Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en bitteliten hageflekk mellom huset og veien. Per i dag er det et bed innerst ved husveggen som består av stauder og ugress 🙈 Resten er gress, samt en stor busk.

Jeg har IKKE grønne fingre så regelmessig luking av bed utgår. Trenger hjelp til å finne ut hva jeg skal gjøre her. Det enkleste er å kjøre grus over hele området, men kanskje dere er noen bedre tips? 

Anonymkode: df083...5ac

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Legg stein eller heller?

Det koster litt mer enn grus, men det ser ganske fint ut. Lett å vedlikeholde. 

Hvis du ønsker kan du jo la det være en åpning til blomster eller annet grønt.

Skrevet

Terrasse over hele? Om du ønsker noen blomster kan du bare ha det i krukker, så slipper du å luke (lurt med stor krukke, da holdes fuktigheten i jorda lenger og du trenger ikke passe på like mye).

Skrevet

Ville heller lagt belegningsstein over plassen enn grus. Gruslagte plasser er stygt. Mye bedre å gå på belegningsstein og mye lettere å bruke. Man kan sette ting på det og det står støtt.

La det være en åpning eller to til en pen busk eller et lite tre. F.eks. en duftende syrin? Finnes i f.eks. blålilla eller hvit?

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar. Området kommer ikke til å bli brukt til noe så det trenger ikke være funksjonelt, bare pent. Vurderer å ha stein langs veggen og så bare la det være gress på resten. Men det er noen fine blomster og stauder som gror litt her og der, kan jeg spa disse opp og ha i en stor krukke? 

Anonymkode: df083...5ac

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...