Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Mener dere det er ok at en mann, med tanke på at menn har 50 % større muskelstyrke enn kvinner, slår tilbake hvis kvinnen går til angrep først?

Videoannonse
Annonse
Gjest Rosetelys
Skrevet

For å ha det helt klart først. Det er ikke ok å slå.

Men om man er så dum at man går til angrep på/slår en som er større og sterkere enn seg har man jo ikke noe å klage på om man får tilbake med samme mynt, uavhengig av kjønn. Man får ikke automatisk et frikort fordi man er jente!

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville ikke slått tilbake uansett, så lenge jeg bare ble slått en gang, og ikke gjentatte ganger. Så helt uavhengig av kjønn, så synes jeg ikke man skal slå tilbake.

Jeg har selv slått en mann i sinne engang, jeg burde ikke gjort det. Men ble så sint, da han var så slem mot min venninne, som var forelsket i han, og han var fullstendig klar over det. Jeg slo han en eneste gang, og ikke spesielt hardt. Jeg havnet på sykehuset med kraftig hjernerystelse.

Anonymkode: 1e97a...485

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Nei, det er ikke greit. De aller fleste menn vil være i stand til å drepe en kvinne, vice versa er unntakstillfeller. Derfor kan ikke menn bare slå igjen dersom en kvinne slår dem. 

Anonymkode: 4164e...a0f

• Liker 2
Skrevet

Jeg ville ikke slått tilbake. Men jeg ville sett på dama som fullstendig idiot som ikke bare tyr til vold, men som også angriper en som er såpass mye større og sterkere og tar det for gitt at hun ikke får noe tilbake. 

• Liker 2
Skrevet

Det er aldri greit å slå uansett, så nei.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er alltid lov å slå i selvforsvar. Utover det kommer det nok an på situasjon til situasjon om det er greit å slå tilbake- mann eller kvinne

Anonymkode: 27192...cb9

• Liker 2
Gjest Rosetelys
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det er ikke greit. De aller fleste menn vil være i stand til å drepe en kvinne, vice versa er unntakstillfeller. Derfor kan ikke menn bare slå igjen dersom en kvinne slår dem. 

Anonymkode: 4164e...a0f

Hvorfor er vold mot menn greit? 

Jeg har en datter og en sønn, begge blir oppdratt til at alle typer vold er uakseptabelt. Mann mot mann, kvinne mot kvinne, kvinne mot mann og spesielt mann mot kvinne. Men jeg kan ikke si til min sønn at han skal godta å bli slått, kun fordi motstanderen er en kvinne.

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor skal man slå tilbake om man ikke føler seg truet? Og hvorfor kan man ikke finne andre løsninger enn å slå dersom man føler seg truet? 

Jeg er kvinne og har selv blitt slått, men slår da ikke tilbake når det ikke gjør noe skade på meg. Jeg er egentlig en veldig sterk kvinne (også sterkere enn endel menn, løfter f.eks tyngre enn mange menn på treningssenter og flere reps) så det er null problem for meg å måke noen ned hvis jeg vil, men nå har jeg ikke noe behov for å hverken være voldelig eller å få rulleblad. 

Anonymkode: 6dc8c...65a

• Liker 1
Skrevet

Lol til folk som sier det "aldri er greit og slå". Så hvis noen angriper deg, din mor, din sønn, eller din datter... Skal en bare stå og se på da? Og hvis de er alene, skal de ligge seg ned i fosterstilling og grine? 🙃🔫

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Å slå tilbake bare for å slå tilbake er ganske ugreit, synes jeg. Å slå er også ugreit. Så er det selvforsvar og refleks som unntak.

Anonymkode: 7d8b8...cd2

AnonymBruker
Skrevet
47 minutter siden, hocane skrev:

Mener dere det er ok at en mann, med tanke på at menn har 50 % større muskelstyrke enn kvinner, slår tilbake hvis kvinnen går til angrep først?

Nei. Det er aldri greit å slå. Verken kvinner eller menn. Hvis de først skal sloss så kan vel disse "mennene" slå en mann og ikke ei som er mindre og svakere enn fyren. Ellers kan de begynne å slå seg selv. :smilbla: 

Anonymkode: 7ac60...c7d

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Å slå tilbake bare for å slå tilbake er ganske ugreit, synes jeg. Å slå er også ugreit. Så er det selvforsvar og refleks som unntak.

Å slå ned en kvinne å kalle det refleks er den billigste unnskyldningen som finnes. Folk som slår andre folk er flinke til å unnskylde seg. 

Skrevet
2 minutter siden, LeoxBarca skrev:

Lol til folk som sier det "aldri er greit og slå". Så hvis noen angriper deg, din mor, din sønn, eller din datter... Skal en bare stå og se på da? Og hvis de er alene, skal de ligge seg ned i fosterstilling og grine? 🙃🔫

Det er vel litt forskjell på selvforsvar også. Selv om man ikke slår tilbake fordi man er fysisk overlegen, behøver ikke det si at man ikke klarer å nøytralisere angriper. Og hadde det vært en mann, hadde det plutselig blitt helt andre spilleregler. 

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, LeoxBarca skrev:

Nei, men Ts snakker om en fyr som slår ei dame. Han lurer på om det er greit å slå hvis hun slår først. Nei. Det blir vel bare en unnskyldning for å få slå enda mer da vel. 

Hvis jeg opplevde det du skriver om så hadde jeg ikke bare stått og sett på nei. Ingen ville vel det. 

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Å slå ned en kvinne å kalle det refleks er den billigste unnskyldningen som finnes. Folk som slår andre folk er flinke til å unnskylde seg. 

Jeg sier ikke at det ville være mulig eller enkelt å skulle bevise for andre at man har slått i refleks, og dermed er det en enkel sak å lyve om, men i den utstrekning det skjer mener jeg at det bør regnes som et unntak da det ikke ligger vilje/overveielse bak. Skal jeg legge til at jeg er kvinne, aldri har slått noen og ikke vet om jeg har en slik refleks, eller er det unødvendig?

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Sphere skrev:

Det er vel litt forskjell på selvforsvar også. Selv om man ikke slår tilbake fordi man er fysisk overlegen, behøver ikke det si at man ikke klarer å nøytralisere angriper. Og hadde det vært en mann, hadde det plutselig blitt helt andre spilleregler. 

Ja. Da blir det annerledes. I utgangspunktet så løser ikke vold noe uansett. 

Leste om en som slo moren sin, eksen og broren sin. Han skyldte på sin egen mor. Det var grunnen til at han slo familien sin. Fordi hun hadde oppdratt han dårlig, neglisjert han og sånt. Det sier litt om han. En liten uskyldig dame i ca 70 årene fikk skylden for at han utviklet seg til å bli en kvinnemishandler som pr dags dato er utstøtt av samfunnet. 

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg sier ikke at det ville være mulig eller enkelt å skulle bevise for andre at man har slått i refleks, og dermed er det en enkel sak å lyve om, men i den utstrekning det skjer mener jeg at det bør regnes som et unntak da det ikke ligger vilje/overveielse bak. Skal jeg legge til at jeg er kvinne, aldri har slått noen og ikke vet om jeg har en slik refleks, eller er det unødvendig?

Hvis en mann sa ar han slo i refleks så hadde jeg ikke trodd han, men det kommet litt an på hvem som sa det. En kamerat sparket i refleks. Og da sto noen foran han og var kanskje på vei til å slå så da skjønner jeg at han sparket i refleks når det sto en fyr foran han og var på vei til og skade han. 

Skrevet

Hvorfor bry seg, det er uansett dine valg som styrer nevene.

Skrevet
16 minutter siden, Sphere skrev:

Kommentaren min var litt utenfor diskusjonens parametere sånn sett. Tenkte mer på: "du skal aldri slå", der er jeg uenig. Av og til er en velplassert jab eneste løsning. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...