Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vi har lyst til å reise til Thailand i januar/februar. Barna våre er da 4 og 2 år. 
Hvor i Thailand er det best å dra med barn? Er det noen av dere som har tips til bra steder og hoteller? 

Tar også gjerne i mot tips og råd til den lange flyreisen :bond:

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Undersøk Phuket, ko samui, ko lanta, Krabi 

Anonymkode: ec35f...b39

AnonymBruker
Skrevet

Var i Thailand i vinter med en på to år. Vi var på Koh Lanta og Phi Phi. Begge steder kan anbefales (men ville holdt meg unna Phi Phi by annet enn på dagstur - vi bodde nord på øyen ca en halvtime med long tail båt fra byen). Thaiene er veldig glad i barn, og det er ikke noe problem å ha med seg barna noen steder. 

På Lanta bodde vi på Lanta sand på Long beach. Det var et veldig greit hotell, med fint barnebasseng som lå så og si på stranden. Det var et relativt rimelig hotell, og jeg synes man fikk mye igjen for pengene (rent, god frokost og bra beliggenhet). På Phi phi bodde vi på Island Village, det var ganske mye mer lukseriøst, og derfor tilsvarende dyrere. Fantastisk fint sted, om ikke akkurat veldig autentisk Thailand, men for min egen del var det ikke så mye dårligere på Lanta Sand som kostet 1/3 av prisen. 

Ble kjent med en annen barnefamilie med en 2åring på Lanta. De hadde vært på Railay Beach. Der var det også veldig fint med barn. Det eneste minuset med koh lanta og phi phi i mine øyne er at det tar litt tid å komme seg dit fra flyplassen (enten Krabi eller Phuket). Det er litt slitsomt å først fly i 12 timer (gjerne med mellomlanding), og så skal man flere timer på buss/ båt etterpå. men skal man være vekke i 2 uker vil jeg si det er verdt det.

Var veldig spent på den lange flyturen på forhånd, men begge veier gikk over all forventing. Vi hadde bevisst valg et fly som gikk midt på natten - type 21-09, og barnet (som riktignok er glad i å sove) var våken totalt 1 time begge veier. Uansett kan det være greit å ta med litt småting du vet de liker og som de kan pusle med, feks. en bok, rosiner etc. De fleste fly har jo også skjerm med mye gøy til barna, i hvert fall til 4 åringen.

Anonymkode: 0ac39...d5a

Skrevet

Tusen takk for et utfyllende svar! 😁

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...