Gå til innhold

Dekker innbo knust glass på iPhone ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

4 åringen dultet borti tlf og den datt i gulvet å skjermen knuste. Noen som sa at innbo forsikringen ville dekke det. Noen som vet? Jeg har if og innbo forsikring gjennom fagforbundet 

Anonymkode: 03a62...3fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du må nesten lese forsikringspapirene. Har du reiseforsikring? Kanskje det dekker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en drittunge. Lær den at man ikke ødelegger andres ting 

Anonymkode: 2a2a0...b56

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs hvilken forsikring du har. Men egenandelen er vel større enn skjermbytteprisen? 

Anonymkode: 9d534...a22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan godt være at innbo- eller reiseforsikring dekker dette, men egenandelen for å ta det på forsikring er sannsynligvis høyere enn kostnaden ved å fikse skjermen. Og om du så har forsikring uten egenandel, så er det ganske så tøysete å kreve forsikringsoppgjør for en tusenlapp. Det er ikke derfor man har forsikring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For en drittunge. Lær den at man ikke ødelegger andres ting 

Anonymkode: 2a2a0...b56

Du har ganske sikkert ikke barn!!!!

Anonymkode: 03a62...3fe

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må mobilen helt sikkert leveres inn til forsikringsselskapet for at de skal kunne dokumentere at den faktisk er knust. Det er ikke bare bare å få igjen på forsikring da de alltids krever en eller annen form for dokumentasjon på at ting er ødelagt eller stjålet. Sånn sett er det mer lettvint å bite i det sure eplet og bytte skjerm uten forsikringsstyret som mest sannsynlig ikke dekker noe pga egenandel. Å bytte skjerm på en iphone er jo shitbillig i forhold til andre mobilmodeller.

Anonymkode: 4560f...f5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, BritneyBitch skrev:

Det kan godt være at innbo- eller reiseforsikring dekker dette, men egenandelen for å ta det på forsikring er sannsynligvis høyere enn kostnaden ved å fikse skjermen. Og om du så har forsikring uten egenandel, så er det ganske så tøysete å kreve forsikringsoppgjør for en tusenlapp. Det er ikke derfor man har forsikring.

Nei, det er ikke derfor man har forsikring. 

Både jeg og mannen er organisert i fagforbundet og har LO-favør kollektiv hjem forsikring. Dvs ingen egenandel ved skade.

Jeg hadde glatt meldt inn skaden og fått det dekket. Når forsikringen dekker det gratis ser jeg ingen grunn til å betale det selv. Og det burde ts også gjøre om egenandelen er kr 0,-

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Timsy skrev:

Nei, det er ikke derfor man har forsikring. 

Både jeg og mannen er organisert i fagforbundet og har LO-favør kollektiv hjem forsikring. Dvs ingen egenandel ved skade.

Jeg hadde glatt meldt inn skaden og fått det dekket. Når forsikringen dekker det gratis ser jeg ingen grunn til å betale det selv. Og det burde ts også gjøre om egenandelen er kr 0,-

Og så gjør du det endel ganger, melder inn hver gang noe knuses og du ikke gidder å betale de småpengene selv, og så brenner huset ditt ned, og forsikringsselskapet krever bevis for alle krav du melder inn fordi du har en lang historikk hos dem. Forsikring er jo ikke veldedighet akkurat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du, dette koster deg 800 kr på et mobilverksted.

Om du har råd til hus og hjem og forsikring og i phone så betaler man liksom i phone glass selv liksom.

Om den ikke kan reddes da må du kontakte forsikringen heller, for da er det jo 8000 med de nyere modellene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, LISJ skrev:

Men du, dette koster deg 800 kr på et mobilverksted.

Om du har råd til hus og hjem og forsikring og i phone så betaler man liksom i phone glass selv liksom.

Om den ikke kan reddes da må du kontakte forsikringen heller, for da er det jo 8000 med de nyere modellene.

Voldsomt så glad du er i ordet "liksom". 

Anonymkode: 6b3cc...ce5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, BritneyBitch skrev:

Og så gjør du det endel ganger, melder inn hver gang noe knuses og du ikke gidder å betale de småpengene selv, og så brenner huset ditt ned, og forsikringsselskapet krever bevis for alle krav du melder inn fordi du har en lang historikk hos dem. Forsikring er jo ikke veldedighet akkurat.

Jeg har for vane å ta godt vare på tingene mine, og har til dags dato aldri brukt forsikringen så tror det skal gå bra. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da jeg tegnet innboforsikring sist, kunne jeg velge om jeg ville ha en som dekket knust skjerm. Egenandelen var på 500 kr.

Les papirene dine! 

Anonymkode: 9ba0a...07e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er knust skjermen på iPhone en svakhet? Mistet tlf min i dag fra øre så den datt på kanten av bordet så i gulvet, like hel (Huawei) ser på finn at nesten alle iPhone jeg har sett har noe knust på seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Takk for svar :) det var kun et spørsmål. Skjønner at jeg bør ordne det selv, så gjør jeg det. Takk til dere Som ga ordentlige svar 😊

Anonymkode: 03a62...3fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...