Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg syns det er svært urettferdig å beskylde mødre for å ha økonomiske motiver. Fedrene er vel ikke nødvendigvis bedre i så måte.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
40 minutter siden, Kontormus skrev:

Jeg syns det er svært urettferdig å beskylde mødre for å ha økonomiske motiver. Fedrene er vel ikke nødvendigvis bedre i så måte.

Vet du om fedre som har barna 100% av økonomiske grunner??

Jeg er helt sikker på at mange mødre opphøyer seg selv til en helgen for sine barn. De kjenner bsrnet best, er flinkere til å gi omsorg. Ja, du skjønner greia. Fedre er like viktig for barn som det mor er, innse det.

Derfor kan jeg med 100% sikkerhet si at mange mødre saborterer samvær pga økonomi. Jo mindre far ser barnet, jo mer penger får mor. Jeg skulle ønske det ble lovpålagt at barn skulle ha delt bosted, gjerne i samme skolekrets. Dette hadde vært positivt for alle parter. 

Det skulle vært sånn at så fort en mor/far skylder på ting og tang for at barnet uteblir fra samvær, så skulle bv og politi blitt kontaktet. De skulle rykket ut og bedt om at foreldre samarbeider, ellers kan de miste retten på sin samværsdel. Har foreldre skrevet under 50/50, men dette ikke blir fulgt opp fordi den ene saborterer med å holde barnet unna, så skulle de uansett ikke fått mer i bidrag sv den grunn.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, EvaLena skrev:

Jeg er helt sikker på at mange mødre opphøyer seg selv til en helgen for sine barn. De kjenner bsrnet best, er flinkere til å gi omsorg. Ja, du skjønner greia. Fedre er like viktig for barn som det mor er, innse det.

Derfor kan jeg med 100% sikkerhet si at mange mødre saborterer samvær pga økonomi. Jo mindre far ser barnet, jo mer penger får mor. Jeg skulle ønske det ble lovpålagt at barn skulle ha delt bosted, gjerne i samme skolekrets. Dette hadde vært positivt for alle parter. 

Det skulle vært sånn at så fort en mor/far skylder på ting og tang for at barnet uteblir fra samvær, så skulle bv og politi blitt kontaktet. De skulle rykket ut og bedt om at foreldre samarbeider, ellers kan de miste retten på sin samværsdel. Har foreldre skrevet under 50/50, men dette ikke blir fulgt opp fordi den ene saborterer med å holde barnet unna, så skulle de uansett ikke fått mer i bidrag sv den grunn.

Mener du oppriktig at politiet skal kontaktes fordi mor eller far uteblir fra ett samværsmøte? Som om de ikke har lite nok ressurser til å etterforske ekte kriminalitet.
:roll:

Anonymkode: fc19e...9c8

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mener du oppriktig at politiet skal kontaktes fordi mor eller far uteblir fra ett samværsmøte? Som om de ikke har lite nok ressurser til å etterforske ekte kriminalitet.
:roll:

Les det jeg skrev én gang til

Skrevet

Det kommer helt an på mor og far, og situasjonen. Man kan ikke generalisere noe så viktig 

Biologisk sett er mor bedre enn pappa, selv om begge trengs. Og optimalt sett bør ingen skille lag, men være voksne mennesker som lærer seg å samarbeide for barnas skyld fremfor å jage forelskelser og nymfomani

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det som er for 50/50 er stort sett de som unnskylder fraværende far i babystadiet. Skal man ha delt omsorg bør far ha tatt sin del før bhg. For ordens skyld snakker jeg ikke om hønemødre på 39 som ikke lar far slippe til.

i mitt tilfelle har far null samvær, men dette er heldigvis ikke normalen. Det som gjør meg irritert er at vi skryter over fedre som tar på seg ansvar som helgepappa, samtidig som vi rakker ned på mødre som er 100% alene.

Så lenge vi ikke har samme forventninger til far som til mor er jeg imot 50/50.

Anonymkode: 6a207...424

Det er jo ikke slik at jo eldre man blir jo mindre klok blir man. DU gjør din del av rakking du også....

Anonymkode: bac91...a1a

• Liker 1
Gjest noe tilfeldig
Skrevet
4 minutter siden, Simbyxor skrev:

Det kommer helt an på mor og far, og situasjonen. Man kan ikke generalisere noe så viktig 

Biologisk sett er mor bedre enn pappa, selv om begge trengs. Og optimalt sett bør ingen skille lag, men være voksne mennesker som lærer seg å samarbeide for barnas skyld fremfor å jage forelskelser og nymfomani

Kan man jage nymfomani? 

Skrevet
8 minutter siden, Simbyxor skrev:

Hvorfor er mor biologisk sett bedre enn far? Nå ser jeg bort fra amme delen, da babyer fint klarer seg med mme eller at mor pumper melk.

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, EvaLena skrev:

Les det jeg skrev én gang til

"Det skulle vært sånn at så fort en mor/far skylder på ting og tang for at barnet uteblir fra samvær, så skulle bv og politi blitt kontaktet. "

Jeg spør igjen, mener du oppriktig at politiet skal kontaktes i noe så trivielt som dette?

Skrevet
Akkurat nå, EvaLena skrev:

Hvorfor er mor biologisk sett bedre enn far? Nå ser jeg bort fra amme delen, da babyer fint klarer seg med mme eller at mor pumper melk.

Fordi mor har større omsorgsevne fordi mor i de aller fleste tilfellene er mer emosjonell og har større tendens til å føle på empati og sympati enn far. Stort sett. Ikke alltid.

• Liker 1
Skrevet
7 minutter siden, Raven.WritingDesk skrev:

Kan man jage nymfomani? 

Seff. Google ONS :D

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Zienna skrev:

Bare for å supplere..  Nyere forskning viser faktisk at foreldre med 50/50 har et lavere konfliktnivå enn andre.  Ved 50/50 tvinges foreldre til kommunikasjon, for ingen bestemmer mer enn den andre.  De må begge lære å strekke seg og svelge kameler, hvilket etter hvert bidrar til et bedre samarbeid.   

Det stemmer. 

Anonymkode: 6f9cb...04e

Gjest noe tilfeldig
Skrevet
3 minutter siden, Simbyxor skrev:

Seff. Google ONS :D

Sååå.. folk som har ONS er nymfomane..? Fra spøk til alvor; 

16 minutter siden, Simbyxor skrev:

Første del er jeg enig i, det er ikke nødvendigvis en fasit at 50-50 automatisk er den beste løsningen for alle. Siste del er jeg ikke like enig i; optimalt sett burde de fleste kanskje ikke skille lag (veldig vagt her nå..) men det er heller ikke sånn at i det sekundet man får barn så blir man en aseksuell verge som ikke har romantiske følelser mer. For barn er det viktig at mamma og pappa heller trives (enten alene, sammen eller med nye partnere) - enn at de til enhver pris "holder sammen" for barna, og ikke opplever kjærlighet eller sex mer.

Skrevet
1 minutt siden, Raven.WritingDesk skrev:

Sååå.. folk som har ONS er nymfomane..? Fra spøk til alvor; 

Første del er jeg enig i, det er ikke nødvendigvis en fasit at 50-50 automatisk er den beste løsningen for alle. Siste del er jeg ikke like enig i; optimalt sett burde de fleste kanskje ikke skille lag (veldig vagt her nå..) men det er heller ikke sånn at i det sekundet man får barn så blir man en aseksuell verge som ikke har romantiske følelser mer. For barn er det viktig at mamma og pappa heller trives (enten alene, sammen eller med nye partnere) - enn at de til enhver pris "holder sammen" for barna, og ikke opplever kjærlighet eller sex mer.

Ja. De er det. Jeg er 100% imot one night stands - uansett årsak. Om man bare vil ha sex med en tilfeldig person, eller om man er drita full. Får ikke stjerne i boka mi.

Nei. Uenig i det siste. Barn bryr seg overhodet ikke om mamma lever i sølibat. De bryr seg derimot om at mamma og pappa samarbeider (alle voksne mennesker klarer det, klarer de det ikke har de feilet som foreldre).

Man får barn med en person fordi man elsker personen, fordi man har ønsket å ha sex med personen (fordi man elsker personen), og fordi man kjenner hverandre godt og vet at man passer godt sammen. Tar man mot formodning feil får man ta seg sammen frem til ungene er voksne og takler en skilsmisse. Skilsmissebarn er ikke en myte.

Skrevet
44 minutter siden, EvaLena skrev:

Ja, jeg vet om fedre som ønsker barna MER når de blir så store at de klarer seg selv. Og dessverre så finnes det enda menn som er så gammeldagse at de mener at nattevåk, sykdom og alt babyer trenger er mors oppgaver å fikse. Og da er det vel ikke så rart at en vegrer seg mot å gi de hele ansvaret  (den tiden de er i fars hjem). Jeg ser også den uroen mange opplever ved å flytte fram og tilbake. Å leve slik passer ikke for alle.

AnonymBruker
Skrevet
46 minutter siden, Simbyxor skrev:

Ja. De er det. Jeg er 100% imot one night stands - uansett årsak. Om man bare vil ha sex med en tilfeldig person, eller om man er drita full. Får ikke stjerne i boka mi.

Nei. Uenig i det siste. Barn bryr seg overhodet ikke om mamma lever i sølibat. De bryr seg derimot om at mamma og pappa samarbeider (alle voksne mennesker klarer det, klarer de det ikke har de feilet som foreldre).

Man får barn med en person fordi man elsker personen, fordi man har ønsket å ha sex med personen (fordi man elsker personen), og fordi man kjenner hverandre godt og vet at man passer godt sammen. Tar man mot formodning feil får man ta seg sammen frem til ungene er voksne og takler en skilsmisse. Skilsmissebarn er ikke en myte.

Men er ikke du personlig kristn også?

For det forklarer jo ditt rigide synsunkt på livet.

Anonymkode: bac91...a1a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...