AnonymBruker Skrevet 8. mai 2017 #1 Skrevet 8. mai 2017 Jeg har det siste året slitt veldig mye med acne på ryggen. Jeg er en 20 år gammel jente som aldri har slitt med kviser eller urenheter i det hele tatt! Hverken i ansiktet etter noen andre steder på kroppen. Jeg har kun hatt en normal hud der en kvise eller to dukker opp i ny og ne. Jeg vurderer nå å dra til hudlege, ettersom dette ikke gir seg. Men jeg lurer så på hva det kommer av, og hva jeg kan gjøre med det? Jeg har god hygiene og dusjer hver dag, bytter sengetøyet en gang i uken og ikke bruker noe særlig med bodylotion eller parfyme på huden. Anonymkode: 02f15...8dd
Baktusen Skrevet 8. mai 2017 #2 Skrevet 8. mai 2017 Dusjer du rett etter trening f.eks ? Ofte kommer det av svette på rygg. Dusjer du etter sex og i alle situasjoner hvor du har vært svett ? Viktig å ikke gå med svetten..
Luckiness Skrevet 8. mai 2017 #3 Skrevet 8. mai 2017 Bruker du stort sett samme sjampo, balsam, såpe og kroppspleieprodukter? Kan være du ikke tåler en eller flere av disse. Har du langt hår? Hvis du har det våte håret på ryggen mens det tørker (type legger seg i sengen, på sofaen, lener deg på det..) så vil jeg kanskje tro det kan føre til en reaksjon i form av kviser også. Enig i det brukeren over meg nevner også. Husk å dusj etter å ha svettet. Man svetter gjerne i flere situasjoner enn man tenker over. Ikke kun ved trening 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2017 #4 Skrevet 8. mai 2017 Sikkert balsamen som tetter igjen porene. Anonymkode: 20e9c...030
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2017 #5 Skrevet 8. mai 2017 Vil tro det er hormonelt betinget, kan aldri tro det (plutselig) har med balsam/svette/vått hår å gjøre. Har du byttet prevensjon? Anonymkode: 0e44c...3a2 1
Persephone Skrevet 9. mai 2017 #6 Skrevet 9. mai 2017 Jeg slet også med kviser på ryggen. Ingen andre steder, men kun på ryggen. Jeg tror problemet mitt var langt hår som lå inntil ryggen og tettet porene eller at jeg reagerte på shampooen eller balsamen jeg brukte. Det ble i hvertfall mye bedre da jeg fikk kortere hår eller da jeg var flink med å ha det borte fra ryggen da det tørket. Men jeg dro også til en hudpleier og fikk behandling. Hun fjernet da alt av kviser og tette porer. Dette gjorde underverker og etter det har jeg nesten klart å holde kvisene helt borte. Det kan være greit å ta en tur til hudpleier, og høre på hva de sier angående hva du kan gjøre selv etter behandling.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå