Gå til innhold

Roomie som lukter helt forferdelig

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
På 9.5.2017 den 9.21, AnonymBruker skrev:

Min første tanke var bakteriell vaginose. Dette kan man ha uten symptomer. Det kan virkelig lukte råttent! 

Jeg ville tatt det opp med henne. Det er ikke sikkert at hun kjenner det selv - eller så gjør hun nettopp det (derav hyppig dusjing og "mer renslig enn alle dere andre som bor der"). Men jeg ville bedt henne ta en tur til legen. Det er ikke normalt å lukte vondt.

Anonymkode: b7c16...937

Nei, ærlig talt. Dette avgir da ikke en lukt som setter seg i kjøkkenet etter at hun har forlatt rommet. 

Anonymkode: 20926...873

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette kan være tegn på en riktignok sjelden men potensielt farlig sykdom (TMAU), snakk med henne på en ordentlig måte og uttrykk din bekymring. 

Uansett hva det er er det ikke normalt å lukte sånn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det kan godt tenkes at hun vet om denne sykdommen. Jeg kjenner en som har en sjelden hudsykdom, og hun lukter ganske sterkt i blant. Hun er fullt klar over det, men det er lite hun kan gjøre med det.

Anonymkode: 9e3ff...f02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan hende hun ikke vasker klærne sine ordentlig. Har også hørt om en sykdom eller tilstand der en person har en sterk, søppelaktig kroppslukt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det kan jo være Iktyose, men på den personen jeg har kjent som har hatt det, har man kunnet se det ganske tydelig at det er noe annerledes med vedkommende. 

Anonymkode: c43bd...850

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det være trimetylaminuri, også kalt fiskeodør syndrom? Det er en stoffskiftesykdom som gir vond kroppslukt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
På 11.5.2017 den 5.03, Drakan skrev:

Kan være hun røyker hasj... ... .... 

Hasj lukter ikke gjær, og lukta setter seg heller ikke i huden og blir med til nye rom for så å lukte selvstendig i 30 minutter.

Jeg tenker enten en drøy soppinfeksjon eller sår (hvis lukten er mer "råtten"). Har vært borti sopp som lukter ganske intenst, og det blir IKKE borte av hyppig vask. 

Spør henne rett ut "hva i all verden er det som lukter på rommet ditt?" Og hvis hun ikke kjenner det selv så beskriv lukten. Dagen etter sier du at det kjennes ut som den sitter i klærne også. Prøv å finne kilden på rommet hennes sammen.

Anonymkode: 827dc...052

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv synes jeg hasj har en gjæraktig lukt. Spesielt på de som røyker ofte. 
Er svært ekkel lukt på en som røyker ofte. :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Drakan skrev:

Selv synes jeg hasj har en gjæraktig lukt. Spesielt på de som røyker ofte. 
Er svært ekkel lukt på en som røyker ofte. :P 

Nei,lukter absolutt ikke noe værre en andre .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎09‎.‎05‎.‎2017 den 17.03, AnonymBruker skrev:

>hun dusjer mye mer enn dere

Hun vet om det...

Anonymkode: aef6f...d2a

Enig. Jeg tror også hun er klar over det og gjør så mye som hun kan for å minske problemet. Du kan jo spørre forsiktig på tomannshånd om hun har en sykdom/tilstand som gjør det? Hun synes sikkert det er ubehagelig og pinlig, så tar det opp forsiktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, lovedrug skrev:

Nei,lukter absolutt ikke noe værre en andre .

Jo... foretrekker svettlukt, infiserte sår, sykehus, og en kvalm busstur fremfor duften av en tung hasj røyker. Helt motbydelig stank. :)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Cicero

Det kan være mye. Hvis hun dusjer ofte er det nok noe som er galt og hun er antakelig klar over det i en eller annen grad også. Ta det opp med henne (på tomannshånd!) på en fin måte. Har hun ikke vært til legen alt burde hun dra dit ASAP. 

En venninne av meg luktet skikkelig dårlig en gang. Hun merket det ikke selv men dro til legen etter at jeg snakket med henne om det, og det viste seg å være en infeksjon. Hun fikk behandling, lukten gikk bort, og hun var bare glad til for at hun slapp å gå rundt og lukte. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...