Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/datoendring-skaper-17-mai-troebbel-for-nav-brukere/a/23992479/

Altså, hallooo? Hvor storforlangende går det an å bli? Ikke nok med at de får penger av velferdsstaten, men så skal det altså i tillegg klages på at de ikke får penger tidligere enn antatt? 

Ei jeg kjenner får mer i uføretrygd enn det jeg får i en 100%-stilling. Skal jeg liksom gå til sjefen min og forlange å få lønn tidligere fordi det snart er 17. mai? Da tror jeg han hadde begynt å le.

Og det er jo ikke slik at de er lovet penger den 12. Men fordi egentlig utbetalingsdato var den 15. og en mandag, trodde de fleste at de ville få penger fredag 12. Så egentlig er det bare snakk om én dag senere utbetaling og det er altså med på å bikke hele økonomien til enkelte? Hva med å ha budsjett og faktisk planlegge? Folk, selv de uføre, vet da at 17. mai kommer nettopp den 17.? 

Anonymkode: 7eda9...c18

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber i kommunen, får jeg lønn den 12?? 

Anonymkode: 20e71...de6

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg jobber i kommunen, får jeg lønn den 12?? 

Anonymkode: 20e71...de6

Kontakt VG og si at du krever lønn den 10., hvis ikke vet du ikke om du har råd til å feire 17. mai. 

AnonymBruker
Skrevet

Alle uføre får ikke like mye utbetalt som hun ene personen du kjenner. Mange lever på knappe midler. Og hvis du hadde giddet å ta det bryet med å lese HELE artikkelen, før du hoppet til fordommene dine, så hadde du kanskje fått med deg at en del uføre er handicappede, som har behov for å bestille hjelp av andre for å få utført sin handling til 17.mai. De kan ikke bare svippe innom Rema 1000 dagen før. Sårbare mennesker med en sårbar økonomi har et sterkere behov for forutsigbarhet. Det hadde sikkert du også sett hvis du ikke hadde hodet ditt fullt av ego og fordommer, basert på dine sure miner over den ene personen du kjenner, som har mer enn deg. Hvor trangsynt går det an å bli? 

Anonymkode: 2d851...69f

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alle uføre får ikke like mye utbetalt som hun ene personen du kjenner. Mange lever på knappe midler. Og hvis du hadde giddet å ta det bryet med å lese HELE artikkelen, før du hoppet til fordommene dine, så hadde du kanskje fått med deg at en del uføre er handicappede, som har behov for å bestille hjelp av andre for å få utført sin handling til 17.mai. De kan ikke bare svippe innom Rema 1000 dagen før. Sårbare mennesker med en sårbar økonomi har et sterkere behov for forutsigbarhet. Det hadde sikkert du også sett hvis du ikke hadde hodet ditt fullt av ego og fordommer, basert på dine sure miner over den ene personen du kjenner, som har mer enn deg. Hvor trangsynt går det an å bli? 

Men 95% av det som trengs til 17. mai kan man jo kjøpe i forveien. Man kan kjøpe penklær i både januar, februar, mars og april. Egg, mel, sukker osv. kan også kjøpes lenge før. Hva med å planlegge litt, være litt i forkant, istedenfor å klage over at utbetalingen kommer én dag for sent? Tror de som klager høyest hadde hatt godt av noen måneder i et land der velferdssystemet er fraværende. Kanskje hadde ikke den ene dagen hatt så mye å si da?

• Liker 1
Skrevet

Alltid skal det slenges dritt til oss som har nok av dritt fra før!

Hvorfor det...?

At JEG har det greit økonomisk er uvesentlig. 

• Liker 1
Gjest NotNaomi
Skrevet (endret)

Endret av NotNaomi
Kvalmende den belærende prektigheten noen ikler seg.
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg får 10-11 000 å leve for i mnd. Det skal dekke alle utgifter. ALLE. Hvor mange uføre får så lite å leve på? Likevel er det ikke vi på AAP, som også er syke, som løper til media og syter flere ganger i året.

Eneste jeg har symapti for her er de som er avhengig av hjelp og derfor trenger å betale de. Resten av syte-korpset får spare og snu på hver krone slik resten av oss må.

Anonymkode: dccc3...407

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du kan be om forskudd eller feriepenger om det kniper på. Det kan ikke en ufør.

Anonymkode: 50027...821

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Må være de som har hjerneskade dette gjelder. Det eneste jeg liker med at jeg er ufør er at jeg har såpass dårlig råd at folk godtar det når jeg sier jeg ikke kan delta på 17 mai, jul og bursdager. (det er løgn: jeg hater det bare)

Vennlig hilsen ufør. 

Anonymkode: e41de...a2d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/datoendring-skaper-17-mai-troebbel-for-nav-brukere/a/23992479/

Altså, hallooo? Hvor storforlangende går det an å bli? Ikke nok med at de får penger av velferdsstaten, men så skal det altså i tillegg klages på at de ikke får penger tidligere enn antatt? 

Ei jeg kjenner får mer i uføretrygd enn det jeg får i en 100%-stilling. Skal jeg liksom gå til sjefen min og forlange å få lønn tidligere fordi det snart er 17. mai? Da tror jeg han hadde begynt å le.

Og det er jo ikke slik at de er lovet penger den 12. Men fordi egentlig utbetalingsdato var den 15. og en mandag, trodde de fleste at de ville få penger fredag 12. Så egentlig er det bare snakk om én dag senere utbetaling og det er altså med på å bikke hele økonomien til enkelte? Hva med å ha budsjett og faktisk planlegge? Folk, selv de uføre, vet da at 17. mai kommer nettopp den 17.? 

Dette må du gjerne mene, men jeg er veldig intelligent og fikk enkelt beste karakter på skolen uten å gjøre lekser ikke en lekse annet enn obligatoriske innleveringer fra 11 - 16 år gammel. Jeg måtte hjelpe elever i klassen som var dummere enn meg, og jeg var ferdig med mattestykkene 40 min før de andre, og jeg mistet totalt interessen for skolen pga det var ikke mentalt stimulerende for meg der.

Sånn sett kunne jeg blitt hva jeg ville her i livet og fått en bra lønning og en fantastisk økonomi om jeg fikk den utdannelsen jeg ønsket meg etc. Istedet ble jeg utsatt for en grusomt overgrep og fikk et mentalt sammenbrudd.

Er det rettferdig at onde og dumme mennesker får undertrykke andre slik at jeg ender på minstelønning trygd og aldri får ta den utdannelsen som leder til den lønnen og jobbmuligheten og livvstilen jeg ønsker meg?

Tenk litt på det. Jeg er fremdeles sur pga dummere mennesker ødela for meg.

Anonymkode: 8dee3...5f9

AnonymBruker
Skrevet

Ikke enda en tråd med en som skal rakke ned på uføre. Sukk... flott at du ikke bryr deg, men kan du ikke holde det for deg selv? 

Anonymkode: 5f18b...324

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, Jerry Lee skrev:

Alltid skal det slenges dritt til oss som har nok av dritt fra før!

Hvorfor det...?

At JEG har det greit økonomisk er uvesentlig. 

Ikke skriv oss, jeg er ufør på minstesatsen pga invalidiserende sykdom, og jeg skjemtes når jeg leste kommentarene i VG om saken. Makan til bortskjemte, krisemaksimerende og kravstore enkeltindivider på trygd har jeg aldri sett makan til.. Pinlig!

Jeg velger heller å anse meg som heldig at jeg får hjelp, så kan kraftsalvene som "mishandling" og lignende kanskje spares til den dagen vi plutselig ikke får utbetalt trygd lengre...

Anonymkode: 84381...bd7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva er surking for noe?

Anonymkode: 6fb39...d4e

Skrevet

Atter en gang skal internettkrigerne rakke ned på vanskeligstilte grupper. Hadde det ikke vært bedre å finne seg en mer konstruktiv hobby?

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...