Gå til innhold

Barn og bonusbarn. Trenger tips/råd

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dere misforstår. Hun er ikke sånn bare når guttene er her. Hun er sånn hele tiden. Hun griner og sutrer for ingenting. Hun må kle på seg selv, full grining. Hun får ikke det pålegge hun vil ha, full grining. Hun må gjøre noe selv, full sutring OG grining. Osv osv.
Jeg drar inn hennes mor, fordi hennes utrolig dårlige oppdragelse og lite tilstedeværelse går utover oss når hun er hos faren. Vi bor ikke i lag, men jeg er her ofte.

Igjen, vi har MOTSATTE barnehelger. De treffer hverandre sjeldent. Jeg bruker mer tid meg guttene mine en med min bonusdatter. For som jeg skrev over, så kan jeg ha de når jeg vil

Anonymkode: 8f3c0...553

Skulle tro at alt dette bunner i at hun ønsker å ha sin pappa for seg selv. Hun har jo moren og faren som ikke bor sammen lengre - hva skal hun med et lass av andre som kommer der ute fra inn i farens og hennes hjem? Klart hun da bare blir sytete og misfornøyd.

Anonymkode: 20199...3a2

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan  ikke jenter i den alderen generelt være litt sutrete da.  Tror det bare er en jentegreie. 

Men ikke legg skylden på mor som bare har helgesamvær...

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

I motsetning til de fleste her, tenker jeg at det er fullt mulig at jenta griner og sutrer nettop fordi hun har for lengst skjønt at det lønner seg; det å lage "scene" gjør at hun får viljen sin oftere enn ellers. Det er ikke akkurat uvanlig strategi hos småtasser. Og det kan ta tid før hun forstår at det ikke fungerer hos pappa. 

Når det gjelder guttene kan jeg forstå at det er ikke lett for noen av de, men her tror jeg faktisk du må jobbe med at guttene dine inkluderer henne og er snille mot henne. Som noen sa, de har fordelen av å være 3, mens hun er alene og jeg kan lett se for meg at en jente på 6, kan synes 3 gutter i denne alderen blir litt voldsomt. Langsiktig kan det også lønne seg hvis barna tilbringer mer tid sammen og hun erfarer at det er ikke bare hun men at guttene må også forholde seg til regler etc, og hvis de er litt tøffe kan det jo hende at noe av det smitter over på henne. Og kanskje er det også greit for guttene dine å lære at folk er forskjellig og ta litt hensyn. 

Anonymkode: c94e4...e75

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...