AnonymBruker Skrevet 8. mai 2017 #41 Skrevet 8. mai 2017 1 minutt siden, Spiteful skrev: Innvandrer er ikke synonymt med rasist... De fleste norske er jo lyse, og mange innvandrere er jo mørke... Det er fakta, er det ikke? Det var ikke det jeg snakket om. Poenget mitt er at TS desperat vil ha dette til å bli rasistisk og politisk. Anonymkode: 38878...de2 2
Tyrk40 Skrevet 8. mai 2017 #42 Skrevet 8. mai 2017 28 minutter siden, Spiteful skrev: Dumt spørsmål, men hvorfor er det relevant å vite hvilken hudfarge en raner har? Raner er raner, uansett hudfarge. Man får jo ikke mildere straff hvis man er hvit enn hvis man er brun liksom, så hvorfor er det relevant? Personlig syns jeg at i tilfeller som ran, så er det unødvendig å fortelle om hudfarge, hvis politiet har tatt gjerningsmannen (i dette tilfellet, mennene?) og ikke ber folk se etter dem... Er jo noe annet hvis politiet leter etter tips, men nå var jo ikke dette tilfellet? JO,politi var ute etter tips i saken,var de ikke det..??Er det ikke relevant å vite hudfarge på vedkommende da,i tilfelle man ser en som er likt kledd som gjerningsmann...Jeg kan ikke skjønne at det er rasisme å nevne hudfarge på personer som er etterlyst...Isåfall foregår det rasisme f.eks. i usa hver eneste dag når polititet der går ut med signalement..Og det å nevne hudfarge/etnisitet er vel ikke rasisme...Rasisme blir det når det er forkjellsbehandling... 5
QQbaby Skrevet 8. mai 2017 #43 Skrevet 8. mai 2017 (endret) På 8.5.2017 den 22.56, Spiteful skrev: Jeg er ikke støtt over at hudfarge nevnes, jeg stiller spørsmål og prøver å begrunne hvorfor jeg stiller disse spørsmålene. Nevn hudfarge så mye du vil, kriminell er kriminell, så jeg kunne ikke brydd meg mindre. Jeg prøver bare å reflektere. Hvis du ikke kunne brydd deg mindre, hvorfor skriver du en kommentar tidligere her om hvor galt det er at tv2 nevner at vedkommende var mørkhudet? Hadde du ikke brydd deg som du hevder så hadde du ikke kommentert her. Bare innleggene dine her beviser at du er ukomfortabel med at hudfargen ble nevnt av TV2. Noe refleksjon rundt det hadde heller ikke vært nødvendig dersom man ser på hudfarge som noe naturlig og vanlig. For meg blir det like narurlig a tv2 sier hudfarge som at de nevner kjønn. Og jeg tviler sterkt på at du hadde krevd refleksjon rundt kunngjøring av evt. kjønn. Ergo du var ukomfortabel med at hudfarge ble nevnt. Endret 11. mai 2017 av Ann Christin 3
Gjest Gregor Clegane Skrevet 8. mai 2017 #44 Skrevet 8. mai 2017 Det er en faktaopplysning i en etterlysningssak. Når ble det rasisme?
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2017 #45 Skrevet 8. mai 2017 1 minutt siden, Gregor Clegane skrev: Det er en faktaopplysning i en etterlysningssak. Når ble det rasisme? Enig! Hatkriminalitet og rasistisk motivert vold og overgrep og rasistdrap går faktisk BEGGE veier ja. Bare at fordi nå er hvite så er ikke mediahylekoret igang med stakkars refrenget sitt. Anonymkode: 3e493...9e3 1
Spiteful Skrevet 8. mai 2017 #46 Skrevet 8. mai 2017 1 minutt siden, QQbaby skrev: Hvis du ikke kunne brydd deg mindre, hvorfor skriver du en kommentar tidligere her om hvor galt det er at tv2 nevner at vedkommende var mørkhudet? Hadde du ikke brydd deg som du hevder så hadde du ikke kommentert her. Bare innleggene dine her beviser at du er ukomfortabel med at hudfargen ble nevnt av TV2. Noe refleksjon rundt det hadde heller ikke vært nødvendig dersom man ser på hudfarge som noe naturlig og vanlig. For meg blir det like narurlig a tv2 sier hudfarge som at de nevner kjønn. Og jeg tviler sterkt på at du hadde krevd refleksjon rundt kunngjøring av evt. kjønn. Ergo du var ukomfortabel med at hudfarge ble nevnt. Herregud det var et enkelt spørsmål (!!!!!!!!) Jeg liker å reflektere og kverulere, for jeg lærer av å se andres synspunkter, og det er slik jeg utvikler meg. Straff meg for det liksom. Kan ikke skjønne hvordan det kan være så galt å stille et spm. at alle i tråden angriper meg. Greit at du står på ditt, men i en diskusjon må man kunne se ting fra andres synspunkter. 1
ISU2Bitch Skrevet 8. mai 2017 Forfatter #47 Skrevet 8. mai 2017 2 minutter siden, Gregor Clegane skrev: Det er en faktaopplysning i en etterlysningssak. Når ble det rasisme? I de fleste tilfeller så blir etnisitet kun opplyst når det er mørkhudete. Derfor rasisme 1
debatant Skrevet 8. mai 2017 #48 Skrevet 8. mai 2017 1 minutt siden, ISU2Bitch skrev: I de fleste tilfeller så blir etnisitet kun opplyst når det er mørkhudete. Derfor rasisme fortell
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2017 #49 Skrevet 8. mai 2017 6 minutter siden, Spiteful skrev: Åja, da ser hvor du kommer fra. Nei altså, kan si her og nå at det slett ikke er rasitisk å nevne hudfarge, men er jo mulig stille spørsmål til hvorfor det er viktig å nevne hvis gjerningsmann allerede har tatt av politiet. De er jo ikke tatt.. Anonymkode: 38878...de2 2
QQbaby Skrevet 8. mai 2017 #50 Skrevet 8. mai 2017 (endret) 6 minutter siden, Spiteful skrev: Herregud det var et enkelt spørsmål (!!!!!!!!) Jeg liker å reflektere og kverulere, for jeg lærer av å se andres synspunkter, og det er slik jeg utvikler meg. Straff meg for det liksom. Kan ikke skjønne hvordan det kan være så galt å stille et spm. at alle i tråden angriper meg. Greit at du står på ditt, men i en diskusjon må man kunne se ting fra andres synspunkter. Hvor enn mye du mener at jeg bør se ting fra din side så vil jeg aldri degradere meg selv til å si at hudfarge er noe unaturlig som burde tabubelegges. For meg er hudfarge like naturlig å snakke om som fargen på gresset, noe annet er ikke diskuterbart fra min side. Åpenhet og likeverd er nøkkelen. Endret 8. mai 2017 av QQbaby 1
ops2 Skrevet 8. mai 2017 #51 Skrevet 8. mai 2017 Det er lett å se at noen ønsker svenske tilstander i Norge også. Som ved en overfallsvoldtekt, hvor en 14-årig jente ble dratt inn i buskene og voldtatt. En av mange barnevoldtekter i Malmø. Siden avisen ikke ville være rasistisk, så skrev den: "Han skal være 19-26 år og mellom 165 og 170 cm lang" . Ja, det var en god beskrivelse. Hva avisen sensurerte bort: "Politiet etterlyser en 19-26 år gammel mann, 165-170 cm lang, store ører, hengende øyelokk, stor nese, skjeggstubb, lysebrun hud, kortklipt mørkt krøllet hår, smal kroppsbygning, shorts, tskjorte, hvite joggesko, muligens Nike, mannen snakket ikke svensk”. Hvilken beskrivelse tror dere ville vært mest hensiktsmessig for å ta svinet som voldtar barn? Jeg tror ikke politiet har oppklart noen av voldtektene i Malmø i fjor sommer. Noen i avisen burde skjems. Trådstarter burde skjems. 6
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2017 #52 Skrevet 8. mai 2017 3 minutter siden, ISU2Bitch skrev: I de fleste tilfeller så blir etnisitet kun opplyst når det er mørkhudete. Derfor rasisme Feil. I det fleste tilfeller sir det etnisk norsk(helt norsk) eller norsk statsborgerskap (innvandrere). Når de ikke sier noe er det også innvandrere. Anonymkode: 38878...de2
debatant Skrevet 8. mai 2017 #53 Skrevet 8. mai 2017 1 minutt siden, ops2 skrev: Det er lett å se at noen ønsker svenske tilstander i Norge også. Som ved en overfallsvoldtekt, hvor en 14-årig jente ble dratt inn i buskene og voldtatt. En av mange barnevoldtekter i Malmø. Siden avisen ikke ville være rasistisk, så skrev den: "Han skal være 19-26 år og mellom 165 og 170 cm lang" . Ja, det var en god beskrivelse. Hva avisen sensurerte bort: "Politiet etterlyser en 19-26 år gammel mann, 165-170 cm lang, store ører, hengende øyelokk, stor nese, skjeggstubb, lysebrun hud, kortklipt mørkt krøllet hår, smal kroppsbygning, shorts, tskjorte, hvite joggesko, muligens Nike, mannen snakket ikke svensk”. Hvilken beskrivelse tror dere ville vært mest hensiktsmessig for å ta svinet som voldtar barn? Jeg tror ikke politiet har oppklart noen av voldtektene i Malmø i fjor sommer. Noen i avisen burde skjems. Trådstarter burde skjems. Takk for infoen!
Gjest førstedamen Skrevet 8. mai 2017 #54 Skrevet 8. mai 2017 Om man skal se etter eller være oppmerksom på noen er det en fordel om du vet hudfargen eller etnisitet på personen. Hva er da rasistisk ned å utgi slikt når dette er en som etterlyst?
debatant Skrevet 8. mai 2017 #55 Skrevet 8. mai 2017 1 minutt siden, førstedamen skrev: Om man skal se etter eller være oppmerksom på noen er det en fordel om du vet hudfargen eller etnisitet på personen. Hva er da rasistisk ned å utgi slikt når dette er en som etterlyst? Virker som om invandrere ikke liker hvit hudfarge! 1
Gjest førstedamen Skrevet 8. mai 2017 #56 Skrevet 8. mai 2017 Akkurat nå, debatant skrev: Virker som om invandrere ikke liker hvit hudfarge! Javel, hva mener du med det?
Tyrk40 Skrevet 8. mai 2017 #57 Skrevet 8. mai 2017 1 time siden, ISU2Bitch skrev: I en sak hvor 3 stk raner en man så opplyser tv2 eller legger vekt på at de er mørkhudete. Fy faen og lei jeg er av rasistiske nordmenn Opplyser dem ,eller legger de vekt på?? Stor forskjell !!....Er vel ikke rasisme å opplyse om hvordan gjerningsmenn ser ut(det kan faktisk være en nødvendighet i tilfelle noen skulle se/treffe på/kjenne igjen noen som går likt kledd som de gjerningsmennene..Det var et 'signalement' politiet og tv2 gikk ut med,og f.eks. hårfargen på han som tok ut penger fra minibanken med det stjålne kortet,hadde de jo ikke,da ha han hadde skjult det med hette(men skal vedde på at gjerningsmannen har sort hår,og det har jeg selv også forresten..Jeg er f.eks.eneste utlending(halvt) på arbeidsplassen min(som er stor)og om en leverandør/bud kommer og spør en av mine kollegaer hvor jeg er å finne fordi de må levere en pakke til meg personlig(hvilket faktisk hender) så er det vel ikke rasitisk å beskrive meg som han med sort hår(jeg har jo det!).....HALLO!!!!.....HAAALLLOOO!!!!... i USA går jo politiet alltid (uten untak) ut med hudfarge/etnisitet når de etterlyser kriminelle..Så da må jo den amerikanske staten som intil nylig hadde en svart president være den største rasisten på jorda(kansje ikke!!).... Faktisk ganske vanlig i alle land at politiet nevner hudfarge/etnisitet på kriminelle (og skulle vel bare mangle også når gjerningsmannen på tv2 skjuler seg....)...... HALLOOOO!!!...HAAAALLOOOO!! 4
ISU2Bitch Skrevet 8. mai 2017 Forfatter #58 Skrevet 8. mai 2017 4 minutter siden, Tyrk40 skrev: Opplyser dem ,eller legger de vekt på?? Stor forskjell !!....Er vel ikke rasisme å opplyse om hvordan gjerningsmenn ser ut(det kan faktisk være en nødvendighet i tilfelle noen skulle se/treffe på/kjenne igjen noen som går likt kledd som de gjerningsmennene..Det var et 'signalement' politiet og tv2 gikk ut med,og f.eks. hårfargen på han som tok ut penger fra minibanken med det stjålne kortet,hadde de jo ikke,da ha han hadde skjult det med hette(men skal vedde på at gjerningsmannen har sort hår,og det har jeg selv også forresten..Jeg er f.eks.eneste utlending(halvt) på arbeidsplassen min(som er stor)og om en leverandør/bud kommer og spør en av mine kollegaer hvor jeg er å finne fordi de må levere en pakke til meg personlig(hvilket faktisk hender) så er det vel ikke rasitisk å beskrive meg som han med sort hår(jeg har jo det!).....HALLO!!!!.....HAAALLLOOO!!!!... i USA går jo politiet alltid (uten untak) ut med hudfarge/etnisitet når de etterlyser kriminelle..Så da må jo den amerikanske staten som intil nylig hadde en svart president være den største rasisten på jorda(kansje ikke!!).... Faktisk ganske vanlig i alle land at politiet nevner hudfarge/etnisitet på kriminelle (og skulle vel bare mangle også når gjerningsmannen på tv2 skjuler seg....)...... HALLOOOO!!!...HAAAALLOOOO!! ellers alt bra
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2017 #59 Skrevet 8. mai 2017 Så hvis en voldteksmann er kortvokst så skal man beskrive ham som 190 cm, sånn i tilfelle når tråkker aller kortvokste på tærne? Anonymkode: 0cde1...910 5
ISU2Bitch Skrevet 8. mai 2017 Forfatter #60 Skrevet 8. mai 2017 Nå gir jeg meg her i tråden, blir bare utsatt for hets og truser av rasister. Håper dere får den hjelpen dere trenger for og se menneske og ikke hudfarge. Håper dere ikke snakker nedsettende om andre mennesker med annen hudfarge foran deres barn
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå