AnonymBruker Skrevet 9. mai 2017 #1 Skrevet 9. mai 2017 Hei. Er i uke 34 og begynner å kjenne etter tidlige tegn på fødsel (ja, jeg vet det er tidlig). Hvilke tegn opplevde du? Økt utflod, ømme bryster, blødning, nedpress osv?? Anonymkode: d0a82...cb5
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2017 #3 Skrevet 9. mai 2017 Har ikke brukt å ha tegn på fødsel. Rett på sak her. Merker ingenting før jeg har 4 cm åpning og fra da går det fort. Kun med nr 3 jeg merket litt før og det var slimproppen som gikk et døgn før vannet gikk. Anonymkode: ac3c4...b2d
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2017 #4 Skrevet 9. mai 2017 Hadde ingen tegn på fødsel. Noen av gangene. Synes det er synd at man kjenner etter tegn så tidlig. Dette gjelder ikke bare deg, men de fleste. Babyen bør være i magen lengst mulig. At man er lei og vil møte babyen er forståelig, men det er ikke for barnets skyld man ønsker å føde så tidlig. Å få en prematur baby trenger ikke være bare bare. Anonymkode: 08fd9...306 4
Puny Skrevet 9. mai 2017 #5 Skrevet 9. mai 2017 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hadde ingen tegn på fødsel. Noen av gangene. Synes det er synd at man kjenner etter tegn så tidlig. Dette gjelder ikke bare deg, men de fleste. Babyen bør være i magen lengst mulig. At man er lei og vil møte babyen er forståelig, men det er ikke for barnets skyld man ønsker å føde så tidlig. Å få en prematur baby trenger ikke være bare bare. Anonymkode: 08fd9...306 Hvorfor skulle det være 'synd'? Man kan jo ønske seg hva som helst, baby kommer når den kommer uansett, et ønske påvirker ingenting. Det er vel helt greit å ønske seg ferdig vel? 2
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2017 #6 Skrevet 9. mai 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hei. Er i uke 34 og begynner å kjenne etter tidlige tegn på fødsel (ja, jeg vet det er tidlig). Hvilke tegn opplevde du? Økt utflod, ømme bryster, blødning, nedpress osv?? Anonymkode: d0a82...cb5 Tror du kan slappe av noen uker til. Anonymkode: 177d0...8c8
geene Skrevet 10. mai 2017 #7 Skrevet 10. mai 2017 (endret) Jeg begynte å kjenne etter tegn i uke 34 men baby ble ikke født før i uke 42m 2 mnd etter jeg begynte å se etter tegn For å si det sånn ble det 8 laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaange uker.. Hadde heller ingen tegn på fødsel bortsett fra rier. Endret 10. mai 2017 av geene
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2017 #8 Skrevet 10. mai 2017 Jo nærmere termin, jo flere tegn. Uten at det trenger bety fødsel hverken den dagen, dagen etter eller om 1-flere uker. Eneste sikre er vannavgang og rier. Dessverre. Leter etter tegn selv. Har hatt mange lenge. Sist hadde jeg ingen før det plutselig smalt. Anonymkode: a0eba...771
Biloba Skrevet 10. mai 2017 #9 Skrevet 10. mai 2017 15 timer siden, Puny skrev: Hvorfor skulle det være 'synd'? Man kan jo ønske seg hva som helst, baby kommer når den kommer uansett, et ønske påvirker ingenting. Det er vel helt greit å ønske seg ferdig vel? Man bør ønske at svangerskapet gir babyen det den trenger før den må møte verden på egenhånd. De siste ukene av svangerskapet er veldig bra for bl.a. hjernens utvikling. Å være prematur er en større ulempe enn å være høygravid med normale svangerskapsplager. 1
Puny Skrevet 10. mai 2017 #10 Skrevet 10. mai 2017 57 minutter siden, Biloba skrev: Man bør ønske at svangerskapet gir babyen det den trenger før den må møte verden på egenhånd. De siste ukene av svangerskapet er veldig bra for bl.a. hjernens utvikling. Å være prematur er en større ulempe enn å være høygravid med normale svangerskapsplager. Man kan ønske seg hva som helst. Det er bare et ønske, det påvirker ingenting. Jeg skjønner folk som er drittlei veldig godt at de ønsker seg ferdig. Barnet kommer jo når det kommer uansett, et ønske påvirker ingenting.
Biloba Skrevet 10. mai 2017 #11 Skrevet 10. mai 2017 4 minutter siden, Puny skrev: Man kan ønske seg hva som helst. Det er bare et ønske, det påvirker ingenting. Jeg skjønner folk som er drittlei veldig godt at de ønsker seg ferdig. Barnet kommer jo når det kommer uansett, et ønske påvirker ingenting. Jeg er uenig. Man bør ønske det beste for barnet sitt først, og det er ikke å bli prematurfødt.
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2017 #12 Skrevet 10. mai 2017 Jeg fikk dunkende ryggsmerter og mye oransje utflod. Det var den oransje utfloden som gjorde at jeg ble sendt på fødeavd. av en venninne som mente det var "best å sjekke". Hun hadde født barn før, det hadde ikke jeg. Jeg bestemte meg for å høre på henne, og ringte gubben som kom hjem og hentet meg. Så dro vi. Så vi dro på fødeavd for å få undersøkt denne oransje utfloden som var så rikelig at jeg måtte bruke bind. På fødeavd. ble jeg målt med riebelte rundt magen min, men ingen utslag. Så da mente de den oransje utfloden i hvert fall ikke var pga rier, og sa jeg kunne dra hjem igjen. I det jeg skulle gå ut av rommet (hadde fått på meg jakka igjen) kjente jeg den dunkende ryggsmerten hogg til igjen plutselig, så jeg stønnet litt og lente meg på mannen. Da jordmora eller sykepleieren (vet ikke hva hun var) så det, spurte hun om jeg var blitt tatt underlivsundersøkelse på. Nei, det hadde ingen gjort, selv om det var utflod jeg kom for. Hun beordret meg ned på benken igjen, av med klærne på underlivet. Jaha...det viste seg at jeg hadde 6 cm åpning, og det var en måned før termindato. Jeg var i full fødsel, ingen rier var målt med beltet, og de hadde faktisk nesten sendt meg hjem. Det var tilfeldig at jeg stønnet litt akkurat da pga ryggsmerten. Hadde ikke det skjedd, hadde vi reist hjem og det ville blitt hjemmefødsel...! Ungen kom ut 1½ time etter at jeg vandret inn på fødeavdelingen. Skulle jo bare sjekke utfloden, ikke føde! Måtte sende mannen hjem for å hente tannbørste, pysj, hårbørste osv. Anonymkode: 880f8...b27
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå