AnonymBruker Skrevet 8. mai 2017 #1 Skrevet 8. mai 2017 Hvor strikte MÅ bankene være på dette? Mangler ca 35.000 i EK for å dekke dette selv ved kjøp av bolig. Er godt voksen og aldri hatt betalingsanmerkninger. Fast jobb og ordnet økonomi. Jeg vet at det finnes smutthull for bankene, og kjenner keg blir smått irritert over at jeg må ta opp privatlån på 35.000 fordi banken er så firkantet. Jeg tjener mye mer enn 5x det jeg skal låne, så betalingsevnen er det ingenting å si på. Hva er deres erfaringer? Er de helt låst på krona på de 15%?? Anonymkode: fcf4f...687
_popcorn_ Skrevet 8. mai 2017 #2 Skrevet 8. mai 2017 Dem har en liten mulighet til å drive skjønn, men dem bruker den i liten grad. Om dem er villig til å la deg bli en av de som får være unntaket, må du spørre banken din om. Jo bedre og mer etablert kundeforhold du har i banken, jo større sjanse er det for at dem strekker seg litt lengre. 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2017 #3 Skrevet 8. mai 2017 Muligheten for å utvise skjønn har blitt kraftig innskrenket, dessverre. Anonymkode: 9e19f...f8a
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2017 #4 Skrevet 8. mai 2017 Husk at du må ha penger til omkostninger ved kjøpet i tillegg til 15% EK, blant annet 2,5% i dokumentavgift til staten. Anonymkode: 4b8c9...06a
penny_ Skrevet 8. mai 2017 #5 Skrevet 8. mai 2017 Jeg manglet 150 000 og fikk beskjed om at det var muligheter for å låne mer, men at renta ville bli høyere.
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2017 #6 Skrevet 8. mai 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Husk at du må ha penger til omkostninger ved kjøpet i tillegg til 15% EK, blant annet 2,5% i dokumentavgift til staten. Anonymkode: 4b8c9...06a De 35.000 er inkl omkostninger og mellomfinansiering. Tok mot til meg og var veldig tydelig på at jeg syns det var utrolig dårlig! så nå får jeg et ekstra lån. Men har hatt ganske mange møter med de allerede- UTEN at de kom med det forslaget. Da jeg sa at jeg ville bytte bank så ordnet det visst.... Er for dårlig. Men men!😳😑 Anonymkode: fcf4f...687
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå