Gå til innhold

Er dette for mye mat for meg?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Frokost: to brødskiver med leverpostei, vanlig type, ikke smør. + 1 dl lett melk. 

Lunsj: iskaffe zero + en brødskiver med skinke. 

To skokoladebiter, sånne fra Coop billig skjololade ( 3?)

Senere: vanlige kesam 300 gram. Tror jeg fikk i meg 250 gram. Det tilsvarer rundt 300 kalorier. 

Tror at etter lunsj jeg bare hadde råd til 100 kalorier mer, så at jeg har gått rundt 200-250 i overskudd...

jeg slanker meg annenhver dag så jeg må passe på når jeg ikke gjør det. 

Jeg er frustrert. 

Anonymkode: c1b60...be8

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det avhenger av kjønn men utifra det du spiser så antar jeg at du er en kvinne. Kutt ut sjokoladen med frukt. Legg til noe ekstra til lunsj, som en salat eller flere brødskiver. 

Ikke spis en boks kesam til middag, det blir for lite... 

Spis litt mer, men også mer variert med grønnsaker og frukt. Istedenfor å tenke på hvor mye du får i deg, tenk heller på hva det er du får i deg.

Anonymkode: b72c4...f8e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Frokost: to brødskiver (180 kcal) med leverpostei (1/2 pakke 135 kcal), vanlig type, ikke smør. + 1 dl lett melk 40 kcal= 355 kcal

Iskaffe zero: 162 kcal

en brødskiver med skinke.  90 +13= 103

Vaniljekesam 250 g: 329 kcal

Dette er 950 kcal cirka. Uten to sjokoaldebiter

Dette er for lite for en voksen person. Tell kaloriene dine skikkelig, loggfør. Minst 1300 kcal om dagen.

Anonymkode: aeb94...7af

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Frokost: to brødskiver med leverpostei, vanlig type, ikke smør. + 1 dl lett melk. 

Lunsj: iskaffe zero + en brødskiver med skinke. 

To skokoladebiter, sånne fra Coop billig skjololade ( 3?)

Senere: vanlige kesam 300 gram. Tror jeg fikk i meg 250 gram. Det tilsvarer rundt 300 kalorier. 

Tror at etter lunsj jeg bare hadde råd til 100 kalorier mer, så at jeg har gått rundt 200-250 i overskudd...

jeg slanker meg annenhver dag så jeg må passe på når jeg ikke gjør det. 

Jeg er frustrert. 

Hvor har du funnet dette idiotregimet hvor du skal sulte deg annenhver dag?

Anonymkode: eeaea...011

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Frokost: to brødskiver (180 kcal) med leverpostei (1/2 pakke 135 kcal), vanlig type, ikke smør. + 1 dl lett melk 40 kcal= 355 kcal

Dette er for lite for en voksen person. Tell kaloriene dine skikkelig, loggfør. Minst 1300 kcal om dagen.

Hvis jeg spiser mer enn dette legger jeg på meg. Jeg har en uvanlig lav forbrenning. Jeg går ikke ned ved å spise dette- det er altså ikke for lite. Dere er heldige som har en litt bedre. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor har du funnet dette idiotregimet hvor du skal sulte deg annenhver dag?

Fordi jeg går på every another day diet. Det er fasting, ikke sulting. Jeg orker ikke å tenke på kalorier hver dag og det gir meg et avbrekk. 

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis jeg spiser mer enn dette legger jeg på meg. Jeg har en uvanlig lav forbrenning. Jeg går ikke ned ved å spise dette- det er altså ikke for lite. Dere er heldige som har en litt bedre. 

Hvis du har så lav forbrenning så må du gå til legen og få medisiner for det. 

Anonymkode: 1afe5...e20

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke spist et gram mer enn dette. Småspiser aldri, da jeg alltid er på farta.

Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi jeg går på every another day diet. Det er fasting, ikke sulting. Jeg orker ikke å tenke på kalorier hver dag og det gir meg et avbrekk. 

Det ER sulting hvor enn mye du ikke ønsker å innrømme det. Om du oppriktig mener denne sultingen er sunn fasting, og at under 1000 kalorier er greit for et voksent menneske på en dag så har du en forvrengt syn på kosthold og bør oppsøke hjelp hos lege umiddelbart. 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke spist et gram mer enn dette. Småspiser aldri, da jeg alltid er på farta.

Poenget er at du spiser for lite, ikke for mye.

Men du vil jo bare høre at du skal sulte deg, så hvorfor gidder folk å hjelpe i det hele tatt ...

Anonymkode: d3ae1...8c8

AnonymBruker
Skrevet

Trener du i det hele tatt, ts? Om du sitter stille hele dagen, eller "trener" der du egentlig abre går en kort tur hver dag, så må du spise lite for å ikke gå opp i vekt. Dersom du ærlig kan si at du trener til du nærmest ligger på gulvet flere dager i uka, så trenger du mer mat. 

Utenom det kan du gå ned i vekt ved å spise mer, men det vil gå treigere. Du vil alltid gå ned om du ligger litt i underskudd, det vil bare ta lengre tid

Anonymkode: 8dec2...14a

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er frustrert. 

Det står ikke noe middag på listen din, så jeg skjønner godt at du er frustrert. Middag hadde vært sunt for deg. Du lever på en mager og fattig diett.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, QQbaby skrev:

Det ER sulting hvor enn mye du ikke ønsker å innrømme det. Om du oppriktig mener denne sultingen er sunn fasting, og at under 1000 kalorier er greit for et voksent menneske på en dag så har du en forvrengt syn på kosthold og bør oppsøke hjelp hos lege umiddelbart. 

Nei, det er en diet og en livsstil for flere mennesker. Sultinh er noe som vedvarer over flere dager. Søk det opp. Jeg er bare usikker på hvor nye jeg skal spise, og hvor mye kroppen min trenger av kalorier. Jeg anner ikke hva forbrenningen min er. Derfor faster jeg annenhver dag fordi da slipper jeg å stresse på dette hver dag. 

AnonymBruker
Skrevet
49 minutter siden, Million skrev:

Det står ikke noe middag på listen din, så jeg skjønner godt at du er frustrert. Middag hadde vært sunt for deg. Du lever på en mager og fattig diett.

Middag ed eksamen. 

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du virkelig har så lav forbrenning som du påstår så bør du forte deg til legen, - for da trenger du medisiner for forbrenningen din.

Uansett lav eller normal forbrenning er en legetime svært smart av deg. Svært smart.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Takk for fine svar :) 

AnonymBruker
Skrevet

Forbrenningen din er trolig lav fordi kroppen din er på sparebluss. Du vil ikke få en dramatisk vektøkning av å øke kalorier. En voksen kvinne i normal aktivitet trenger 2000 om dagen. Anbefaler deg å søke hjelp. 

Anonymkode: d2c3b...825

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

At du i det hele tatt spør om under 1000 kalorier om dagen er "for mye", sier meg bare en ting: Søk legehjelp. 

Anonymkode: b54c7...967

• Liker 3
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Seriøst, ta kontakt med ernæringsfysiolog som kan lage en kostholdsplan til deg. Det betyr ikke at du trenger å tenke på kalorier hver dag, men du får en slags meny på hva du kan spise til frokost, lunsj, middag og mellommåltider. Ikke kaloritelling. Det du holder på med nå er sulting, samme hvordan du vrir og vender på det. Du får ikke i deg nok næring annen hver dag, så kroppen din vil gå på sparebluss slik at forbrenningen din blir enda dårligere. 

Forresten, hvor mye spiser du de dagene du ikke sulter deg? Det hjelper lite å sulte seg én dag, for så å gå i kalorioverskudd neste dag. Skal du ned i vekt gjelder det å holde et lite underskudd hele tiden, på noen hundre kalorier. Og trening vil hjelpe deg godt på vei. Så for all del, ta kontakt med lege eller ernæringsfysiolog som kan hjelpe deg!! 

• Liker 1
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...