være sårbar og å faktisk kjenne på følelsene sine. Mange INTJ har faktisk sterkere følelser enn andre personlighetstyper, de vet bare ikke hva de skal gjøre med dem. Jeg har alltid trodd at følelser ikke var noe for meg og jeg har stengt meg selv ute fra følelsene mine, likte heller å fokusere på logikk. Men nå har jeg endelig skjønt at jeg egentlig bare har undertrykt følelsene mine, nå føler jeg meg utrolig mye mer fri, etter jeg endelig har klart å erkjenne følelsene mine og faktisk tørre å ha disse følelsene, og enda bedre, tørre å ha disse følelsene foran andre. Følelser gjør en ikke svak, det gjør deg tvert om utrolig sterk! Anonymkode: d7fe4...5dc Hva betyr dette egentlig ? Har aldri hørt om det før 😊 INTJ osv... Anonymkode: a1f01...783 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2017 #30 Del Skrevet 9. mai 2017 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva betyr dette egentlig ? Har aldri hørt om det før 😊 INTJ osv... Anonymkode: a1f01...783 Noen som prøver å fremstå som viktigper, når de egentlig fremstår som tapere med et kodespråk. Men la nå ungene få loft til å være barnslige. Anonymkode: edee4...511 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2017 #31 Del Skrevet 9. mai 2017 17 minutter siden, Katten.2.0 skrev: Jeg er så peise lei av å bli vurdert som et vesen med mindre følelser kun fordi jeg a) er mann eller b) ikke uttrykker følelsene overtydelig. Vi kan bytte litt på det! Du kan få være kvinne annenhver dag og få høre at alt det fornuftige og rasjonelle du kommer med er tuftet på pms, hormonelle svingninger og emosjonelle utbrudd. For hva skal vel en kvinne med fornuft i det hele tatt? Hun har jo pupper! Anonymkode: 92794...924 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katten.2.0 Skrevet 9. mai 2017 #32 Del Skrevet 9. mai 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Vi kan bytte litt på det! Du kan få være kvinne annenhver dag og få høre at alt det fornuftige og rasjonelle du kommer med er tuftet på pms, hormonelle svingninger og emosjonelle utbrudd. For hva skal vel en kvinne med fornuft i det hele tatt? Hun har jo pupper! Anonymkode: 92794...924 Hvilken fornuft og rasjonalitet, trodde du var kvinne? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sykkelkopp Skrevet 9. mai 2017 #33 Del Skrevet 9. mai 2017 Ja det sitter dypere for menn. Menn bruker generelt mye lengre tid på å komme over en jente enn det en jente gjør Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gorgonzola Skrevet 9. mai 2017 #34 Del Skrevet 9. mai 2017 42 minutter siden, Katten.2.0 skrev: Jeg er så peise lei av å bli vurdert som et vesen med mindre følelser kun fordi jeg a) er mann eller b) ikke uttrykker følelsene overtydelig. Greia er jo at også her/nok en gang velger kvinner å "benchmarke" menn basert eget mindset og da blir det bare feil og misforståelser. Jeg er peise lei av irrasjonell "kvinnelogikk", også her. La meg si det sånn; menn er villige til å dø for sine kvinner. Menn er villige til, etter at kvinnen har født barn, å spille annenfiolin resten av livet. Vis meg den kvinne som har den samme villigheten på de to fundamentale områdene....hun finnes ikke. Så kom ikke her å mistenk oss for ikke å være følelsesvesener. Men mistenk oss gjerne for at de er annerledes og vises på andre måter enn det kvinner intuitivt mener er "rett" måte. Det skal dere egentlig bare være veldig glade og takknemlige for. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2017 #35 Del Skrevet 9. mai 2017 Anonymkode: 8ab97...45c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2017 #36 Del Skrevet 9. mai 2017 3 minutter siden, Gorgonzola skrev: Greia er jo at også her/nok en gang velger kvinner å "benchmarke" menn basert eget mindset og da blir det bare feil og misforståelser. Jeg er peise lei av irrasjonell "kvinnelogikk", også her. La meg si det sånn; menn er villige til å dø for sine kvinner. Menn er villige til, etter at kvinnen har født barn, å spille annenfiolin resten av livet. Vis meg den kvinne som har den samme villigheten på de to fundamentale områdene....hun finnes ikke. Så kom ikke her å mistenk oss for ikke å være følelsesvesener. Men mistenk oss gjerne for at de er annerledes og vises på andre måter enn det kvinner intuitivt mener er "rett" måte. Det skal dere egentlig bare være veldig glade og takknemlige for. Den traff veldig, for det er mye sannhet i det. Vi kvinner har en tendens til å sette barna foran alt, og emosjonelt så er de på førsteplass uansett. Jeg skulle ønske at jeg ikke hadde gått i den fella der, men mulig det er biologisk? Anonymkode: a1f01...783 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2017 #37 Del Skrevet 9. mai 2017 Anonymkode: e6cc8...077 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2017 #38 Del Skrevet 9. mai 2017 10 minutter siden, Gorgonzola skrev: Greia er jo at også her/nok en gang velger kvinner å "benchmarke" menn basert eget mindset og da blir det bare feil og misforståelser. Jeg er peise lei av irrasjonell "kvinnelogikk", også her. La meg si det sånn; menn er villige til å dø for sine kvinner. Menn er villige til, etter at kvinnen har født barn, å spille annenfiolin resten av livet. Vis meg den kvinne som har den samme villigheten på de to fundamentale områdene....hun finnes ikke. Så kom ikke her å mistenk oss for ikke å være følelsesvesener. Men mistenk oss gjerne for at de er annerledes og vises på andre måter enn det kvinner intuitivt mener er "rett" måte. Det skal dere egentlig bare være veldig glade og takknemlige for. Kvinnen er villig til å dø for sine barn+ at man da også automatisk alltid som mor setter noen andre foran seg selv ( Altså er andrefiolon). Jeg tar som en selvfølge at barna kommer før meg også i min samboers øyne; ser det som like sterkt og følelsesmessig gjennomgripende å bli far som å bli mor. På siste del av innlegget ditt er jeg enig ; jeg tror menns følelser kommer til uttrykk på en annen måte enn kvinner uttrykker sine følelser. Den ene måten er ikke mer rett enn den andre, og jeg har ingen grunn til å tro at menns følelser er 'svakere' eller følelsesregisteret smalere enn kvinners. Anonymkode: c31ef...14e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2017 #39 Del Skrevet 9. mai 2017 49 minutter siden, AnonymBruker skrev: Interessant spørsmål. Jeg er dame, og har også fundert litt på om menn føler like mye/like sterkt som oss damer. Da tenker jeg på hele følelsesregisteret; ikke bare romantiske følelser. Jeg henger meg ikke opp i at min samboer fex 'aldri' gråter, vet han kan være lei seg selv om tårene ikke kommer. Ingen av oss er av den klissromantiske sorten verbalt sett, men han kan være kjempeflink å kjøpe små ting til meg som han vet jeg vil like, eller som han finner ut kan løse et problem for meg. Da snakker vi ikke smykker ol, men jeg verdsetter det at han har tenkt på meg og tolker dette som en kjærlighetserklæring uten de store ord el tydelige følelser. Tror menn bare har en annen måte å uttrykke mange følelser på. Tenker også at jeg som dame er mer svingende i humøret i løpet av dagen fordi jeg lettere blir revet med av stemninger. Samboer er mer jevn i humøret i løpet av dagen. Jeg tror jeg har myyyeee lettere enn han for å le fex, men også blir lettere stresset eller småirritert. Han er også 'jevnere' enn meg npr det gjelder følelsene oss imellom; jeg kan ha perioder der jeg føler vi ikke har det særlig bra, og perioder der jeg syns vi har det heeelt topp, mens han er mer sånn jevnt fornøyd uten hverken de helt store bunner eller topper. Usikker på om det kommer av kjønn eller personlighet da. Anonymkode: c31ef...14e Menn har mere testosteron og er fra naturens side bedre egnet til å takkle stressende situasjoner. Kvinner gråter som regel lettere og er mere emosjonell. Er vel derfor menn har blitt sendt i krig og ikke kvinner. Jenter kan jo begynne å grine hvis make up-en ser feil ut eller klærne var litt feil. Så skal nok litt mere til før menn gråter generelt sett og vise skikkelige følelser for ei dame. Men når han gjør det tror jeg det er ekte, så lenge han ikke prøver å lure jenta i seng da. Anonymkode: afd85...042 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest flaggermuskongen Skrevet 9. mai 2017 #40 Del Skrevet 9. mai 2017 55 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva betyr dette egentlig ? Har aldri hørt om det før 😊 INTJ osv... Anonymkode: a1f01...783 Det var noen som laget en måte klassifisere de forskjellige peronlighetstypene. Den har blitt kritisert opp og ned. Men kan fungere for å forstå de forskjellige typene som finnes i samfunnet. Du kan ta en test her:https://www.16personalities.com/ Nå er det også sånn at man kan ha sterke trekk fra flere personligheter. Man faller ikke alltid innenfor en viss kategori. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå