Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Jessica
Skrevet
44 minutter siden, ISU2Bitch skrev:

Ingen hensikt at tv2 oppgir hudfarge. Vis det var vitner i nærheten så har vel de sett dem. Ved at tv2 oppgir hudfarge er ikke annet enn og skape rasisme

Apply water to the burn area 🔥

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er selv mørkhudet og er enig i TV 2 innslaget at man må opplyse om at ranerne var mørkhudet. Jeg oppfattet det ikke som rasistisk. 

Anonymkode: 0f6a9...0b1

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet
49 minutter siden, ISU2Bitch skrev:

I en sak hvor 3 stk raner en man så opplyser tv2 eller legger vekt på at de er mørkhudete. Fy faen og lei jeg er av rasistiske nordmenn

Gr8 b8 m8, I r8 8/8.

Anonymkode: f1a02...b47

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, ISU2Bitch skrev:

Vi må hjelpe de og snu kvinnesynet deres. Men husk våre nye landsmenn er ikke født onde, de har hatt det vanskelig. Derfor mener jeg at vi må hjelpe de. Kan ikke bare ta den enkleste løsningen. Hjelp, terapi inkludere de.  Sette de i fengsel er bare og skyve problemet foran seg

Her kommer du inn på temaer som først og fremst gjelder integrering. Vellykket integrering vil kunne forebygge at nye landsmenn begår kriminalitet. Samtidig bør de ganske tidlig etter ankomst her til lands få en innføring i hvilke lover og regler som gjelder her til lands, slik at de på den måten vet hva som er tillatt og ikke tillatt her. 

Men dersom våre nye landsmenn begår kriminalitet så skal de straffes på lik linje med alle andre. Loven skal være lik for alle, selv om det nok dessverre ikke alltid fungerer sånn i praksis.. 

Anonymkode: aa581...6ab

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, Spiteful skrev:

Dumt spørsmål, men hvorfor er det relevant å vite hvilken hudfarge en raner har? Raner er raner, uansett hudfarge. Man får jo ikke mildere straff hvis man er hvit enn hvis man er brun liksom, så hvorfor er det relevant? 

Personlig syns jeg at i tilfeller som ran, så er det unødvendig å fortelle om hudfarge, hvis politiet har tatt gjerningsmannen (i dette tilfellet, mennene?) og ikke ber folk se etter dem... Er jo noe annet hvis politiet leter etter tips, men nå var jo ikke dette tilfellet?

Om jeg skal være helt ærlig, synes jeg du er den mest rasistiske her. Indirekte forteller du meg at det er flere mørkhudede enn hvite/røde/lilla/grønne som begår kriminalitet. Man må liksom beskytte de få som er lovlydige.

Hudfarge har liten sammenheng med kriminalitet. Her er miljø den største faktoren av betydning. Du gjør alle en bjørnetjenest her, så slutt å rop rasist ved enhver anledning. Det er DU som gjør forskjell på folk.

Anonymkode: 38878...de2

• Liker 7
Skrevet
46 minutter siden, ISU2Bitch skrev:

I en sak hvor 3 stk raner en man så opplyser tv2 eller legger vekt på at de er mørkhudete. Fy faen og lei jeg er av rasistiske nordmenn

Du liker ikke realitetene. Er det hvite/kristnes nordmenns skydl? Du mener at vi skal legge oss flate for invandrere som gifr F i våre verdier? Som går ut på å elske vår neste??????

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er selv mørkhudet og er enig i TV 2 innslaget at man må opplyse om at ranerne var mørkhudet. Jeg oppfattet det ikke som rasistisk. 

Anonymkode: 0f6a9...0b1

Hvor er du fra?

Anonymkode: 81ced...e17

Skrevet

En kunne tydelig se at mannen som tok ut pengene var mørkhudet

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, QQbaby skrev:

At du sier raner er raner, og at du tror hudfarge blir trukket frem pga. straff så er du ekstremt lite reflektert.

Hudfarge er en vesentlig del av personbeskrivelsen, noe som er høyest relevant for å kunne gjenkjenne gjerningspersonen. 

Nå må folk slutte dette fordømte "alt er rasitisk" og politisk korrekt tankegangen sin.

Mente ikke at hudfarge avgjør straff da...

Enda et dumt spørsmål da, hvorfor er personbeskrivelsen viktig hvis gjerningsmannen er tatt? Hvorfor skal vi trenge å gjenkjenne gjerningsmannen når politiet allerede har tatt han?

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Om jeg skal være helt ærlig, synes jeg du er den mest rasistiske her. Indirekte forteller du meg at det er flere mørkhudede enn hvite/røde/lilla/grønne som begår kriminalitet. Man må liksom beskytte de få som er lovlydige.

Hudfarge har liten sammenheng med kriminalitet. Her er miljø den største faktoren av betydning. Du gjør alle en bjørnetjenest her, så slutt å rop rasist ved enhver anledning. Det er DU som gjør forskjell på folk.

HÆ? Hvor driver jeg å indirekte mener at innvandrere er kriminelle? For faen jeg er jo innvandrer selv jo

Jeg har ikke engang nevnt ordet rasist i innlegget mitt hva snakker du om

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, Honey Dew skrev:

En kunne tydelig se at mannen som tok ut pengene var mørkhudet

I 500 år har den Vestlige sivilisasjon vært verdensledende. Hva med å være takknemlige for vår kristne kulturarv?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Unnskyld meg, men faktisk det ER KRIG i nor ge mellom hvite og mørke.

Og vet du hvorfor. Fordi jeg gikk på skole med utenlandske som bare likte svart hår og brunest mulig hud, og de mobbet hvite hver dag på skolen.

Og ødela skolegangen til de hvite elevene.

Så når de brune har bevist hvor ekstremt rasister de er og mobber folk hver eneste dag i 15 år, da blir det rasekrig da.

Skjønner du ikke det du som er brunrasisttilhenger?

Anonymkode: 3e493...9e3

Og du som er brun i huden og som staten til hvi vite i nor ge elsker, så mye at de lærer oss at brune barn er mer verdt enn de hvite barna hele skolen og at vi skal være snille mot dere.

Hva tror du vi føler når alle brune tror de er bedre enn hvite barn.

Hva tror de hvite barna syns om sine myndigheter.

Nå har jeg kjøpt meg flagg idag jeg. så nå er dette mitt land også. og  ikke bare de brune som alle favoriserer.

Så nå skal jeg ut og vise meg og feire med min HVITE HUD. og bevise at mitt drittland har plass til også HVITE mennesker.

Så nå har jeg også flagg.

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og du som er brun i huden og som staten til hvi vite i nor ge elsker, så mye at de lærer oss at brune barn er mer verdt enn de hvite barna hele skolen og at vi skal være snille mot dere.

Nå har jeg kjøpt meg flagg idag jeg. så nå er dette mitt land også. og  ikke bare de brune som alle favoriserer.

Så nå skal jeg ut og vise meg og feire med min HVITE HUD. og bevise at mitt drittland har plass til også HVITE mennesker.

Hvor er du fra?

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så mye sinne og hat

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, Spiteful skrev:

Enda et dumt spørsmål da, hvorfor er personbeskrivelsen viktig hvis gjerningsmannen er tatt? Hvorfor skal vi trenge å gjenkjenne gjerningsmannen når politiet allerede har tatt han?

HÆ? Hvor driver jeg å indirekte mener at innvandrere er kriminelle? For faen jeg er jo innvandrer selv jo

Jeg har ikke engang nevnt ordet rasist i innlegget mitt hva snakker du om

Shame on you. Det var DU som sa innvandrere. Trodde vi snakket om hudfarge her jeg.

Å snu kappa etter vinden er skjelden lurt.

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, Spiteful skrev:

At noen føler seg støtt over at hudfargen beskrives beviser kun at de selv er rasistiske. 

Selv mener jeg hudfarge er like naturlig og nevne som hårfarge, øyefarge osv. 

Hvorfor har DU behov for å stigmatisere at hudfarge nevnes DERSOM vedkommende var mørkhudet?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, debatant skrev:

Hvor er du fra?

la oss bare si at jeg har opplevd å være en minoritet i mitt eget land, på skoler og i nabolag, og har opplevd en god andel rasister. og rasisme og mobbing pga hvit hud.

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

la oss bare si at jeg har opplevd å være en minoritet i mitt eget land, på skoler og i nabolag, og har opplevd en god andel rasister. og rasisme og mobbing pga hvit hud.

Så grønland Oslo da?

• Liker 1
Skrevet (endret)

På 8.5.2017 den 22.49, QQbaby skrev:

At noen føler seg støtt over at hudfargen beskrives beviser kun at de selv er rasistiske. 

Selv mener jeg hudfarge er like naturlig og nevne som hårfarge, øyefarge osv. 

Hvorfor har DU behov for å stigmatisere at hudfarge nevnes DERSOM vedkommende var mørkhudet?

Jeg er ikke støtt over at hudfarge nevnes, jeg stiller spørsmål og prøver å begrunne hvorfor jeg stiller disse spørsmålene. Nevn hudfarge så mye du vil, kriminell er kriminell, så jeg kunne ikke brydd meg mindre. Jeg prøver bare å reflektere.

Endret av Ann Christin
Ryddet for slettet sitat. Ann Christin. mod
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Shame on you. Det var DU som sa innvandrere. Trodde vi snakket om hudfarge her jeg.

Å snu kappa etter vinden er skjelden lurt.

Innvandrer er ikke synonymt med rasist... De fleste norske er jo lyse, og mange innvandrere er jo mørke... Det er fakta, er det ikke? 

Skrevet
13 minutter siden, debatant skrev:

I 500 år har den Vestlige sivilisasjon vært verdensledende. Hva med å være takknemlige for vår kristne kulturarv?

Hæ??? :klo:

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...