Gå til innhold

Roomie som lukter helt forferdelig


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Siden august har vi hatt ei ny jente i kollektivet vårt bestående av totalt 3 jenter. Denne jenta er utrolig hyggelig, ordentlig og dedikert i det hun driver med. Men, det er bare et stort problem. Hun lukter helt forferdelig. Denne lukten merkes i hennes nærvær og alltid når hun har vært på badet eller kjøkkenet setter lukten seg der. Vi hadde vaktmester innom for å fikse en røykvarsler her forleden, og han kommenterte også lukten. Hun var ikke tilstede da, men hadde vært på kjøkkenet for en halvtime siden. Lukten forsvinner etter en stund fra fellesarealene, men jeg skulle sjekke noe for henne på rommet en gang, og lukten der inne var virkelig helt forferdelig. 

Det er vanskelig å beskrive lukten, men det er en slags ''gjærete'' lukt. Synes det minner veldig mye om lukten av cider, bare at denne lukten er veldig råtten. 

Det rare er at hun dusjer ganske mye, mer enn oss andre som bor her. Hun er generelt sett veldig renslig. Jeg bare fatter ikke hva det kan være? 

Er dette virkelig normalt? Jeg tenker det må skyldes en medisinsk tilstand, men jeg er usikker. Er også usikker på om vi skal ta det opp med henne uten å såre henne...

Noen tips eller råd? Og noen som kan ha en anelse om hvorfor hun lukter slik? 

Anonymkode: 94eff...272

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Herregud dere må jo si noe. Kanskje har hun gått i lang tid og trodd alt er normalt fordi ingen sier noe.

Enten tar hun en tur til legen eller så gjør hun noe annet med det. For det er åpenbart et problem når det kommer reaksjoner fra flere uavhengige kilder. Da er ikke lenger bare et overfølsomt individ. 

Det kan også hende at det har en medisinsk årsak, men da får hun sjekket det. Og har hun allerede en diagnose så burde hun opplyst om det, for da vet hun det selv. Så mest sannsynlig vet hun det ikke.

 

Anonymkode: b5f3f...cd9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det være krem, sjampo e.l? Ta det opp med henne på en ordentlig måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Mystix skrev:

Vasker hun klærne sine og bytter hun ofte klær?

Ja det gjør hun. Hun er veldig renslig av seg! Mer enn oss andre som bor her vil jeg påstå. 

Anonymkode: 94eff...272

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiser hun lavakarbo? Når man kommer i ketose kan man lukte gammel fyll og gjær.

Anonymkode: b2928...f61

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lavkarbo*

Anonymkode: b2928...f61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hun veldig rart kosthold eller noe sånt? Gjæret lukt/råtten høres litt ut som fra tarmer eller kanskje et infisert sår.

Anonymkode: 01945...5c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Oksanna skrev:

Slenger meg på det noen andre har skrevet er: kan hun være i ketose? 

Visste ikke at det lukter..hvorfor skjer det?

Anonymkode: 01945...5c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun spiser helt normalt. Vi har ofte felles middager også. Ikke går hun på noen diett heller. 

Anonymkode: 94eff...272

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Oksanna skrev:

Slenger meg på det noen andre har skrevet er: kan hun være i ketose? 

Det lukter vel aceton, ikke gjær?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Mystix skrev:

Det lukter vel aceton, ikke gjær?

Lukten av aceton settet seg ikke slik TS beskriver.

Endret av Hemmingroad
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanskje hun har utlagt tarm? 

Anonymkode: 97bed...ee4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det være at hun går i sure klær? Hvis klær har blitt sure hjelper det ofte ikke så mye å vaske dem.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min første tanke var bakteriell vaginose. Dette kan man ha uten symptomer. Det kan virkelig lukte råttent! 

Jeg ville tatt det opp med henne. Det er ikke sikkert at hun kjenner det selv - eller så gjør hun nettopp det (derav hyppig dusjing og "mer renslig enn alle dere andre som bor der"). Men jeg ville bedt henne ta en tur til legen. Det er ikke normalt å lukte vondt.

Anonymkode: b7c16...937

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Catalina Culès

Du burde være ærlig med henne å si det som det er, å be henne ta en tur til lege. Det er ikke normalt å lukte gjærete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er nok syk! Ta det opp med henne på tomannshånd, om du føler deg komfortabl med det.

Anonymkode: 4e590...b81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

>hun dusjer mye mer enn dere

Hun vet om det...

Anonymkode: aef6f...d2a

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere må virkelig si ifra iallefall

Anonymkode: c0cf5...bae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...