AnonymBruker Skrevet 8. mai 2017 #1 Skrevet 8. mai 2017 Hva tenker dere om psykiatrien i dag? Jeg har vært så og si fornøyd med den, men mye som ikke har vært bra. Anonymkode: ce69c...493
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2017 #2 Skrevet 8. mai 2017 Det burde vært et bedre tilbud. Det er store forskjeller fra kommune til kommune. Og her jeg bor, så må man omtrent prøve å ta livet av seg før man får hjelp. Og det gjelder og barn og tenåringer og, det er nesten umulig og få hjelp. Og får ikke barn hjelp i starten, så blir problemene bare større. Og det får store konsekvenser, som ingen skolegang, og omtrent umulig å komme seg ut i samfunnet. Og da blir de en mye større kostnad for samfunnet. Enn om de hadde fått god hjelp da de var barn, og problemet ennå ikke var for stort. Anonymkode: ff7fc...af1 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2017 #3 Skrevet 8. mai 2017 Elendig. Håper jeg aldri havner der. Mange som er raske på reseptblyanten, selv om mange av medisinene kan ødelegge deg for livet. Det at få personer kan ha så stor makt over et enkeltindivid i kombinasjonen med at det er mindre sjanse for å bli trodd når man melder om feilbehandling forid man er jo "syk". grøss En venn av meg sine foreldre fikk fastlegen til å innlegge henne fordi hun bare satt hjemme og ikke gikk ut. Foreldrene hadde sagt hun var suicidal, men hun sa ikke det da hun ble innkalt til legetime. Alikevel ble hun "frivillig" lagt inn, og fikk selvsagt antidep innen ganske kort tid da hun kom dit. Det tok "heldigvis" ikke mer enn en 5 dager før hun fikk komme ut igjen da hun ikke var suicidal. Hun ble flyttet fra en avdeling til en annen, og det var over helgen. Hun var livredd for å bli tvunget, så hun tok medisinene og gjorde alt de sa. Anonymkode: 67b57...dab
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2017 #4 Skrevet 8. mai 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Elendig. Håper jeg aldri havner der. Mange som er raske på reseptblyanten, selv om mange av medisinene kan ødelegge deg for livet. Det at få personer kan ha så stor makt over et enkeltindivid i kombinasjonen med at det er mindre sjanse for å bli trodd når man melder om feilbehandling forid man er jo "syk". grøss En venn av meg sine foreldre fikk fastlegen til å innlegge henne fordi hun bare satt hjemme og ikke gikk ut. Foreldrene hadde sagt hun var suicidal, men hun sa ikke det da hun ble innkalt til legetime. Alikevel ble hun "frivillig" lagt inn, og fikk selvsagt antidep innen ganske kort tid da hun kom dit. Det tok "heldigvis" ikke mer enn en 5 dager før hun fikk komme ut igjen da hun ikke var suicidal. Hun ble flyttet fra en avdeling til en annen, og det var over helgen. Hun var livredd for å bli tvunget, så hun tok medisinene og gjorde alt de sa. Anonymkode: 67b57...dab Det skal veldig mye til å tvinge noen til f.eks å ta medisiner, men man må legge press på pasienter med spiseforstyrrelser o.l fordi ingenting annet vil fungere. Legger man ikke press på de med å følge kostliste for eksempel vil de aldri bli friske. Anonymkode: fb86c...cc7
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå