AnonymBruker Skrevet 7. mai 2017 #1 Skrevet 7. mai 2017 Aldri mer Vive la France http://www.nettavisen.no/nyheter/utenriks/valgdagsmaling-viser-overlegen-seier-til-macron/3423338483.html Anonymkode: 7687e...313 3
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2017 #2 Skrevet 7. mai 2017 Det er godt å se at nazisme og fascisme drives tilbake i et europa som kanskje kan gjenvinne fatningen. La France resplendira!!!! LePen ville aldri gitt hverken Liberté, eller fraternité - og spesielt ikke égalité. Frankrike har funnet tilbake til sine postrevolusjonære, humanistiske idealer. Dette er en gledens dag, ikke bare for europa, men for hele verden og menneskeheten! Anonymkode: 0245e...fa9 28
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2017 #3 Skrevet 7. mai 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det er godt å se at nazisme og fascisme drives tilbake i et europa som kanskje kan gjenvinne fatningen. La France resplendira!!!! LePen ville aldri gitt hverken Liberté, eller fraternité - og spesielt ikke égalité. Frankrike har funnet tilbake til sine postrevolusjonære, humanistiske idealer. Dette er en gledens dag, ikke bare for europa, men for hele verden og menneskeheten! LePen gjorde sitt beste valg noensinne for FN, og de vil gjøre sitt beste parlamentsvalg i juni. Trur ikke jeg ville jublet for tidlig om jeg var dere kulturmarxister, dere kjemper en tapt kamp og vil få svi skikkelig når hevnens time kommer Anonymkode: 45316...3d2 3
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2017 #4 Skrevet 7. mai 2017 Meget synd, men vi får jo se om kanskje Frankrike åpner øynene til neste valg. Anonymkode: 1b24f...c67 4
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2017 #5 Skrevet 7. mai 2017 Jeg ville aldri selv stemt på Le Pen om jeg var fransk. Men for de som kan fransk, og har fulgt med i franske medier, så var resultatet aldri overraskende. Hvis man legger til grunn at medier fortsatt har mye og si for hva folk stemmer. En mer ensidig mediedekning finner man bare i totalitære stater. Alt, og da mener jeg absolutt alt, Macron uttalte seg om og tok i ble hyllet i en samlet presse. Uavhengig av hva det var snakk om. Han er i en samlet fransk presse nærmest fremstilt som en messias. Og media har nærmest vært partipresse for bevegelsen hans. Og norsk media er i all hovedsak avtrykk av utenlandske, så noen uavhengig mediedekning har det absolutt ikke vært. Anonymkode: 5ea0f...8c6 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2017 #6 Skrevet 7. mai 2017 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: LePen gjorde sitt beste valg noensinne for FN, og de vil gjøre sitt beste parlamentsvalg i juni. Trur ikke jeg ville jublet for tidlig om jeg var dere kulturmarxister, dere kjemper en tapt kamp og vil få svi skikkelig når hevnens time kommer Anonymkode: 45316...3d2 Ja, dere er flinke til å komme med trusler når ting ikke går deres vei, det er bra dere begynner å vise deres sanne ansikt slik at folk kan unngå dere. Anonymkode: fdcc5...867 4
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2017 #7 Skrevet 7. mai 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ja, dere er flinke til å komme med trusler når ting ikke går deres vei, det er bra dere begynner å vise deres sanne ansikt slik at folk kan unngå dere. Jeg synes da det er rettferdig at dere gjør opp for dere for skadene dere har påført den vestlige verden, erstatning eventuelt noen års arbeid bør være nok for å gjøre opp for dere, Anonymkode: 45316...3d2
Gjest Overrasket Skrevet 7. mai 2017 #8 Skrevet 7. mai 2017 Macron er kanskje ikke perfekt, men i dagens internasjonale samfunn og med tanke på alternative, takk og lov.
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2017 #9 Skrevet 7. mai 2017 Hvor mange menneskeliv for terror kostet dette Frankrike. Det er jo det spørsmålet folk burde stille seg, men nei de fleste er mer opptatt av å si pene ting og få verden til å se og høres ut som et glansbilde av det det er. Anonymkode: d05a1...0f4 3
KikiEco Skrevet 7. mai 2017 #10 Skrevet 7. mai 2017 (endret) Hva med det faktum at et europeisk land har gjennomført et ryddig og rettferdig valg, uten fusk, og at det franske folk har valgt sin nye president? At folket har fått sin vilje kan vel neppe kalles en trist dag? Endret 7. mai 2017 av KikiEco 3
Pentagram Skrevet 7. mai 2017 #11 Skrevet 7. mai 2017 Det er ikke fullstendig krise at Le Pen ikke vinnrer. UK har allerede fått sin 'brexit', SD er allerede største parti i Sverige, AfD i Tyskland vokser, Hofer, Wilders og EU-skeptiske partier og partier med nasjonalistiske elementer vokser over hele Europa. Sentrumspartier blir mer eller mindre borte, og det står mellom venstre og høyre. UK var vel den nest største økonomien i EU, og EU vil falle innen 10 år. Hva skal noen med EU når vi allerede er i NATO? Når Frankrike får sin frexit, da brexit var ambolten, vil frexit være hammeren som ødelegger EU. UK vil bli partnere med skandinaviske stater, Frankrike vil stå med Ungarn, Polen og så videre - da vil Merkel bare sitte igjen med hva - Østerrike, Belgia og Nederland og div. dukkestater som ikke er nok til å oppfylle EU-superstat drømmen. Folk snakker om nazisme og fascisme - Front Nasjonal er et sentrm-høyre samfunnsnasjonalistisk parti som bryr seg om fransk kultur. Begynner å bli tragisk med VG-siklere som hyler om nazisme og fascisme ang. Trump / Orban / Le Pen - "muh values" and "muh liberalism". Multikulturalisme er en mislykket strategi - det funker ikke, det funker ikke noen plass i verden. I stedet for å stemme på partier og representanter som fremmer folkemord på Europeere (displacement) , burde man gjøre som Danmark gjorde, sånn a lá "Fuck for Denmark", staten må gi befolkningen støtte og grunn til å få fler barn. Det må jo være billigere å gi familer penger/støtte for å kunne oppdra flere barn, istedet for å bruke milliarder på å brødfø og huse folk fra tredje verden. Hvorfor gidder ikke Ungarn, Polen, Bulgaria,Sloavkia, Makedonia mer eller mindre alle øst-europeiske stater å ta i mot verdens søppel? Hvorfor stemmer ikke de på venstreekstremistiske "kommunist-lite"- partier? Fordi de har allerede tidligere vært under kommunist-Soviet og vet hvordan det er å bli okkupert. Hvorfor sier Japan og Sør-Korea nei takk til flyktninger - fordi de vil "beskytte befolkningen, og de ser hvordan det går i Europa". Når det er sagt så mener jeg Le Pen sier under påskudd om jihadisme "Gi meg rettighetene dine" - så sier Macron "Gi meg pengene dine - og din stat" - og det er sikkert mange som ville stemt Le Pen, men som ikke likte andre aspekter av politikken hennes. Likt som Østerrikes befolkning fikk sjokk da Van der Bellen sier "alle kvinner burde gå med burka", vil anti-EU, høyrepopulisme, samfunnsnasjonalisme vokse enda raskere - og mange av idiotene vil våkne fortere og endringer vil skje raskere - under Macron. dog så tror jeg det er viktig at i neste valg i Frankrike, dersom EU fortsatt eksisterer, at det er absolutt nødvendig for Le Pen - eller noen som henne vinner.
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2017 #12 Skrevet 7. mai 2017 (endret) 22 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg ville aldri selv stemt på Le Pen om jeg var fransk. Men for de som kan fransk, og har fulgt med i franske medier, så var resultatet aldri overraskende. Hvis man legger til grunn at medier fortsatt har mye og si for hva folk stemmer. En mer ensidig mediedekning finner man bare i totalitære stater. Alt, og da mener jeg absolutt alt, Macron uttalte seg om og tok i ble hyllet i en samlet presse. Uavhengig av hva det var snakk om. Han er i en samlet fransk presse nærmest fremstilt som en messias. Og media har nærmest vært partipresse for bevegelsen hans. Og norsk media er i all hovedsak avtrykk av utenlandske, så noen uavhengig mediedekning har det absolutt ikke vært. Anonymkode: 5ea0f...8c6 Hva er det du har lest? Dette er absolutt ikke dekkende for hvordan franske medier har dekket valgkampen. Kan det være litt farget av dine synspunkter? Eller kanskje fransken din ikke er så god? Eller at du bløffer? Anonymkode: 0245e...fa9 Endret 8. mai 2017 av Raven Emerald 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2017 #13 Skrevet 7. mai 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Aldri mer Vive la France http://www.nettavisen.no/nyheter/utenriks/valgdagsmaling-viser-overlegen-seier-til-macron/3423338483.html Anonymkode: 7687e...313 Det er fint, for da blir det en motsats til nasjonalisme og Brexit. Ja til EU og et styrket felles Europa. Anonymkode: cca03...db5 1
Gladius Veritatis Skrevet 7. mai 2017 #14 Skrevet 7. mai 2017 Kjempegode nyhende! Macron kjem til å verte ein super president!
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2017 #17 Skrevet 7. mai 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er fint, for da blir det en motsats til nasjonalisme og Brexit. Ja til EU og et styrket felles Europa. Anonymkode: cca03...db5 Men glemte å føye til: selv er jeg ikke sosialist og støtter ikke Macron om han er sosialist. Men støtter den europeiske tanken. Høyrevelgerne i Norge er jo også splittet i EU-spørsmålet. Anonymkode: cca03...db5
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2017 #18 Skrevet 7. mai 2017 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men glemte å føye til: selv er jeg ikke sosialist og støtter ikke Macron om han er sosialist. Men støtter den europeiske tanken. Høyrevelgerne i Norge er jo også splittet i EU-spørsmålet. Anonymkode: cca03...db5 Nesten alle norske politikere er sosialister, bare i varierende grad. Inkludert de fleste med verv i FrP. Anonymkode: fdcc5...867
ops2 Skrevet 7. mai 2017 #19 Skrevet 7. mai 2017 Michel Houellebecqs roman Soumission (Underkastelse) var ganske så profetisk. Fire år før tidlig, og en globalist, ikke en muslim som ble valgt til president fordi "Le Pen måtte stoppes". http://www.dagsavisen.no/kultur/politisk-roman-ryster-frankrike-1.308672 Sitat Handlingen i «Underkastelse» foregår rundt det franske presidentvalget i 2022. Den ifølge boken upopulære og fortsatt sittende presidenten François Hollande blir slått ut i primærvalgene av virkelighetens Marine Le Pen, leder for ytre høyre-partiet Nasjonal Front. Hennes eneste motstander er den fiktive Mohammed ben Abbes og hans parti «Muslimsk brorskap». I frykt for at Le Pen skal ta makten, stemmer også tradisjonelle arbeiderpartivelgere på Ben Abbes, som så blir president. Allerede dagen etter er det franske samfunnslivet ifølge handlingsreferater radikalt endret. Vi får vel bare se hvordan det går. Makronen er kanskje ikke så ille. Han er i det minste ikke Mohammed. Så sterkt som den muslimske befolkningen øker, er det ikke mange valg igjen får muslimske borgermestre og presidenter kommer sterkt.
ops2 Skrevet 7. mai 2017 #20 Skrevet 7. mai 2017 Det bekymrer meg at så mange av Europas ledere som støtter multikultur, globalisme og åpne grenser, er barnløse. Denne Makronen, med sin 25 år eldre kone, kommer ikke til å få egne barn. Med mindre han skiller seg. Gud vet om hans kones barn betyr noe for han. Han er visst like gammel som hennes eldste datter. Han, som traff kona som 16-åring, har aldri kjent seg som far til noen. Merkel er barnløs. Löfven er barnløs. Så de har ikke noen å frykte for framtiden til. Ingen barn, med mindre de føler at migrantene er deres barn. Akkurat som barnløse kan fylle huset med katter, eller samle på dukker, samler de barnløse statslederene på migranter og lever for å få ros her og nå.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå